CARSNEWS
AUTONEWS

Το κόστος των ηλεκτρονικών εκτοξεύθηκε τα τελευταία χρόνια!

Η πρώτη αντίδραση διαβάζοντας τον τίτλο του άρθρου μπορεί να είναι “κάτι μας είπες τώρα”. Δεν πρέπει να είσαι κάποιου είδους γκουρού της βιομηχανίας αυτοκινήτου για να καταλήξεις σε αυτό το συμπέρασμα. Αρκεί να είσαι άνω των 18 ετών ή να έχεις κάποια βασική εμπειρία από αυτοκίνητα του σήμερα όσο και από αυτοκίνητα με ηλικία 15 ετών και πάνω για να καταλήξεις πάρα πολύ εύκολα σε αυτό το συμπέρασμα. Οι κανονισμοί που επιβάλουν οι νομοθέτες ανά τον κόσμο για τα καινούρια αυτοκίνητα αλλά και οι απαιτήσεις της αγοράς όσον αφορά στα συστήματα άνεσης και ασφάλειας, έχουν οδηγήσει σε μία εκτόξευση τόσο του αριθμού των ηλεκτρονικών συστημάτων στα αυτοκίνητα, όσο και (φυσιολογικά), του κόστους τους.

Μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα για να σου θυμίσουν περισσότερο απ’ οτιδήποτε άλλο, την αλλαγή που έχουμε βιώσει όλοι μας όσον αφορά στην τεχνολογία με την οποία εξοπλίζονται τα αυτοκίνητα. Αρκεί να σου πω ότι πίσω στο μακρινό 1980, τα ηλεκτρονικά συστήματα αναπαριστούσαν μόλις το 10% επί του συνολικού κόστους του “μέσου” νέου αυτοκινήτου που μπορούσες να αγοράσεις. Βέβαια, μιλάμε για την εποχή που ακόμα και κάτι τόσο… βασικό όσο ο ηλεκτρονικός ψεκασμός καυσίμου θεωρούνταν τεχνολογία αιχμής, οπότε ας κάνουμε fast forward μερικά χρόνια. Το ποσοστό αυξήθηκε στο 22% επί του συνολικού κόστους του οχήματος μέχρι το 2000 για να εκτοξευθεί στο 35% το 2010 ενώ σύμφωνα με προβλέψεις, θα φτάσει το 50% μέχρι το 2030! Υπόψιν, ως “ηλεκτρονικά” θεωρούμε τα πάντα από τα ηλεκτρικά καθίσματα και τους αυτόματους υαλοκαθαριστήρες, έως τα πλέον μοντέρνα υβριδικά συστήματα, τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης και ότι άλλο μπορείς να φανταστείς!

Αν θέλεις να γίνουμε λίγο πιο συγκεκριμένοι όσον αφορά στο κόστος των εν λόγω συστημάτων, αρκεί να σου αναφέρω ότι η μέση τιμή για τους ημιαγωγούς που αποτελούν τα ηλεκτρονικά συστήματα σε ένα αυτοκίνητο ήταν 312 δολάρια το 2013 και έχει ήδη ξεπεράσει τα 400 δολάρια σήμερα. Και αυτοί οι ημιαγωγοί είναι απλά η “πρώτη ύλη” για τα ηλεκτρονικά στο οικοσύστημα της βιομηχανίας αυτοκινήτου. Κατά κανόνα, οι κατασκευαστές των ημιαγωγών πουλάνε σε προμηθευτές ηλεκτρονικών συστημάτων “Tier 1”, οι οποίοι τους ενσωματώνουν σε modules, τα οποία με την σειρά τους πωλούνται στους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Τα χρήματα που απαιτούνται για την έρευνα και εξέλιξη, την προμήθεια των πρώτων υλών, την κατασκευή των ημιαγωγών και την ενσωμάτωση τους σε ένα ολοκληρωμένο σύστημα το οποίο θα ενσωματωθεί σε ένα μεγαλύτερο σύστημα για να παραχθεί κι αυτό μαζικά και εν τέλει, να φτάσει στα χέρια του κατασκευαστή ώστε να γίνει μέρος του αυτοκινήτου, είναι πάρα, πάρα πολλά και αυξάνονται όσο αυξάνεται ο αριθμός των ηλεκτρονικών που είτε ζητάμε συλλογικά ως αγοραστικό κοινό, είτε επιβάλλεται από τους κανονισμούς.

Κατά μέσο όρο, κάτι περισσότερο από το 70% των αυτοκινήτων το 2004 εξοπλίζονταν με ABS. Χάρη στην επιβολή του ως standard εξοπλισμός, το ποσοστό αυτό έχει φτάσει το 100%. Το ίδιο ισχύει για τον έλεγχο ευστάθειας που εντοπίζαμε στο 20% των νέων αυτοκινήτων το 2004 και τώρα έχει γίνει standard. Έπειτα, οι αισθητήρες πίεσης ελαστικών ήταν πολυτέλεια πριν από 16 χρόνια και τώρα βρίσκονται ακόμα και σε πιο value-for-money αυτοκίνητα, για να μην μιλήσω για συστήματα όπως οι αερόσακοι, το adaptive cruise control, η απενεργοποίηση κυλίνδρων, το stop/start, οι διάφορες μορφές εξηλεκτρισμού (mild-hybrid, υβριδικά, plug-in υβριδικά, ηλεκτρικά), οτιδήποτε αφορά στην ψηφιακή ασφάλεια και φυσικά… οι οθόνες! Σκέψου πώς ήταν ένα μέσο νέο αυτοκίνητο πριν από 15 χρόνια και πώς είναι τώρα – ακόμα και στα πλέον βασικά του! Καλώς ή κακώς, έχουμε φτάσει στο σημείο να αγοράζουμε ηλεκτρονικά με τροχούς και αν κρίνουμε με βάση τα ποσά που επενδύονται για την εξέλιξη νέων τεχνολογιών (βλ. αυτόνομη οδήγησης, συνδεσιμότητα και εξηλεκτρισμός), αυτό θα γίνεται περισσότερο αληθές όσο περνούν τα χρόνια!

Η έρευνα προέρχεται από τον Deloitte και έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον να την διαβάσεις στο σύνολο της αλλά η μεταφορά της σε ένα άρθρο είναι μάλλον αδόκιμη. Γι’ αυτό και θα παραθέσω στο τέλος τον σύνδεσμο ώστε να προβείς στην ανάγνωση της, εφόσον το επιθυμείς, με την ησυχία σου.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Ford Puma 1.0 Ecoboost mHEV. Και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων

cars

Ford. Πόσο και που επηρεάζει ο εσωτερικό φωτισμός των οχημάτων

cars

VW Golf R. Πλήρης αποκάλυψη

cars

Διχασμένος ο βρετανικός τύπος για την «πειραγμένη» φωτογραφία της Κέιτ Μίντλετον – «PR disaster»

cars

Το Volvo P1800 Cyan είναι το ρετρομοντέρνο στα καλύτερα του.

cars

Οι Χούθι ανακοίνωσαν έξι νέες επιθέσεις εναντίον πλοίων και «ισραηλινών στόχων»

cars

Formula 1: Αποκλείστηκαν οι Χάμιλτον και Λεκλέρκ από το Grand Prix των ΗΠΑ – Πως διαμορφώνεται η τελική κατάταξη

cars

Jeep Compass. Με μεγάλο όφελος για τις τρίτεκνες οικογένειες

cars

Νέο Kawasaki W800. Κλασικό

cars