CARSNEWS
NEW MODELS

Το μέλλον των μπαταριών αυτοκινήτων, κατά τη Mercedes-Benz

Όπως κάθε νέα, ανώριμη ακόμα, τεχνολογία, η ηλεκτροκίνηση διαθέτει μεν μεγάλες προοπτικές, έχει όμως και αρκετά προβλήματα να λύσει, μέχρι τουλάχιστον να εδραιωθεί στο χώρο των μετακινήσεων. Τα όποια θέματα δεν προκύπτουν από τους ηλεκτροκινητήρες ή τα διαφορετικά σενάρια αξιοποίησης αυτών (κεντρικά τοποθετημένοι ή ένας σε κάθε τροχό) αλλά από τους συσσωρευτές. Τις μπαταρίες που καλούνται να τους προμηθεύσουν με ενέργεια. Πρόσφατα γράψαμε ένα αποκαλυπτικό άρθρο, σχετικά με το γιατί η ηλεκτροκίνηση δεν πρόκειται να αντικαταστήσει σύντομα τους συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης. Τώρα, έρχεται ένας μηχανικός της Mercedes-Benz να ρίξει λίγο φως στο μέλλον των συσσωρευτών αυτών.

Σύμφωνα με τον Andreas Hintennach, senior manager στην έρευνα επάνω σε συσσωρευτές, μία πολύ υποσχόμενη λύση θα μπορούσε να είναι αυτή της χρήσης οργανικών μπαταριών. Αυτές παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά φέτος, με το εικονιζόμενο πρωτότυπο της Mercedes-Benz, Vision AVTR. Χρησιμοποιούν οργανικής χημείας κελιά, κατασκευασμένα από γραφένιο, με ηλεκτρολύτη που έχει ως βάση το νερό. Όσο για τη συμπεριφορά τους, δείχνει να δίνει απαντήσεις σε δυσεπίλυτα σήμερα προβλήματα.

Τα οφέλη που εξασφαλίζουν είναι πολλά. Κατ’ αρχήν δεν χρησιμοποιούν βαρέα και τοξικά μέταλλα, πράγμα που σημαίνει ότι δεν πρόκειται να επηρεάσουν το περιβάλλον, ολοκληρώνοντας τη διάρκεια ζωής τους. Μετά, με βάση τις πρώτες δοκιμές, επιτυγχάνουν μεγαλύτερη πυκνότητα ενέργειας (ένα από τα κύρια προβλήματα των σημερινών συσσωρευτών) και γρηγορότερους χρόνους φόρτισης. Όλα αυτά, όμως, σε εργαστηριακό επίπεδο. Η εξέλιξή τους βρίσκεται ακόμα στην αρχή και θα χρειαστούν τουλάχιστον 15 με 20 χρόνια μέχρι να είναι σε θέση να περάσουν στην παραγωγή.

Στην παρούσα φάση, η Mercedes-Benz, όπως και οι υπόλοιποι κατασκευαστές, βασίζονται επάνω στο λίθιο για την κατασκευή συσσωρευτών. Συνήθως αξιοποιούν την τεχνολογία ιόντων λιθίου, που είναι και η πλέον διαδεδομένη. Αυτή, ωστόσο, για τον Andreas Hintennach, δεν αρκεί. Προφανώς όλοι ασχολούνται με το πως θα βελτιώσουν τους χρόνους φόρτισης ή την αυτονομία, υπολογίζεται όμως ότι, ως τεχνολογία, έχει περίπου ένα 25% περεταίρω εξέλιξης. Μπορεί να δώσει κάτι καλύτερο αλλά δεν θα φτάσει ποτέ να δώσει κάτι πραγματικά καλό.

Στο τελευταίο συμπεριλαμβάνονται και οι όποιες εξελίξεις, τύπου solid state. Σύμφωνα με τον ίδιο, «οι solid state συσσωρευτές προσθέτουν πολλά θετικά στοιχεία. Δεν αποτελούν θαύμα, αλλά θα είναι ένα τεράστιο βήμα προς τα εμπρός». Δυστυχώς και εδώ δεν θα μπορεί να βελτιωθεί αισθητά ο χρόνος φόρτισης, κάτι που επιβαρύνει την πρακτικότητα στη χρήση. Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκονται και άλλες, παρόμοιες τεχνολογίες, όπως οι άνοδοι λιθίου-μετάλλου, οι μπαταρίες λιθίου-θείου και λιθίου-οξυγόνου. Η κάθε μία από αυτές εξασφαλίζει τα δικά της πλεονεκτήματα αλλά έχει και τα αντίστοιχα μείον, σε θέματα χρόνου φόρτισης, ενεργειακής πυκνότητας, βάρους και απόδοσης.

Όπως αναφέραμε και στην αρχή, μπορεί ο προορισμός να είναι εμφανής, η διαδρομή όμως για να φτάσουμε εκεί δεν είναι ακόμα ξεκάθαρη. Η Mercedes-Benz, όπως και άλλοι κατασκευαστές, εξελίσσουν διάφορες τεχνολογίες, η κάθε μία με το δικό της τίμημα, σε χρόνο και χρήμα. Πολλές είναι καταδικασμένες να αποτύχουν. Χωρίς όμως τα σχετικά ρίσκα, τίποτα δεν πρόκειται να πάει μπροστά.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Οι εργαζόμενοι στην Ford Eυρώπης συνεισφέρουν στη μάχη ενάντια στον COVID-19

cars

Η Mitsubishi δεν βιάζεται να επενδύσει στο νέο κλάδο της Renault για τα EV

cars

To Audi Q4 E-tron Sportback ποντάρει στο σπορ

cars

Αυτή η Bacalar κέρδισε τον εσωτερικό διαγωνισμό σχεδίασης της Bentley

cars

Επίσημα teaser για το Genesis GV80

cars

Teaser για το νέο Mazda BT-50

cars

Η McLaren εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους 150 εκατομμυρίων λιρών

cars

Επίσημο: Δεν θα υπάρξει νέο Ford Focus RS!

cars

Η Hyundai καταρρίπτει τους μύθους της ηλεκτροκίνησης

cars