CARSNEWS
AUTONEWS

Το air-condition της Bugatti αρκεί για ένα μεσαίο διαμέρισμα!

Θα περίμενε κανείς ότι ανάμεσα στα εκατοντάδες ζητήματα που αφορούν στην εξέλιξη ενός υπεραυτοκινήτου όπως η Bugatti Chiron, το σύστημα κλιματισμού θα ήταν ένα από τα λιγότερο σημαντικά. Στο κάτω-κάτω μιλάμε για μία τεχνολογία που υπάρχει ήδη από τα μέσα του προηγούμενου αιώνα – δεν μιλάμε για την εφεύρεση του τροχού! Κι όμως, όταν οι απαιτήσεις και τα standard βρίσκονται σε τόσο υψηλό επίπεδο, τίποτα δεν αφήνεται στην τύχη και όλα ελέγχονται με… μικροσκόπιο. Ακόμα και κάτι τόσο “απλό και καθημερινό” όπως το σύστημα κλιματισμού.

Όπως αναφέρει η Julie Lemke, μία από τις βασικότερες προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει ένα σύστημα κλιματισμού, είναι ότι ο καθένας έχει μία ιδανική θερμοκρασία. Οι ευρωπαίοι νιώθουμε άνετα με την θερμοκρασία ανάμεσα στους 21 και τους 22 βαθμούς ενώ οι περισσότεροι αμερικανοί την προτιμούν μερικούς βαθμούς χαμηλότερα. Από εκεί και πέρα, ένα κλιματιστικό δουλεύει καλά όταν οι επιβάτες δεν αντιλαμβάνονται την παρουσία του και αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να ακούγεται, ούτε να υπολειτουργεί, ανεξαρτήτως συνθηκών και απαιτήσεων.

Ένα πρόβλημα που είχαν να αντιμετωπίσουν οι μηχανικοί της γαλλικής εταιρίας για παράδειγμα, είναι ότι το παρμπρίζ της Chiron έχει μεγαλύτερη επιφάνεια και μικρότερη κλίση σε σύγκριση με αυτό ενός συμβατικού αυτοκινήτου. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ολόκληρη η Chiron έχει σχεδιαστεί ώστε να μειώνονται οι αεροδυναμικές αντιστάσεις αλλά παράλληλα, αυτό σημαίνει ότι η καμπίνα της θερμαίνεται ταχύτερα και περισσότερο λόγω ακτινοβολίας και ηλιακού φορτίου – για να μην αναφέρουμε την Sky View ηλιοροφή που περιπλέκει περαιτέρω τα πράγματα. Επιπλέον, ο πανίσχυρος κομπρέσορας του air-condition πρέπει να ανταπεξέλθει στις υψηλές θερμοκρασίες που επικρατούν στον χώρο του κινητήρα και γι’ αυτό ψύχεται από ένα διαφορετικό σύστημα ενώ συνδυάζεται με δύο condensers που αρκούν για την ψύξη ενός διαμερίσματος 80 τετραγωνικών μέτρων! Τέλος, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι το σύστημα κλιματισμού της Chiron πρέπει να λειτουργεί όταν το αυτοκίνητο είναι εν στάση ή κυκλοφορεί με… φυσιολογικές ταχύτητες αλλά πρέπει να λειτουργεί υποδειγματικά ακόμα και όταν η ταχύτητα πλησιάζει τα 400 km/h, παρά τις επιπλοκές που δημιουργούνται στα 250 χιλιόμετρα ανά ώρα. Όπως καταλαβαίνεις λοιπόν, ο σχεδιασμός ενός αποδοτικού και ήσυχου συστήματος κλιματισμού που θα πληροί όλες τις προϋποθέσεις, δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση και περιλαμβάνει εκτός από πείρα και γνώσεις, πολλαπλές δοκιμές ακόμα και στις πιο αντίξοες συνθήκες.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Χρήστος Σταϊκούρας: Μικρά αλλά σημαντικά έργα, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας

cars

Η τελική λίστα των 42 υποψηφίων στο Ευρωψηφοδέλτιο της Νίκης – Ξεχωρίζουν Αναδιώτης και Τσελέντης

Bury

Hyundai Motorsport. Δοκιμές στην Ελλάδα παρουσία του Υφυπ. Αθλητισμού Λ. Αυγενάκη

cars

Kymco CV3 Noodoe – Διαθέσιμο και στη χώρα μας

cars

Seat Mii electric. H προσιτή πλευρά της ηλεκτροκίνησης

cars

Hyundai – Δίνει το παρών στο παγκόσμιο κύπελλο ποδοσφαίρου με φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα

cars

Η Ελλάδα προωθεί το υδρογόνο στις Μεταφορές

cars

Ποιοι προηγούνται στις προκριματικές εκλογές για το ευρωψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ

Bury

Nissan Ariya. Με σύμμαχο την τεχνολογία και στις επιδόσεις

cars