► Επιβεβαιώθηκε το crossover Leaf νέας γενιάς
► Ένα μέρος της τεράστιας επίθεσης μοντέλων της Nissan
► Θα χρησιμοποιεί πλατφόρμα Ampere, αλλά κινητήρες ειδικά για τη Nissan
Κάποτε πρωτοπόρος, το Nissan Leaf τώρα γίνεται mainstream για μια νέα γενιά. Η Nissan αναπτύσσει την επόμενη επανάληψη του γνωστού ηλεκτρικού της αυτοκινήτου εδώ και λίγο καιρό, με την κυκλοφορία να προγραμματίζεται για κάποιο χρονικό διάστημα το 2025.
Το νέο Leaf είναι μόνο ένα μέρος της τεράστιας επίθεσης μοντέλων της Nissan τα επόμενα χρόνια. «Φέρνουμε τέσσερα EVs στην αγορά [over the next few years]», λέει η ανώτερη αντιπρόεδρος της Nissan για τη βιωσιμότητα και τις εταιρικές υποθέσεις, Friederike Kienitz. «Τρία μοντέλα [for Europe] – Juke, Leaf και Qashqai – θα είναι EV και θα παράγονται στο εργοστάσιο του Sunderland. Το τέταρτο είναι το επερχόμενο Micra – αδελφοποιημένο με το 5 EV της Renault.
Όλα αυτά αποτελούν μέρος του σχεδίου «Ark» της Nissan να παρουσιάσει 30 νέα μοντέλα – ηλεκτρικά, ηλεκτροκίνητα και καύσης – έως το 2030 που θα αναζωογονήσουν τόσο τη Nissan όσο και την κορυφαία μάρκα Infiniti παγκοσμίως.
Ο πρώτος μας υπαινιγμός για τη σχεδίαση του νέου Nissan Leaf ήρθε στο σχήμα του πρωτότυπου αυτοκινήτου Chill Out. Το πρώην αφεντικό της Nissan, Ashwani Gupta, άφησε να εννοηθεί κατά τη διάρκεια του συνεδρίου της Nissan Alliance 2030 το 2022 ότι ένα μελλοντικό μοντέλο θα έβγαινε από το πρωτότυπο αυτοκίνητο. Στη συνέχεια, πιο πρόσφατα, μια εικόνα που δείχνει ολόκληρη τη μελλοντική γκάμα της Nissan (φωτογραφία παραπάνω) έδειξε την ελαφριά υπογραφή ενός μελλοντικού μοντέλου ακριβώς μπροστά που μοιάζει με μελλοντικό Leaf. Η CAR αναμένει ότι η σχεδίαση του νέου Leaf θα εξελιχθεί περισσότερο σε ένα crossover όπως το Polestar 2 ή το Ford Capri που ανακοινώθηκε πρόσφατα.
Όσο για το τι υπάρχει κάτω από το δέρμα, θα είναι ένας πραγματικός συνδυασμός τεχνολογίας Renault-Nissan-Alliance και δουλειάς της ίδιας της Nissan. Η CAR κατανοεί ότι το νέο Leaf θα λειτουργεί με αυτό που τώρα ονομάζεται AmpR Medium – την αρχιτεκτονική που ήταν παλαιότερα γνωστή ως CMF-EV που στηρίζει το Nissan Ariya, καθώς και τα μοντέλα Renault Scenic και Megane E-Tech Electric.
Ωστόσο, μεγάλο μέρος της τεχνολογίας κινητήρα και μπαταριών θα είναι δική της Nissan, ξεφεύγοντας από τα κοινά σημεία με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Renault. Η μάρκα έχει μια στρατηγική κατασκευής για τους ηλεκτροκινητήρες της, διασφαλίζοντας ότι πολλά από τα ίδια εξαρτήματα χρησιμοποιούνται μεταξύ των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία και των μοντέλων επέκτασης αυτονομίας E-Power της Nissan. «Το ονομάζουμε τρία σε ένα, και αυτό είναι που βάζουμε σε αυτά τα νέα EV στο μέλλον», λέει ο Moss. «Μοιραζόμαστε τα ίδια βασικά εξαρτήματα – τον μειωτήρα, τον κινητήρα και τον μετατροπέα – μεταξύ του E-Power και του EV γιατί είναι πολύ λογικό να το κάνουμε αυτό για τη μηχανική και τις οικονομίες κλίμακας», λέει ο Moss. «Αλλά ένα άλλο πλεονέκτημα είναι ότι μας δίνει τη δυνατότητα να αρχίσουμε να κάνουμε αυτές τις μονάδες πιο συμπαγείς». Αυτό σημαίνει εξοικονόμηση βάρους και λιγότερο θόρυβο και κραδασμούς για τα αυτοκίνητα παραγωγής.
Το Leaf επόμενης γενιάς θα είναι διαθέσιμο με την τεχνολογία από όχημα σε δίκτυο της Nissan. Και πάλι, η Nissan απέφυγε να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία V2G της Renault που εμφανίζεται στο νέο R5 και αντ’ αυτού ανέπτυξε τη δική της τεχνολογία. «Η Συμμαχία δεν είναι η ίδια όπως στο παρελθόν», λέει ο Μος. «Έχουμε μια ανταλλαγή πληροφοριών, αλλά τώρα είναι διαφορετικά. Μερικές φορές ζητάτε να φτιάξετε πράγματα με συμβόλαιο, αλλά σε αυτή την περίπτωση είναι η τεχνολογία της Nissan ».
Η Nissan επιβεβαίωσε επίσης ότι το Leaf, καθώς και τα νέας γενιάς Qashqai και Juke EV θα κατασκευαστούν στο εργοστάσιό της στο Σάντερλαντ στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η Nissan διαμορφώνει το Sunderland σε έναν τεράστιο κόμβο ηλεκτρικών μπαταριών, συμπεριλαμβανομένου του δικού της εργοστασίου κατασκευής μπαταριών. «Το αρχικό εργοστάσιο Leaf είναι 1,8 γιγαβάτ, αλλά αυτό θα είναι ένα εργοστάσιο εννέα γιγαβάτ», λέει ο Moss. Το έργο είναι επίσης επεκτάσιμο, οπότε υπάρχει χώρος για επέκταση.
Περιμέναμε ήδη αρκετό καιρό, δεδομένου ότι το τρέχον Leaf έχει μετατραπεί από ένα ελάχιστα ανταγωνιστικό EV όταν ήταν καινούργιο σε ένα επίσης τρεχούμενο στον ταχέως μεταβαλλόμενο κόσμο των EV. Αλλά η Nissan αναμένεται να λανσάρει τη νέα γενιά Leaf το 2025.