Το όχημα που βλέπεις στις φωτογραφίες είναι το Mirai Concept που επί της ουσίας, αποτελεί προπομπό της δεύτερης γενιάς του υδρογονοκίνητου μοντέλου της Toyota. Το θέμα είναι ότι αν δεν σου το έλεγα, δεν υπήρχε περίπτωση να το καταλάβεις απλά εξετάζοντας τις εικόνες και αυτό γιατί η ιαπωνική εταιρία αποφάσισε να προβεί σε θεαματικές αλλαγές. Με πιο απλά λόγια, η 1η γενιά του Mirai δεν έχει καμία σχέση με την 2η.
Η μεταβολή των διαστάσεων δεν είναι τόσο δραματική όσο αυτή του σχεδιασμού, αλλά σε κάθε περίπτωση το πρωτότυπο που βλέπεις έχει μήκος 4,93 μέτρων, πλάτος 1,88 μέτρων και μεταξόνιο 2,92 μέτρων που είναι κατά 4, 7 και 14 εκατοστά μεγαλύτερα από τα αντίστοιχα μεγέθη της τρέχουσας γενιάς. Το πρωτότυπο και προφανώς, το μοντέλο παραγωγής που θα έρθει, βασίζονται στην TNGA αρχιτεκτονική της εταιρίας με αποτέλεσμα την αύξηση της ακαμψίας και το χαμήλωμα του κέντρου βάρους αλλά κακά τα ψέματα, αυτό στο οποίο θα εστιάσουμε είναι ο σχεδιασμός.
Στο εμπρός μέρος βλέπουμε μία εντυπωσιακή μάσκα με “διπλά” φωτιστικά σώματα που χωρίζονται με μία οριζόντια λωρίδα στο χρώμα του αμαξώματος καθώς και την πολύ μεγάλη γρίλια. Για το πίσω μέρος δε, η Toyota επέλεξε ένα fastback στιλ με την οροφή να κατεβαίνει με τον τρόπο που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε σε coupe και λεπτά φανάρια που ενώνονται με μία λεπτή, LED λωρίδα δίνοντας έμφαση στο πλάτος του αμαξώματος. Το πακέτο συμπληρώνουν οι standard ζάντες ελαφρού κράματος 20 ιντσών. Ανάλογες είναι και οι αλλαγές στην καμπίνα, με τους σχεδιαστές να εστιάζουν στην αναβάθμιση τόσο των υλικών όσο και της εικόνας. Την παράσταση κλέβει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η οθόνη των 12,3 ιντσών για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης με την πλειοψηφία των χειριστηρίων και διακοπτών να έχει μεταφερθεί χαμηλά στην κεντρική κονσόλα. Αξίζει να αναφέρουμε επίσης ότι το νέο Mirai θα είναι σε θέση να φιλοξενήσει 5 άτομα (το προηγούμενο μπορούσε έως 4) χάρη στην εκτεταμένη δουλειά που έχει γίνει στο packaging του κινητήριου συνόλου και στις κυψέλες αποθήκευσης του υδρογόνου.
Αναφορικά με το κινητήριο σύνολο, η Toyota δεν έδωσε στη δημοσιότητα πολλές πληροφορίες αλλά δήλωσε ότι έχουν βελτιωθεί τόσο η εμβέλεια (κατά 30%) όσο και η απόδοση του συστήματος ενώ μία ακόμα σημαντική αλλαγή έχει να κάνει με την μετάδοση της κίνησης που δεν θα γίνεται πλέον στους τροχούς του εμπρός άξονα, αλλά στους πίσω. Όπως είπαμε, η Toyota εξέλιξε και σχεδίασε ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο απλά αποφάσισε να χρησιμοποιήσει το όνομα “Mirai” και δεν έχουμε κανένα πρόβλημα με αυτό.