Για έναν κολοσσό σαν το Volkswagen Group, η διαχείριση και η στόχευση των εταιριών που το απαρτίζουν είναι μία δύσκολη και πολύπλοκη διαδικασία. Μάρκες όπως η Volkswagen, η Seat και η Skoda καταλαμβάνουν περίπου το ίδιο κομμάτι στην αγορά και αυτό πρέπει να αλλάξει, όπως αποκάλυψε ο επικεφαλής της προϊοντικής στρατηγικής του Group, Michael Jost:
“Η Seat θα μπορούσε να εκπροσωπεί ακόμα πιο “συναισθηματικά” αυτοκίνητα, όπως για παράδειγμα μας έδειξε η Cupra με τα δικά της μοντέλα. Η Skoda θα μπορούσε να εξυπηρετήσει τις αγορές της ανατολικής Ευρώπης πιο εντατικά, καθώς και πελάτες που αναζητούν την πρακτικότητα.“
Δήλωσε το υψηλόβαθμο στέλεχος της γερμανικής εταιρίας, αφήνοντας να εννοηθεί ότι μία αλλαγή στην μακροχρόνια στρατηγική μπορεί να επιφέρει και αλλαγή στην περιοχή τιμής της εκάστοτε φίρμας. Η Seat για παράδειγμα, μπορεί να τοποθετηθεί απέναντι από την Alfa Romeo και να κινηθεί σε πιο upmarket μονοπάτια ενώ η Skoda ίσως να πέσει λίγο τιμολογιακά ώστε να γίνει πιο ελκυστική σε ένα διαφορετικό κοινό – το κοινό που έχασε το VW Group σε αγορές της ανατολικής Ευρώπης και όχι μόνο. Οι αλλαγές αυτές μπορεί να γίνουν σε βάθος χρόνου ώστε να μην διαταραχθούν οι ισορροπίες αλλά αυτό που ενδεχομένως να αισθανθούμε πιο γρήγορα, είναι οι όποιες αλλαγές αποφασιστούν για τις γκάμες των μοντέλων των εταιριών, με στόχο την αποφυγή του φαινομένου του “κανιβαλισμού”. Ωστόσο προκαλεί εντύπωση η αλλαγή στην στρατηγική όσον αφορά στην Skoda συγκεκριμένα – γιατί η Seat προορίζεται για αντίπαλος της Alfa Romeo εδώ και καιρό. Εδώ και πολλά χρόνια το Group “χτίζει” μία εικόνα για την Skoda και οι προσπάθειες έχουν απτά αποτελέσματα και εν τέλει για ποιον λόγο; Για να την κάνει πάλι downgrade και να την στείλει στην Α. Ευρώπη; Δεν βγάζει νόημα… Όπως και να έχει, θα δούμε πώς υλοποιούνται οι επιθυμίες του Group στην πράξη τα επόμενα χρόνια.