CARSNEWS
MARKET

Φορτίζει ένα ηλεκτρικό στους -28 βαθμούς; (+video)

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ζουν δύσκολες στιγμές στο κρύο. Η αυτονομία τους πέφτει, οι χρόνοι φόρτισης ανεβαίνουν, χρειάζονται αντλίες θερμότητας για να διατηρούνται οι μπαταρίες τους σε φόρμα. Βέβαια απαιτούνται αρκετά χαμηλές θερμοκρασίες για να αρχίσουν τα προβλήματα, αλλά όχι και πολικές. Τι παθαίνει ένα ηλεκτρικό, όμως, όταν βρεθεί σε τέτοιες;

Η Αμερική πλήττεται από απίστευτο κύμα κακοκαιρίας, φτάνοντας τα θερμόμετρα σε σημείο να δείχνουν -20, -30 έως και -45 βαθμούς Κελσίου. Ο Kyle Conner του καναλιού «Out of Spec Reviews» δοκίμασε τις αντοχές δυο ηλεκτρικών, στους -27,7 βαθμούς. Δυο αυτοκίνητα μου μοιάζουν τόσο, όσο διαφέρουν. Τα δυο αυτοκίνητα είναι Nissan Leaf, αλλά με απόσταση 10 χρόνων μεταξύ τους. Το ένα είναι η βασική έκδοση του 2012 (πρώτη γενιά δηλαδή), με μπαταρία των 24 kWh και λίγο πάνω από 125.500 χλμ. στο οδόμετρο. Το άλλο είναι ένα ολοκαίνουργιο MK2, στην καλή έκδοση με τη μπαταρία των 60 kWh και τον κινητήρα των 217 ίππων.

Αναμενόμενα, η διαφορά μεταξύ τους στην αυτονομία είναι χαοτική. Το Leaf MK1 έφτανε μόλις μέχρι 117 χλμ. με μια φόρτιση, τη στιγμή που το σημερινό -με τη μεγάλη μπαταρία των 60 kWh κιόλας- ξεπερνά τα 360 χλμ. (βάσει μετρήσεων EPA). Η απόσταση στην τεχνολογία φαίνεται ξεκάθαρα και στον τρόπο που διαχειρίζονται το κρύο. Το Leaf 10ετίας, που φυσιολογικά έχει χάσει μέρος της δυναμικής από τη μπαταρία, δεν παίρνει καν μπροστά στους -28 βαθμούς Κελσίου. Το καινούργιο, όμως, όχι μόνο δεν έχει πρόβλημα στην ενεργοποίηση του ηλεκτροκινητήρα, αλλά φορτίζει κανονικότατα και μάλιστα εμφανίζεται με αυξημένο επίπεδο ενέργειας όσο παραμένει σβηστό.

Αμφότερα τα Leaf παρκαρίστηκαν στον «ψόφο», με τις μπαταρίες στο 39%. Έπειτα από πολλές ώρες στο κρύο, τα αποτελέσματα των παγωμένων συστοιχιών υπήρξαν εκ διαμέτρου αντίθετα. Το παλιό Leaf δεν μπορούσε να ξεκινήσει, χρίζοντας εξωτερικής βοήθειας για να πάρει μπροστά. Όταν τελικά βγήκε από τον πάγο, έδειχνε μόλις 8 χλμ. αυτονομία και δεν φόρτιζε. Το καινούργιο, αντίθετα, όχι μόνο δεν έχασε σε φόρτιση, αλλά ενόσω ήταν σταθμευμένο ανέβηκε στο 43%! Κανένα πρόβλημα δεν είχε ούτε στη φόρτιση, δείχνοντας εντελώς ανεπηρέαστο από τις συνθήκες περιβάλλοντος.

Related Articles

Οδηγούμε το Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 lt 4X2

cars

Ένας σπορ θρύλος του παρελθόντος με καρτελάκι τιμής στα 250.000 ευρώ

cars

To 75.000.000ό Opel είναι γεγονός!

cars

Η Opel Ελλάδας στον όμιλο Συγγελίδη

cars

Συνεργασία της BMW με την Toyota

cars

Πέντε βραβεία για την BMW Σειρά 3

cars

Πάνω από 25 εγκαταλείψεις θυμάτων στην άσφαλτο ετησίως μόνο στην Αθήνα

cars

«Νέος ΚΟΚ με ποινές για τον οδηγό, όχι για το όχημα – Σε ένα μήνα το ψηφιακό δίπλωμα»

cars

Πώς πρέπει να οδηγούμε κατά τη διάρκεια του χειμώνα

cars