CARSNEWS
AUTONEWS

Φουσκωμένα πανιά στους ωκεανούς!

Ο τίτλος θα μπορούσε να είναι και «πάμε σαν άλλοτε» όταν τα ιστιοφόρα μικρότερα και μεγαλύτερα όργωναν τις θάλασσες για το διεθνές εμπόριο, τις ανακαλύψεις νέων χωρών και δυστυχώς πολέμων. Μα, κείμενο για ιστιοφόρα σε μία σελίδα αυτοκινήτου; Για να δούμε λοιπόν που ταιριάζει όλο αυτό. Δεν πρόκειται να ανατρέξουμε στο παρελθόν αλλά (όσο και αν φαίνεται παράδοξο) θα αναφερθούμε στο μέλλον και μάλιστα κοντινό μέλλον! Κατά, όχι και τόσο, περίεργο λόγο αυτές οι δύο εποχές έρχονται να συναντηθούν για εντελώς διαφορετικούς λόγους. Τότε, πριν πολλούς αιώνες, είχαν βάλει πανιά αλλά ως βοηθητικό μέσον αφού τα κουπιά ήταν εκείνα που έδιναν την πρόωση και μόνο τον 14-15ο αιώνα «πήραν το πηδάλιο στα χέρια τους» όταν μπόρεσαν τα πλοία να ταξιδέψουν ακόμη και με αντίθετο άνεμο. Ήταν λοιπόν η ανάγκη κίνησης αυτή που έβαλε τα πανιά στα πλοία. Το ίδιο συμβαίνει και σήμερα που και πάλι αναζητούμε μορφές κίνησης μόνο που τώρα το κάνουμε για την προστασία του περιβάλλοντος, δηλαδή εναλλακτικές μορφές κίνησης.

Τώρα και σε πλοίο!

Μπορεί να πρόκειται για μελέτη αλλά βρίσκεται σε πολύ προχωρημένο στάδιο καθώς έχει προηγηθεί μεγάλη έρευνα και σε κάθε περίπτωση δείχνει να είναι πιο κοντά σε άλλες προσπάθειες και ιδέες. Το εγχείρημα ξεκίνησε από έναν Σουηδό ναυπηγό που δημιούργησε το καράβι που βλέπετε, ξεκινώντας από το πανέμορφο του όνομα που είναι Oceanbird και συνεχίζοντας με τα τεχνοκρατικά που μιλάνε για ένα πλοίο μεταφορών 35.000 τόνων, 650 ποδών(220 μέτρων), που τροφοδοτείται κυρίως από τον άνεμο, ο οποίος μπορεί να μειώσει τις εκπομπές άνθρακα κατά 90% σε σύγκριση με ένα συμβατικό πλοίο. Το πλοίο σχεδιάστηκε από την Wallenius Marine, η οποία συνεργάζεται με τη σουηδική κυβέρνηση και διάφορα ερευνητικά ιδρύματα για το έργο, που ελπίζουν να έχουν πλοίο πλήρους μεγέθους έως το 2024, σύμφωνα με το CNN. Τα «πανιά» του είναι πέντε στοιχεία τηλεσκοπικού σχήματος πτέρυγας που στέκονται 260 πόδια (83 μέτρα περίπου) πάνω από το κατάστρωμα και μπορούν να περιστραφούν 360 μοίρες χωρίς να αγγίξουν το ένα το άλλο, ή να υποχωρήσουν στα 195 πόδια(65 μέτρα) σε δύσκολες καιρικές συνθήκες και να επιτρέψουν στο πλοίο να περάσει κάτω από γέφυρες. Παρόμοιες κατασκευές έχουν προταθεί στο παρελθόν, αλλά είναι πιθανότατα η πρώτη φορά που θα χρησιμοποιηθούν σε φορτηγό πλοίο πλήρους μεγέθους.

Φυσικά δεν είναι από ύφασμα αλλά από χάλυβα και σύνθετα υλικά και σύμφωνα με τον κατασκευαστή θα είναι τα ψηλότερα πανιά που κατασκευάστηκαν ποτέ, και για τον λόγο αυτόν οι μηχανικοί έπρεπε να τοποθετήσουν αισθητήρες σε υπάρχοντα σκάφη για να κατανοήσουν τη συμπεριφορά του ανέμου σε αυτό το ύψος, δήλωσε ο Mikael Razola, αρχιτέκτονας ναυτικού και υπεύθυνος ερευνητικών έργων για το Oceanbird, σε συνέντευξή του στο CNN .

Μερικά επιπλέον στοιχεία

Έχουν ενδιαφέρον διότι γίνεται και μία άτυπη (ακόμη) σύγκριση μεταξύ αυτού και ενός πλοίου μεταφοράς αυτοκινήτων με κινητήρες. Η ταχύτητα του Oceanbird, κατά δήλωση του Ομίλου, θα φθάνει στους 10 κόμβους (περίπου 11 μίλια) όταν τα συμβατικά φθάνουν στους 17 κόμβους. Αυτό σημαίνει ότι μια διέλευση του Ατλαντικού θα διαρκέσει 12 ημέρες – πέντε περισσότερες από ό, τι με τα τρέχοντα πλοία. Ωστόσο, θα εξακολουθεί να μπορεί να μεταφέρει 7.000 οχήματα, σύμφωνα με την εταιρεία, και οι πελάτες – η Volvo, για παράδειγμα – θα μπορούν να διεκδικήσουν πολύ χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα, ανέφεραν όλοι. Φυσικά είναι εντελώς διαφορετικό πράγμα τα γιγαντιαία πλοία που μεταφέρουν αυτοκίνητα, αλλά αποτελούν και πολύ σημαντική πηγή ρύπανσης, καταναλώνοντας πετρέλαιο marine που περιέχει όλο το θείο χωρίς καμία επεξεργασία. Η ναυτιλία αντιπροσώπευε το 2,89% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου το 2018, σύμφωνα με τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO), έναν οργανισμό των Ηνωμένων Εθνών που ρυθμίζει τη ναυτιλία. Σύμφωνα με το CNN , ο μέσος μεταφορέας αυτοκινήτου χρησιμοποιεί 40 τόνους καυσίμου την ημέρα και παράγει 120 τόνους διοξειδίου του άνθρακα – ισοδύναμο με την οδήγηση ενός μόνο αυτοκινήτου 270.000 μίλια.

Νέα πραγματικότητα, τώρα και θαλάσσια

Έχουμε γράψει για την νέα πραγματικότητα στην αυτοκίνηση και τώρα εμφανίζεται και στην θάλασσα. Έχουν προταθεί και άλλες λύσεις για τη μείωση των εκπομπών της ναυτιλιακής βιομηχανίας όπως αυτή της Ελβετικής εταιρείας ABB και της Hydrogène de France (HDF) που υπέγραψαν πρόσφατα μια συμφωνία για την ανάπτυξη της κίνησης με υδρογόνο ¨κλίμακας μεγαβάτ» για σκάφη ικανά να πλεύσουν σε ωκεανό. Υπήρξαν ακόμη και κάποιες προσπάθειες για ηλεκτρικά σκάφη αλλά όλα αυτά είναι πολύ μικρότερα από το προτεινόμενο μέγεθος του Oceanbird. Εξελίξεις λοιπόν και στην θάλασσα αλλά δεν ξέρω αν περάσουν ποτέ σε παραγωγή, αλλάζοντας τα γνωστά. Ξέρω όμως ότι είναι πανέμορφο…

The post Φουσκωμένα πανιά στους ωκεανούς! first appeared on Εν Κινήσει.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Σαν σήμερα 21 Μαρτίου: Πώς το Κλίβελαντ εφηύρε τις rock and roll συναλίες πριν από 72 χρόνια

cars

Subaru WRX STI EJ20 Final Edition. Το κύκνειο άσμα ενός εμβληματικού κινητήρα!

cars

Το VW Golf θα συνεχίσει και ως ηλεκτρικό!

cars

Jaguar XF facelift. Με έμφαση στον… εσωτερικό κόσμο.

cars

Ford Team Fordzilla P1. Γίνεται πραγματικό  

cars

Καλομοίρα για ΕΡΤ: Μου είχαν ζητήσει να πληρώσω 800 ευρώ για το ξενοδοχείο που έμενα για τη Eurovision

cars

Nέο Honda HR-V. Αποκλειστικά υβριδικό

cars

BMW M3. Πράσινη από την ζήλια των άλλων!

cars

Ο πάπας Φραγκίσκος προσεύχεται υπέρ των θυμάτων της τρομοκρατικής επίθεσης της Μόσχας

cars