CARSNEWS
AUTONEWS

Ψηλό, χαμηλό ή ενδιάμεσο!!!

Καταρχήν και για να σας προλάβω από περίεργους και πονηρούς συνειρμούς, ο τίτλος του άρθρου αναφέρεται σε αυτοκίνητα και μόνο… Αφορμή του συγκεκριμένου προβληματισμού στάθηκε η οδήγηση τον τελευταίο μήνα, πολλών αυτοκινήτων από διαφορετικές κατηγορίες, όπως και το γεγονός ότι με τα περισσότερα από αυτά «γράψαμε» πολλά χιλιόμετρα με αποτέλεσμα το συνολικά άθροισμα του Νοεμβρίου να προσεγγίζει τα 10 χιλιάδες χιλιόμετρα.

Όπως θα έχετε ήδη αντιληφθεί, όταν λέμε ψηλό εννοούμε τα SUV, όταν λέμε χαμηλό αναφερόμαστε στα σεντάν στα κουπέ και στα χάτσμπακ και ενδιάμεσα είναι τα κροσσόβερ. Μέσα στο Νοέμβριο λοιπόν δοκιμάσαμε πραγματικά τα πάντα. Ο μήνας ξεκίνησε με το ολοκαίνουριο KIA XCeed και το Peugeot 508, συνεχίστηκε με Mercedes E Class coupe και BMW 320d, με ενδιάμεσους πολύ ενδιαφέροντες σταθμούς τα Renault Clio και Peugeot 208, ενώ κλείνει με το Citroen C5 Aircross.

Ο προβληματισμός μας ξεκίνησε, όταν κάναμε το ταξίδι Αθήνα Θεσσαλονίκη με το Peugeot 508 και νιώσαμε ότι «φορούσαμε» το αυτοκίνητο ενώ «διαβάζαμε» συνεχώς το δρόμο. Νοιώσαμε ξανά τη χαρά της οδήγησης, καθώς η έλλειψη αεροδυναμικών θορύβων, η απουσία κλίσεων στις στροφές και εκείνο το μαγικό 5.4 λτ/100 χλμ. της μέσης κατανάλωσης με τον 1.5 BlueHdi και το EAT8, παρά τις 3.5 ώρες που διήρκεσε το ταξίδι, μας έβαλαν σε σκέψεις. Σκέψεις οι οποίες εντάθηκαν ακόμη περισσότερο μετά τα 1500 αρχοντικά και πάντα ξεχωριστά χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι ενός γνήσιου GT, της Mercedes E Class Coupe.

Παράλληλα με την όμορφη Γερμανίδα προέκυψαν τα 208 & Clio, τα οποία σε κάνουν να αναρωτιέσαι αν στην ελληνική πραγματικότητα χρειάζεσαι κάτι παραπάνω. Η πλήρως διαφοροποιημένη και πραγματικά ξεχωριστή και πανέμορφη εικόνα του 208, με την εξελικτική σχεδιαστίκή φιλοσοφία του Clio, μπορεί να διαφέρουν πλήρως, συναντούν όμως την ίδια αγάπη, μεράκι και ικανότητα όταν αρχίζεις να τα οδηγείς. Και με τα δύο πηγαίνεις αέρα και θέλεις και άλλο, πιο γρήγορα πιο σβέλτα και καταλήγεις πως οδήγηση σημαίνει χαμηλό αυτοκίνητο. «Μεγάλη μπουκιά φάε, μεγάλη κουβέντα μη λες» και για ακόμη μία φορά επιβεβαιώνεται ο θυμόσοφος λαός μας.

Αυτό διότι πίσω από το τιμόνι ενός «ενδιάμεσου» σε ύψος όπως το κροσσόβερ της KIA, το XCeed, διαπιστώσαμε δύο πράγματα. Το πρώτο είναι πως οι Κορεάτες έχουν βάλει το κεφάλι κάτω και δημιουργούν σύνολα που απλώς δεν πιστεύεις πως προέρχονται από αυτούς, σε σχεδίαση, ποιότητα, οδική συμπεριφορά, κινητήρες. Το δεύτερο είναι πως και με ένα κροσσόβερ, όπως το XCeed μπορείς να απολαύσεις οδήγηση, όντας ελαφρώς πιο ψηλά, αλλά σε καμία περίπτωση «αποκομμένος» από το δρόμο. Και εκεί που το μπέρδεμα συνεχίζεται, έρχεται αυτή η τριάρα της BMW, με τον δίλιτρο diesel και την X Drive τετρακίνηση, να μας πάρει τα μυαλά. Το βάθος της τεχνογνωσίας εκεί στη BMW είναι πλέον δύσκολο να προσεγγιστεί από άλλον κατασκευαστή και τα μοντέλα με σήμα την έλικα, το επιβεβαιώνουν το ένα μετά το άλλο. Η αίσθηση της οδήγησης είναι αλλού, η διάθεση για οδήγηση δεν σταματάει ποτέ με ένα τέτοιο αυτοκίνητο σκεφτόμαστε ενώ ανηφορίζουμε τις στροφές του Δομοκού, με τρόπο εντελώς απρεπή και πλήρως αντικοινωνικό.

Και εκεί που λες ναι έχω καταλήξει ότι θέλω χαμηλό, άντε μέχρι κροσσόβερ για να «παίζω» και λίγο στο χώμα, τσουπ να το Citroen C5 Aircross. Το είχαμε γράψει στη παρουσίαση, ότι αυτό το Citroen, ανεβάζει τη μάρκα σε άλλο επίπεδο, το επιβεβαιώνουμε τώρα μετά από 1000 χιλιόμετρα στα αναπαυτικά του καθίσματα, και με το παραπάνω. Mαγική ανάρτηση, απίστευτη ποιότητα κύλισης για SUV αυτής της κατηγορίας, άνεση που μόνο η Citroen μπορεί να προσφέρει. Και από ένα αυτοκίνητο που συνεχίζει να λειτουργεί υποδειγματικά παρά την απίστευτη ταλαιπωρία που έχει υποστεί μετά από 20000 δημοσιογραφικά χιλιόμετρα, όπως μαρτυρούν και τα σχεδόν διαλυμένα ελαστικά του.

Και τώρα τι! Θα καταλήξουμε κάπου ή θα γράφουμε για να γράφουμε. Δύσκολη η επιλογή, καθώς τα σύγχρονα SUV δεν έχουν καμία σχέση με εκείνο το Nissan Patrol που είχαμε οδηγήσει στις αρχές της δεκαετίας του ’90 και ξεκίνησε η σχέση πάθους με τα εκτός δρόμου οχήματα. Αν λοιπόν είστε λάτρεις των εξορμήσεων, της περιπέτειας και των εκτός δρόμου διαδρομών, ψηφίζουμε τετρακίνητο SUV χωρίς σκέψη. Αν πάλι ανήκετε στο 95% όσων δεν πρόκειται ούτε καν να δούνε, όχι να πατήσουν χώμα, στη ζωή τους, τότε οι κούρσες και τα χατσμπακ είναι η ενδεδειγμένη επιλογή. Και φυσικά για τους αναποφάσιστους υπάρχουν τα κροσσόβερ, τα οποία όπως φαίνεται μπορούν και κάνουν τα πάντα πολύ καλά. Επί προσωπικού… με ένα σκληροτράχηλο off road θα μπορούσαμε άνετα να ζήσουμε την υπόλοιπη ζωή μας σε ένα βουνό.

Related Articles

Νέα Porsche 911 GT3. Με 510 ίππους και αγωνιστικά γονίδια.

cars

Αύξηση 30% στην αγορά καινούριου αυτοκινήτου τον περασμένο Νοέμβριο

cars

Βορίδης: Ο πρωθυπουργός έχει αναδείξει την Ελλάδα ως μια δύναμη που πρωταγωνιστεί

cars

Για την Renault, το 4 έρχεται μετά το 5…

cars

Dacia Bigster Concept. Το νέο best seller της Dacia

cars

Το teasing της Alfa Romeo Tonale συνεχίζεται!

cars

Η Dodge παραδέχεται ότι η μέρες του Hellcat V8 είναι μετρημένες.

cars

Yadea Keeness & Voltguard– Η επόμενη κίνηση

cars

Η Ford ίσως εξελίξει και δεύτερο EV με την βοήθεια της Volkswagen.

cars