CARSNEWS
MARKET

100.000 μπαταρίες για plug-in υβριδικά μοντέλα από την Skoda

Η Skoda βρίσκεται σε τροχιά ραγδαίας τεχνολογικής ανάπτυξης που τα τελευταία χρόνια επεκτείνεται και στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Νωρίτερα μέσα στον Φεβρουάριο, η Skoda κατασκεύασε τη “Νο. 100.000” μπαταρία έλξης υψηλής τάσης, ειδικά για plug-in υβριδικά μοντέλα. Οι μπαταρίες αυτές κατασκευάζονται σε μία νέα υπερσύγχρονη μονάδα, στις κεντρικές εγκαταστάσεις της Skoda, στη Mladá Boleslav, περίπου 70 χιλιόμετρα έξω από την Πράγα. 

Για το νέο εργοστάσιο, έκτασης περίπου 2.000 τ.μ., η Skoda επένδυσε 25,3 εκατομμύρια ευρώ. Η μονάδα διαθέτει υπερσύγχρονο εξοπλισμό για πλήρη έλεγχο των μπαταριών και διασφάλιση των υψηλότερων δυνατών προδιαγραφών ασφάλειας και ποιότητας. Σε αυτή, η Skoda κατασκευάζει μπαταρίες υψηλής τάσης όχι μόνο για τα δικά της plug-in υβριδικά μοντέλα (Superb iV και Octavia iV), αλλά τις διαθέτει και στις άλλες μάρκες του Volkswagen Group.

Η παραγωγή στο συγκεκριμένο εργοστάσιο ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2019 και έκτοτε κλιμακώθηκε σταδιακά. Χρειάζονται περίπου δύο ώρες για την κατασκευή μιας μπαταρίας, χρονικό διάστημα στο οποίο αυτή περνά από 66 διαφορετικούς σταθμούς εργασίας. Κάθε 88 δευτερόλεπτα, μια μπαταρία για μοντέλα που βασίζονται στην MQB πλατφόρμα με plug-in υβριδικό σύστημα μετάδοσης, βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής.

Κάθε βάρδια απασχολεί 58 εργαζόμενους, οι οποίοι υποβοηθούνται από συνολικά 13 ρομπότ. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα modules για το αριστερό και το δεξί μισό μιας μπαταρίας, τυγχάνουν ξεχωριστής επεξεργασίας. Διατίθενται με μια ειδική θερμοαγώγιμη μεμβράνη, η οποία αποβάλλει τη θερμότητα και βοηθά στην ψύξη του συστήματος. Επιπλέον, ένα ψυκτικό υγρό προστίθεται μεταξύ των δύο modules πριν συνδεθούν σε μία ενιαία μονάδα με περίβλημα αλουμινίου. Η ολοκληρωμένη μπαταρία, εκτός των ηλεκτρονικών διαθέτει επίσης όλες τις απαραίτητες προκαλωδιώσεις, στεγανοποιήσεις και βραχίονες, έτοιμη για τοποθέτηση στο όχημα.

Skoda_03

Οι μπαταρίες υποβάλλονται σε εκτεταμένο έλεγχο πριν από την εγκατάσταση. Αυτό περιλαμβάνει τον έλεγχο του κυκλώματος ψύξης και ότι δεν υπάρχουν διαρροές. Για να διασφαλιστεί ότι η διαδικασία λειτουργεί αξιόπιστα και με μηδενικό ποσοστό λάθους, σε τακτά χρονικά διαστήματα παρεμβάλλονται δοκιμαστικές, ελαττωματικές μπαταρίες με στόχο την ανίχνευση και απόρριψή τους. Οι μπαταρίες που περνούν με επιτυχία τον έλεγχο διαρροής, αξιολογούνται ως προς τις ηλεκτρικές λειτουργίες σε συνολικά 13 πάγκους δοκιμών. Αξιολογείται, για παράδειγμα, η αλληλεπίδραση εξαρτημάτων υψηλής τάσης και χαμηλής τάσης καθώς και η ηλεκτρική μόνωση. Τέλος, κάθε σύστημα μπαταρίας φορτίζεται σε ένα ποσοστό της μέγιστης χωρητικότητάς του.

Η Skoda μετασχηματίζεται σταδιακά σε μία μάρκα με ιδιαίτερη έμφαση στην ηλεκτροκίνηση. Ειδικά προγράμματα κατάρτισης προετοιμάζουν το προσωπικό για τη νέα εποχή της αυτοκίνησης. Περισσότερα από 16.000 εργαζόμενοι έχουν ήδη λάβει τη σχετική εκπαίδευση, σε ένα πρόγραμμα στο οποίο η Skoda, μόνο την επόμενη διετία, θα επενδύσει 45 εκατομμύρια ευρώ. Αν αυτό το ποσό ακούγεται μεγάλο, είναι μάλλον μικρό σε σχέση με την απόφαση της Skoda να επενδύσει συνολικά 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ σε νέα ηλεκτρικά και εξηλεκτρισμένα μοντέλα καθώς και στην παραγωγή μπαταριών, έως το 2025.

Related Articles

Συνεργασία της Hyundai Motor Partners με την «Top Flight»

cars

Θρυλικά αυτοκίνητα της Nissan θα κάνουν «παρέλαση» στο 22o Φεστιβάλ Nismo

cars

Το σύστημα Windscreen Weather Station της Ford

cars

Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου: Μπήκαν οι πρώτοι φορτιστές οχημάτων

cars

Τριπλή βράβευση της Kia

cars

Αυτό είναι το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» για το 2019

cars

Οι Εκπαιδευτές Οδηγών «προκαλούν» την κυβέρνηση

cars

Σε ποια πόλη θα εγκατασταθεί το πρώτο εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Tesla στην Ευρώπη

cars

Γιατί είναι απαραίτητο να πλένουμε το αμάξι μας τον χειμώνα

cars