Τα στοιχεία που δημοσιεύει η Jato Dynamics δείχνουν πόσο μεγάλο είναι το χάσμα μεταξύ του δίδυμου Κίνας/ΗΠΑ και της Ευρώπης στην ηλεκτροκίνηση. Ενώ η Κίνα είναι μια πολύ μεγαλύτερη αγορά από την Ευρώπη, η συγκέντρωση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων (ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά) γίνεται όλο και πιο σημαντική.
Η Κίνα είναι λοιπόν η παγκόσμια ατμομηχανή των αυτοκινήτων με μπαταρίες. Πέρυσι, ταξινομήθηκαν 1,26 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα παγκοσμίως, σημειώνοντας αύξηση 74% σε σύγκριση με το 2017. Ένα καλό σκορ, αλλά πρέπει να λάβουμε υπόψη το γεγονός ότι από τα 1.260.000 EV, οι 769.000 πωλήθηκαν στην Κίνα! Και αν προσθέσουμε τις 209.000 αμερικανικές μονάδες, δεν απομένει και πολύ ψαχνό για την ευρωπαϊκή πλευρά.
Στην πραγματικότητα, η Tesla και ο κινεζικός γίγαντας BAIC είναι αυτοί που παίζουν την μπάλα στην ηλεκτροκίνηση. Το πρώτο έτος διάθεσης του Tesla Model 3 οδήγησε τη καλιφορνέζικη φίρμα να κυριαρχήσει στην παγκόσμια κατάταξη (138.000 μονάδες) και, απ’ ό,τι φαίνεται, θα το κάνει και το 2019, προτού τα πράγματα πιθανόν να αναδιαταχθούν το 2020.