CARSNEWS
AUTONEWS

30 χρόνια Renault Clio. Η μούσα συγκινεί ακόμη

Είμαστε στο σαλόνι αυτοκινήτου του Παρισιού το 1990 και η Renault παρουσιάζει σε παγκόσμια πρεμιέρα το Clio. Είναι πολύ λίγα τα μοντέλα που μπορούν να χαρακτηριστούν εμβληματικά για μία εταιρία και το Clio είναι σίγουρα ένα από αυτά. Με όνομα πλέον, αφού μέχρι τότε η Γαλλική εταιρία έδινε αριθμούς στα μοντέλα τους με μοναδική εξαίρεση το εκπληκτικό Fuego, και μάλιστα όχι ένα τυχαίο όνομα αλλά ένα δανεισμένο από την ελληνική μυθολογία, που παραπέμπει στο όνομα της μούσας της ιστορίας και η συνέχεια δικαίωσε το όνομα καθώς το Clio γράφει μία μεγάλη ιστορία που συνεχίζεται βεβαίως. Πρώτο σε πωλήσεις επί 21 χρόνια στην Γαλλία, δεύτερο σε πωλήσεις πανευρωπαϊκά, το ένα από τα δύο αυτοκίνητα που ψηφίστηκε δύο φορές ως «Ευρωπαϊκό αυτοκίνητο της χρονιάς» το 1991 και 2006, παραγωγή 15 εκατομμυρίων σε αυτά τα 30 χρόνια φθάνοντας αισίως στην πέμπτη γενιά του. Αξίζει τον κόπο να τις θυμηθούμε.

Clio I

Έκανε αμέσως εντύπωση με θερμή υποδοχή σε αυτό το «μεγάλο μικρό αυτοκίνητο» όπως το παρουσίαζε η εταιρία και πράγματι διέθετε από τότε εξοπλισμό και όχι μόνο που παρέπεμπαν σε αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας με αυτόματο κιβώτιο αλλά και με ηλεκτρικούς εξωτερικούς καθρέφτες μεταξύ πολλών άλλων. Να προσθέσουμε τον κινητήρα των 1,8 λίτρων σε 16V, την έκδοση RL αλλά και RT και σε τρίθυρες και πεντάθυρες εκδόσεις.

Clio II

Με μεγαλύτερες φιλοδοξίες πλέον αλλά και μεγαλύτερες διαστάσεις που του έδιναν άλλη εικόνα αλλά και σαφώς πιο άνετο εσωτερικό ήλθε εφτά χρόνια μετά το πρώτο, με καπό αλουμινίου, πλαστικά καλύμματα φώτων και εμπρός φτερά από υλικό που δεν άντεχε σε συγκρούσεις μέχρι έξη χιλιόμετρα. ABS, πλευρικοί αερόσακοι για πρώτη φορά σε σούπερ μίνι, ξένον φώτα αλλά και δορυφορική πλοήγηση. Φυσικά όσο διαρκούσε η πορεία του δέχθηκε αλλαγές που το βοηθούσαν να μείνει στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων.

Clio III

Αυτή τη φορά η παγκόσμια πρώτη έγινε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2005, με απτή ποιότητα στο εσωτερικό και μεγαλύτερη άνεση, περισσότερο εξοπλισμό και φινέτσα στην εξωτερική του εμφάνιση. Για πρώτη φορά, το Clio ήταν διαθέσιμο με την κάρτα κλειδιού handsfree της Renault και το κουμπί εκκίνησης, ένα προηγμένο σύστημα GPS και σύστημα ελέγχου ταχύτητας με περιορισμό ταχύτητας. Η επιλογή των προδιαγραφών ήταν επίσης ευρεία, με μια ολοκληρωμένη συλλογή κινητήρων και επιπέδων επένδυσης, συμπεριλαμβανομένων των εκδόσεων Renault Sport που διατίθενται σε διάφορες μορφές καθ ‘όλη τη διάρκεια της παραγωγής του. Προσθέστε την έκδοση Sport με τους 197 ίππους, με ειδικό πλαίσιο και το πιο σημαντικό ότι έγινε το πρώτο αυτοκίνητο στην κατηγορία σούπερ

Η έκδοση Renault Sport του Clio III καυχιέται 197 ίππους και διατέθηκε σε διάφορες μορφές, με ένα ειδικό πλαίσιο Cup και προδιαγραφές για τους λάτρεις, ή μοντέλα Lux για πρόσθετη καθημερινή βελτίωση, γίνεται το πρώτο σούπερ μίνι που παίρνει πέντε αστέρια στο Euro NCAP και βέβαια κορυφαία στιγμή η βράβευση για δεύτερη φορά ως «ευρωπαϊκό αυτοκίνητο της χρονιάς»!

Clio IV

Ολο και καλύτερο σε όλα και είμαστε ήδη στο 2012 και στην τέταρτη γενιά του. Εντυπωσιακό νέο εξωτερικό σχεδιασμένο από τον Laurens van den Acker, εμπνευσμένο από το εντυπωσιακό πρωτότυπο DeZir – ένα μοντέλο που «έδειχνε» τη μελλοντική κατεύθυνση σχεδιασμού της Renault με μια πιο συναισθηματική εμφάνιση.

Το Clio IV εισήγαγε μια σειρά νέων τεχνολογιών, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος μέσων R-LINK της Renault που έφερε ένα σύστημα οθόνης αφής διαθέσιμο για πρώτη φορά, με μια σειρά από προηγμένες δυνατότητες ρυθμίσεων και προσαρμογών. Το θέμα της προσαρμογής ήταν επίσης βασικό με συνολικά τέσσερα διαφορετικά σχέδια εσωτερικού σχεδιασμού που διατίθενται παράλληλα με μια ευρεία επιλογή εξαρτημάτων εξωτερικού σχεδιασμού για να δώσουν στους ιδιοκτήτες περισσότερες επιλογές από ποτέ. Το Clio IV κυκλοφόρησε με μια σειρά κινητήρων βενζίνης TCe και ντίζελ dCi που έχουν μεγάλη σημασία στην οικονομία, ενώ το πρώτο αυτόματο Clio RS παρουσιάστηκε με paddles shifters και έναν ισχυρό τούρμπο κινητήρα βενζίνης.

Clio V

Μόνο υπερθετικά για την πέμπτη γενιά και το εντελώς νέο Clio. Ακόμη πιο προηγμένο και με υψηλή ποιότητα, με επαναστατική αλλαγή στο εσωτερικό με υψηλά στανταρ προδιαγραφών και άνεσης. Εργονομία και ποιότητα παντού με παρούσα την τεχνολογία φυσικά αφού διατίθεται και ως υβριδικό.

Γράφει ιστορία

Το Clio συνεχίζει να γράφει την δική του ήδη μεγάλη ιστορία, με συνεχείς και ριζικές αναβαθμίσεις και ανανεώσεις, ώστε να διατηρεί το ενδιαφέρον του κοινού και τα καταφέρνει περίφημα, καθώς απολαμβάνει της διεθνούς εμπιστοσύνης και προτίμησης. Εχει βέβαια και την έμπνευση από την μούσα…

The post 30 χρόνια Renault Clio. Η μούσα συγκινεί ακόμη first appeared on Εν Κινήσει.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Το τέλος πλησιάζει για το BMW i8.

cars

Ηλεκτρικά κέρδη

cars

Fiat Ducato. Θέτει νέα δεδομένα

cars

“My Easy Charge”: Η Fiat Chrysler Automobiles και η DCS φροντίζουν για την εύκολη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων

cars

Ford Mustang Mach-E. Ένα ηλεκτρικό με ψυχή!

cars

Mercedes-AMG GLE 63 S Coupe Inferno

cars

Η Hyundai δοκιμάζει το Kona N στην πίστα.

cars

Αντιμέτωπη με την μεγαλύτερη ομαδική αγωγή της Γερμανίας η Volkswagen.

cars

Μία Rolls-Royce Cullinan πολύ έξω από τα… νερά της!

cars