CARSNEWS
NEW MODELS

-39% οι παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων το Μάρτιο

Τα στατιστικά αυτά προέρχονται από τη JATO Dynamics και δείχνουν μια σοκαριστικά μεγάλη μείωση, που ξεπερνά κατά πολύ το -25% της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης του Νοεμβρίου του 2008. Η πανδημία του Κορωνοϊού έχει κλείσει πρακτικά το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού στα σπίτια του, ενώ επηρεάζει άμεσα, αλλά και έμμεσα, πολλές πτυχές της οικονομίας, κρατών και πολιτών.

Αναλυτές του οργανισμού δηλώνουν πως «αυτή η πτωτική τάση δεν οφείλεται μόνο στους περιορισμούς της ελεύθερης κυκλοφορίας. Η βιομηχανία επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από την αβεβαιότητα για το μέλλον και αυτό το ζήτημα άρχισε να ανακύπτει ακόμη και πριν από την επιδημία της πανδημίας». Συνεχίζουν μάλιστα λέγοντας πως «θα πρέπει να θυμόμαστε ότι η βιομηχανία λειτουργούσε ήδη σε ένα δύσκολο περιβάλλον, ειδικά προς το τέλος του περασμένου έτους. Οι εμπορικοί πόλεμοι, η χαμηλότερη οικονομική ανάπτυξη και οι αυστηρότεροι κανονισμοί εκπομπών ήρθαν πολύ πριν από την κρίση του COVID-19. Και σε αντίθεση με τις προηγούμενες υφέσεις, δεν αντιμετωπίζουμε απλώς τους φόβους των ανθρώπων ή τις καθυστερήσεις της αγοράς. Αυτή τη φορά πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι οι καταναλωτές απλώς δεν μπορούν να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους».

Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι αγορές της Ευρώπης είναι αυτές που δείχνουν να έχουν χτυπηθεί περισσότερο. Οι πωλήσεις στη γηραιά ήπειρο έχουν φτάσει σε χαμηλό 38 ετών, με πιο επιβαρυμένες τις μικρότερες κατηγορίες και τα πολυμορφικά. Εντυπωσιακό πάντως παραμένει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα συνεχίζουν ακάθεκτα, σημειώνοντας ένα νέο ρεκόρ της τάξης του 17,4% επί των συνολικών πωλήσεων.

Στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τον περασμένο Μάρτιο σημειώθηκαν 848.800 ταξινομήσεις, μία πτώση της τάξης του 52% σε σχάση με το Μάρτιο του 2019. Η πτώση, ωστόσο, δεν ήταν αναλογική σε όλα τα κράτη. Έπαιξε ένα ρόλο η στάση της κάθε κυβέρνησης σχετικά με τις απαγορεύσεις αλλά και η ετοιμότητα των κατασκευαστών. Στη Λιθουανία, συγκεκριμένα, οι καταναλωτές μπορούσαν να αγοράζουν αυτοκίνητο από απόσταση, με την παράδοση να ορίζεται σε 3-7 εργάσιμες ημέρες! Αντιθέτως, χώρες που χτυπήθηκαν περισσότερο στο θέμα των πωλήσεων ήταν η Ιταλία, η Γαλλία, η Ισπανία, η Αυστρία, η Πορτογαλία, η Ιρλανδία, η Σλοβενία και η Ελλάδα.

Αναφορικά με τις κατηγορίες των οχημάτων, τα SUV σημείωσαν πτώση στα νούμερα της τάξης του 48%, ανεβάζοντας όμως το συνολικό τους ποσοστό επί του συνόλου στο 40%. Εδώ ξεχωρίζει το Volvo XC40, που παρά την κρίση έπεσε κατά ένα μόλις 5%, κατακτώντας τον τίτλο του πιο εμπορικού premium-SUV τον Μάρτιο. Οι κατηγορίες Α και Β, όπως προαναφέραμε, χτυπήθηκαν περισσότερο, καθώς ήταν και οι πιο εμπορικές στις χώρες με τα μεγαλύτερα προβλήματα (Γαλλία/ Ιταλία). Όσο για την κατηγορία που επηρεάστηκε στο μικρότερο βαθμό, είναι αυτή των μεσαίων οχημάτων. Εν μέρει λόγω των θετικών αποτελεσμάτων του Tesla Model 3.

Εάν μπορεί να βγει κάποιο μοντέλο, φαίνεται πως η κρίση στις αγορές πηγαίνει αντίστοιχα με τους ρυθμούς της Πανδημίας. Πρώτα ήταν η Κίνα, αυτό το μήνα η Ευρώπη, ενώ το επόμενο διάστημα αναμένεται να πληγεί περισσότερο η Αμερική. Το θετικό είναι ότι οι περισσότερες γραμμές παραγωγής επαναλειτουργούν, ώστε από το Μάιο να αρχίζουν να γίνονται κινήσεις επιστροφής στην κανονικότητα.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Βιομηχανικό πάρκο ηλεκτροκίνησης στη Δυτική Μακεδονία

cars

H Lynk & Co λανσάρει και τέταρτο μοντέλο

cars

Κορωνοϊός: Η αυξημένη κίνηση στα διόδια και η μη χρήση e-pass εγκυμονεί κινδύνους για τη δημόσια υγεία

cars

Η BMW καθυστερεί το νέο Mini λόγω Brexit

cars

Ελάχιστα αυξημένα έσοδα για την F1 κατά το τρίτο τρίμηνο του 2022

cars

H Porsche εκτυπώνει τα νέα της καθίσματα

cars

Ψάχνει τον αντι-Perez στο… Twitter!

cars

Καινούργιο ηλεκτρικό με 9000 ευρώ…

cars

Δοκιμάζουμε το πληρέστατο Renault Megane Hatchback 1.3 TCe 140 PS

cars