CARSNEWS
MARKET

40άρα η «Baby-Benz» Mercedes-Benz 190

40 ετών γίνεται σε λίγες μέρες η Mercedes-Benz 190, η οποία έκανε την επίσημη εμφάνισή της στις 8 Δεκεμβρίου 1982 και αποτέλεσε το θεμέλιο λίθο για την ανάπτυξη της γερμανικής μάρκας στη μεσαία κατηγορία. Μια επιτυχημένη πορεία που συνέχισε η C-Class από το 1993 μέχρι σήμερα και μέσα από 5 γενιές.

Ακόμα και σήμερα μια καλοδιατηρημένη «Baby-Benz» προσελκύει το ενδιαφέρον ειδικά των φίλων των κλασικών αυτοκινήτων, ενώ μπορεί να πουληθεί για αρκετές χιλιάδες ευρώ. Αν μάλιστα πρόκειται για μια θρυλική 190 E 2.3-16 με την αγωνιστική αύρα (είχε κερδίσει αρκετούς τίτλους στο DTM), τότε έχει μεγάλη συλλεκτική αξία. Η παρουσίασή της είχε γίνει το 1984, ενώ ένα χρόνο νωρίτερα είχε εμφανιστεί η πετρελαιοκίνητη 190 D.

Τα μοντέλα 190 και 190 E ενσωματώνουν το 4κύλινδρο κινητήρα M 102 των 1.997 κ.εκ., o ο οποίος χρησιμοποιούνταν σε μια τροποποιημένη μορφή στη Mercedes-Benz 200 της σειράς μοντέλων 123 από το 1980. Η γερμανική μάρκα επέλεξε τον αριθμό 190 για το νέο της μοντέλο προκειμένου να το διαχωρίσει σε κατηγορία, καθότι τότε αποτελούσε το μικρότερο αυτοκίνητο στην γκάμα της. Ήδη από το 1974, ο καθηγητής Hans Scherenberg, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου για την Ανάπτυξη, είχε καταθέσει την άποψή του για μια πιο μικρή Mercedes-Benz, στον απόηχο της πετρελαϊκής κρίσης. Σχετικά είχε αναφέρει: «Αυτό πρέπει να είναι ένα τυπική Mercedes-Benz. Επομένως, δεν μπορούμε να κάνουμε πάρα πολλούς συμβιβασμούς όσον αφορά την οδηγική κουλτούρα, την ασφάλεια και τα αντίστοιχα χαρακτηριστικά της Mercedes-Benz».

Η υλοποίηση της εξέλιξής της αποφασίστηκε στις 19 Οκτωβρίου 1978. Εκείνη την εποχή, το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας αποφάσισε ότι η 190 θα ήταν μικρότερη, ελαφρύτερη και οικονομικότερη από τη δημοφιλή σειρά 123. Σε αντίθεση με αυτό το μοντέλο, καθορίστηκαν οι ακόλουθες διαστάσεις: Συνολικό μήκος 4.420 χιλιοστά (μείον 305 χλστ.), πλάτος 1.678 χιλιοστά (-108 χλστ.) και ύψος 1.383 χιλιοστά (-55 χλστ.). Το βάρος της Type 190 μειώθηκε κατά 280 κιλά στα 1.080 κιλά σε σύγκριση με την Type 200.

Η μικρότερη τότε Mercedes ήταν εύκολη στην οδήγηση, η θέση του οδηγού και συνοδηγού ήταν εξίσου καλή με των μεγαλύτερων μοντέλων της μάρκας, όπως επίσης η οδική συμπεριφορά, η άνεση και η ανθεκτικότητα. Για την παραγωγή της, η πρώην Daimler-Benz AG επένδυσε περίπου 1,4 δισεκατομμύρια μάρκα στο νέο εργοστάσιο – τη μεγαλύτερη μεμονωμένη επένδυση στην ιστορία της εταιρείας μέχρι εκείνη την ημερομηνία. Συνολικά περίπου 1 εκατομμύριο Mercedes-Benz 190 κατασκευάστηκαν μέχρι τον Αύγουστο του 1993, για να δώσει τη σκυτάλη στην πρώτη C-Class.

Related Articles

Τα παιδιά στο πίσω κάθισμα και ο ενδεχόμενος κίνδυνος για την οδήγηση

cars

Δες πώς μπορείς να ρίξεις το κόστος της μικτής ασφάλειας αυτοκινήτου

cars

Χάμιλτον: Δεν θα κατάφερνα τίποτε δίχως αυτή την ομάδα

cars

Ένας 14χρονος οδηγεί για την Ελλάδα στο καρτ

cars

To φυτώριο της F1 έχει «καρδιά» Abarth

cars

Audi Sport Quattro 600HP ανατριχιάζει το ‘Ring (+video)

cars

Τα οφέλη της LED τεχνολογίας στα φώτα του αυτοκινήτου

cars

Κινεζικό το πιο αεροδυναμικό SUV όλων των εποχών!

cars

Η Seat ανοίγει το «σπίτι» της στη Βαρκελώνη

cars