CARSNEWS
NEW MODELS

5 λόγοι που το macaron, το λογότυπο της Bugatti είναι μοναδικό!

Για τον πολύ κόσμο η αξία των λογοτύπων περιορίζεται στο να μπορούν να ξεχωρίζουν τα αυτοκίνητα της μίας εταιρίας από αυτά μίας άλλης. Δεν είναι όμως ακριβώς έτσι. Για όσους αγαπούν το αυτοκίνητο, το λογότυπο της κάθε εταιρίας κρύβει πίσω του τη δική του ιστορία, η οποία είναι συνυφασμένη με τη φιλοσοφία και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της φίρμας. Σε παλαιότερα άρθρα μας είχαμε αναφερθεί στη σημασία των λογοτύπων των Γερμανών κατασκευαστών, καθώς και σε αυτά των Ιταλών κατασκευαστών. Τώρα ήρθε η σειρά για μία ξεχωριστή εταιρία, που ίδρυσε το 1909 ο Ettore Bugatti.

Ποιος σχεδίασε το λογότυπο της Bugatti;

Το macaron, το μυθικό λογότυπο της Bugatti, σε μεγάλο βαθμό σχεδίασε ο ίδιος ο ιδρυτής της. Η ιδέα για το οβάλ σχήμα, με λευκά γράμματα σε κόκκινο φόντο, προήλθε από τον ίδιο, ο οποίος μάλιστα είχε ήδη δημιουργήσει ένα παρόμοιο λογότυπο για τον προηγούμενο εργοδότη του, Deutz, στην Κολωνία. Σε κάποιο βαθμό, πάντως, ενεπλάκη και ο πατέρας του Ettore Bugatti, επαγγελματίας σχεδιαστής και καλλιτέχνης κοσμημάτων.

Τι συμβολίζει ο σχεδιασμός του;

Η χρήση του κόκκινου φόντου συμβολίζει το πάθος και τις επιδόσεις, ενώ τα λευκά γράμματα αντανακλούν την κομψότητα και την ευγενή καταγωγή. Τα μαύρα αρχικά του Ettore Bugatti, με τη σειρά τους, στην κορυφή του σήματος, αντιπροσωπεύουν την αριστεία και το θάρρος.

Το δικό τους συμβολισμό έχουν επίσης οι 60 λευκές κουκίδες που αγκαλιάζουν περιμετρικά το λογότυπο. Εδώ δεν υπάρχει σαφής εξήγηση για τα 60 «μαργαριτάρια», ο θρύλος όμως λέει πως αποτελούσαν επιρροή από την τάση Art Nouveau, που ήταν δημοφιλής στα τέλη του 1800 και στις αρχές του 1900. Μία άλλη ερμηνεία τα θέλει να παραπέμπουν στις σταθερές συνδέσεις σε μηχανικά μέρη, συμβολίζοντας την αξιοπιστία και την ανθεκτικότητα.

Τι υλικά χρησιμοποιούνται για την κατασκευή του;

Το κάθε macaron κατασκευάζεται αποκλειστικά από καθαρό άργυρο (ασήμι) 970, ενώ επικαλύπτεται από σμάλτο. Το συνολικό βάρος του σήματος φτάνει τα 159 γραμμάρια και είναι θέμα αρχής της φίρμας να μην επιλέγει άλλα υλικά, όπως ανθρακονήματα, όπου θα περιόριζαν κάπως το βάρος αλλά συνολικά το λογότυπό τους θα έχανε σε κύρος.

Ποιος το κατασκευάζει και πως;

Στη νέα εποχή της Bugatti, από το 2003 και πέρα, το λογότυπο που κοσμεί τη μάσκα του κάθε αυτοκινήτου κατασκευάζεται από την εταιρία Poellath GmbH & Co. KG Münz- und Prägewerk που έχει έδρα τη Βαυαρία. Πρόκειται για μία οικογενειακή επιχείρηση, από το 1778, η οποία έχει βραβευτεί πολλάκις για την τέχνη της στην επεξεργασία μετάλλων.

Για την κατασκευή ενός macaron ασχολούνται περί τους 20 εξειδικευμένους τεχνίτες, αφιερώνοντας τουλάχιστον 10 εργατοώρες, απλωμένες σε ένα διάστημα αρκετών ημερών. Ενδεικτικά, για να πετύχουν το τέλειο αποτέλεσμα στα γράμματα, τα οποία εξέχουν 2,1 mm από τη βάση του λογοτύπου, δεν χρησιμοποιούν χύτευση σε καλούπι αλλά ψυχρές κατεργασίες. Σε μία διαδικασία πολλών σταδίων, τοποθετούν τον άργυρο σε πρέσα, με πίεση έως 1.000 τόνους, έτσι ώστε να πετύχουν την ιδανική μορφοποίηση.

Ποιο είναι το τελευταίο στάδιο κατασκευής;

Η επικάλυψη του αργυρού λογότυπου γίνεται με ένα ειδικών προδιαγραφών σμάλτο (γυαλί που έχει συντηχθεί με σίδηρο). Αυτό θα πρέπει να είναι απαλλαγμένο από τοξικά υλικά και κατασκευάζεται συνήθως από ανόργανες ενώσεις όπως πυριτικά άλατα και οξείδια. Το τελευταίο καθιστά την επεξεργασία του σημαντικά πιο απαιτητική, καθώς συντήκεται με τον άργυρο όταν λιώνει. Οι υαλώδεις κόκκοι του τήκονται σε θερμοκρασία μεταξύ 750 και 900 βαθμών Κελσίου και ενώνονται μόνιμα με το υλικό βάσης του αργύρου σε ένα δεσμό που είναι δύσκολο να διαλυθεί.

Ένα ακόμη ιδιαίτερο χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι η τυπική κυρτή καμπυλότητα του εμβλήματος εμφανίζεται μόνη της. Αυτό συμβαίνει επειδή το σμάλτο στερεοποιείται στους 600 βαθμούς, ενώ το ασήμι από κάτω συνεχίζει να συστέλλεται. Το ανώτερο στρώμα σμάλτου, πάχους περίπου 0,5 χιλιοστών, από τη στιγμή που στερεοποιείται νωρίτερα από το μέταλλο, παράγει αυτόματα μια ελαφρώς κυρτή καμπυλότητα ολόκληρου του Macaron. Έτσι δημιουργείται η τρισδιάστατη οπτική του.

Το τελικό αποτέλεσμα, λόγω ακριβώς της διαδικασίας κατασκευής και των υλικών του, παραμένει «αθάνατο» και λαμπερό όπως την πρώτη μέρα, ακόμα και αν περάσουν αρκετές δεκαετίες, ακόμη και αιώνες από την κατασκευή του!

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Η Nissan βλέπει ανάκαμψη στις αρχές του 2021

cars

Εντυπωσιακό: Αυτή τη ρέπλικα μονοθεσίου της Ferrari δεν την ξεχωρίζεις από την κανονική (video)

cars

H έκθεση της Γενεύης θα αποκτήσει “πίστα” για test drives!

cars

Αυτόνομο αγωνιστικό όχημα πέφτει σε τοίχο (Video)

cars

Διέρρευσαν φωτογραφίες της BMW 8 Series Gran Coupe.

cars

Στην πίστα με τον Nissan GT-R50 του 1 εκατομμυρίου δολαρίων (Video)

cars

H ΒΜW αποκαλύπτει το «τιμόνι» του μέλλοντος

cars

Το G-NIVA είναι η Mercedes G-Class του φτωχού

cars

AudiStream: Η Audi σας ξεναγεί στα εργοστάσιά της… εξ αποστάσεως

cars