
Chery Tiggo 8 Athenian Riviera Chery/ G.Karagiorgakis
Δεν είναι συχνό φαινόμενο να βλέπεις μια μάρκα από την Άπω Ανατολή να κάνει το ευρωπαϊκό της ντεμπούτο με τέτοιο στυλ σε παραπάνω από ένα SUV, τέτοια οργάνωση και τόσους γνώριμους χαμογελαστούς ανθρώπους από τον χώρο του αυτοκινήτου μαζεμένους στον ίδιο χώρο.
Η Chery, ο κινεζικός κολοσσός με τις άγνωστες ως τώρα ρίζες για τον μέσο Έλληνα οδηγό, ήρθε επίσημα στη χώρα μας και έκανε την πρώτη της επίσημη παρουσίαση με τρόπο που δεν θύμιζε νεοφώτιστο. Σε ένα όμορφο σκηνικό, με fine-tuned λεπτομέρειες και έναν αέρα φιλοδοξίας που δεν πέρασε απαρατήρητος, είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά τα πρώτα SUV μοντέλα που φέρνει η εταιρεία στην ελληνική αγορά. Παράλληλα, η μέρα κύλησε με τη χαρά του ξαναβρίσκειν: δημοσιογράφοι, φωτογράφοι, στελέχη εταιρειών, άνθρωποι της αγοράς, όλοι εκεί. Με αληθινό ενδιαφέρον να δουν τι φέρνει το καινούριο όνομα.
Chery Tiggo 8 Athens K.Boidanis
Η Chery, για όσους δεν τη γνωρίζουν, είναι από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα και μια από τις λίγες που εξάγουν αυτοκίνητα διεθνώς εδώ και πολλά χρόνια. Στην Ευρώπη έρχεται αποφασισμένη, με νέες σχεδιαστικές γραμμές, μοντέλα εστιασμένα στις ανάγκες της ηπείρου και -βέβαια- ηλεκτροκίνηση. Η σειρά Tiggo είναι το πρώτο κύμα αυτής της άφιξης και το Tiggo 8 PHEV είναι το “καλό της χαρτί” για να μπει στην κατηγορία των μεγάλων SUV με plug-in hybrid τεχνολογία. Ανάμεσα σε συζητήσεις, χαμόγελα και πολλές αναμνηστικές φωτογραφίες, βρήκαμε χρόνο να οδηγήσουμε για λίγα χιλιόμετρα το Tiggo 8 PHEV.
Είναι το μεγάλο SUV της εταιρείας που διατίθεται και σε έκδοση με 7 καθίσματα και το plug-in hybrid σύστημα μετάδοσης. Παρότι η επαφή ήταν σύντομη, οι εντυπώσεις ήταν θετικές και δεν το λέμε αυτό από ευγένεια. Το Tiggo 8 δείχνει μεγαλύτερο απ’ όσο φαντάζεσαι όταν το βλέπεις σε φωτογραφία. Είναι ένα επιβλητικό SUV, με μακριά γραμμή, σύγχρονες λεπτομέρειες στη μάσκα και στα φωτιστικά σώματα, και συνολικά μια παρουσία που δεν μαρτυρά τίποτα… “κινέζικο” με την κακή έννοια του παρελθόντος. Αντιθέτως, από κοντά μοιάζει με μοντέλα ευρωπαϊκής τεχνοτροπίας, με καλό φινίρισμα και στιβαρότητα.
Chery Presentation Chery/ G.Karagiorgakis
Στην καμπίνα, σε υποδέχεται ένας συνδυασμός ψηφιακής τεχνολογίας και άνεσης. Οι οθόνες είναι μεγάλες, ευκρινείς, η εργονομία σωστή, και τα υλικά –έστω κι αν δεν τα ζορίσαμε– δείχνουν μελετημένα. Η 7θέσια διάταξη της καμπίνας το καθιστά ιδιαίτερα ευέλικτο για οικογένειες και πολυμελείς παρέες, ενώ το επίπεδο εξοπλισμού ακόμα και στη βασική του έκδοση είναι εντυπωσιακά πλούσιο. Το plug-in hybrid σύστημα του Tiggo 8 PHEV είναι βασισμένο σε έναν κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων με turbo, ο οποίος συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες και μπαταρία 19,3 kWh.
Η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία φτάνει, σύμφωνα με τη μάρκα, τα 80-90 χιλιόμετρα, γεγονός που σημαίνει ότι σε καθημερινή χρήση στην πόλη μπορείς να κινείσαι χωρίς να καταναλώνεις ούτε σταγόνα βενζίνης. Και βέβαια, όταν απαιτείται μεγαλύτερη αυτονομία ή επιδόσεις, ο βενζινοκινητήρας επεμβαίνει αθόρυβα και ομαλά. Στη σύντομη διαδρομή που καλύψαμε, το αυτοκίνητο έδειξε καλά στημένο πλαίσιο, στιβαρή κύλιση και εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία σε υβριδική λειτουργία. Δεν υπήρχαν ευθείες για επιτάχυνση, ούτε και διάθεση για πίεση στις στροφές της Αθηναϊκής ριβιέρας όπου κινηθήκαμε.
Chery Athens Chery/ G.Karagiorgakis
Ωστόσο, η πρώτη εντύπωση που μας έμεινε ήταν αυτή ενός αυτοκινήτου που έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει άνεση, ησυχία και ευκολία στη χρήση. Το κιβώτιο συνεργάζεται σωστά, το τιμόνι είναι ελαφρύ αλλά όχι ασαφές και η ανάρτηση δείχνει να θέλει να προσφέρει πρωτίστως άνεση στους επιβάτες και δευτερευόντως σπορ διάθεση για… εκμετάλλευση από τον οδηγό. Ούτως ή άλλως, ακριβώς επειδή το τιμόνι δεν προσφέρει κάτι παραπάνω από απλή μεταφορά της θέλησης του οδηγού για ορισμό κατεύθυνσης, οι προσδοκίες είναι περιορισμένες. Είπαμε, δεν είχαμε και αρκετό χρόνο για τα περαιτέρω. Η αίσθηση πάντως συνολικά, είναι αυτή που παραπέμπει σε ένα ικανοποιητικά “δουλεμένου” οικογενειακού μοντέλου.
Αυτό που έμεινε πιο έντονα από την ημέρα, πέραν του αυτοκινήτου, ήταν και το πολύ όμορφο κλίμα της παρουσίασης, καθώς αυτή δεν ήταν απλώς μια εμπορική ανακοίνωση. Ήταν μια γιορτή για την αυτοκίνηση. Είδαμε ανθρώπους που αγαπούν το αυτοκίνητο πραγματικά, που έχουν “γράψει” χιλιόμετρα στους δρόμους να χαμογελούν, να ανταλλάσσουν απόψεις και να μοιράζονται προσδοκίες. Γιατί ναι, η έλευση της Chery φέρνει φρέσκο αέρα στην αγορά. Φέρνει τεχνολογία, φέρνει ανταγωνισμό, φέρνει επιλογές. Και αν το Tiggo 8 PHEV είναι ενδεικτικό του τι σκοπεύει να κάνει η μάρκα στην Ευρώπη, τότε η ιστορία μόλις ξεκίνησε.
Chery Athens Chery/ G.Karagiorgakis
Αξίζει να αναφερθεί πως η εργοστασιακή εγγύηση των αυτοκινήτων της Chery ισχύει για 7 χρόνια ή 150.000 χιλιόμετρα. Ειδικά όμως για τους ιδιώτες αγοραστές που θα εμπιστευθούν και θα στηρίξουν την εταιρεία από την πρώτη στιγμή και συγκεκριμένα για όσους αγοράσουν αυτοκίνητο -είτε το Tiggo 7, είτε το Tiggo 8, σε οποιαδήποτε διαθέσιμη έκδοση- μέχρι το τέλος Αυγούστου, το Spanos Group που έχει την εκπροσώπηση της εταιρείας, προσφέρει επέκταση της χρονικής κάλυψης για 5 επιπλέον χρόνια, ενώ η χιλιομετρική κάλυψη παραμένει η ίδια. Μιλάμε λοιπόν για μια κάλυψη 12 ετών, που αν μη τι άλλο δείχνει την εμπιστοσύνη της Spanos Group στο όνομα και τα προϊόντα της Chery και ενισχύει και τη διάθεση των υποψήφιων αγοραστών να δουν το θέμα “πιο ζεστά”.