Μάχη στον προφυλακτήρα έχει προκύψει για δύο μοντέλα στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα καθώς έχουν μόλις μια μονάδα διαφορά μεταξύ τους στους πρώτο εξάμηνο του 2025.
Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα έκλεισαν τον Ιούλιο με σημαντική αύξηση η οποία ξεπέρασε το 11%, παρουσιάζοντας ένα σταθερό περιβάλλον, σε μια εποχή που είναι παραδοσιακά ευνοϊκή για τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων. Τα SUV κυριαρχούν όπως είναι αναμενόμενο, ωστόσο υπάρχει μια κατηγορία που παρουσιάζει έντονα στοιχεία ντέρμπι για δύο αυτοκίνητα.
Πρόκειται για το Segment E όπου έχει ήδη δημιουργηθεί η πιο αμφίρροπη κόντρα μεταξύ της Porsche Cayenne και του Range Rover Sport, δύο εμβληματικών μοντέλων που έχουν καταγράψει σχεδόν πανομοιότυπες πωλήσεις από την αρχή του 2025.
Σύμφωνα με τα στοιχεία από τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), που αφορούν τις ταξινομήσεις επιβατικών οχημάτων μέχρι τον Ιούλιο του 2025, η Porsche Cayenne έχει πουλήσει 97 μονάδες συνολικά, ενώ το Range Rover Sport ακολουθεί κατά πόδας με 96 μονάδες – μια διαφορά μόλις ενός αυτοκινήτου. Συγκεκριμένα τον Ιούλιο, το Range Rover Sport πήρε ελαφρύ προβάδισμα με 15 ταξινομήσεις έναντι 10 της Cayenne, αλλά η συνολική εικόνα δείχνει μια συναρπαστική ισορροπία που μας κρατάει σε αγωνία για την τελική έκβαση στα premium SUV.
Αυτή η στενή “μάχη” δεν είναι τυχαία. Και τα δύο μοντέλα απευθύνονται σε παρόμοιο κοινό. Δηλαδή εκείνους που αναζητούν πολυτέλεια, επιδόσεις και ευελιξία σε ένα όχημα που μπορεί να κινηθεί άνετα τόσο στην πόλη όσο και σε πιο απαιτητικά εδάφη. Ωστόσο, η εμπορική τους πορεία φέτος αποκαλύπτει μια ενδιαφέρουσα δυναμική. Η Porsche Cayenne ξεκίνησε δυναμικά την χρονιά, κατακτώντας το 24,68% της αγοράς στα SUV του Segment E με σταθερές πωλήσεις, ενώ το Range Rover Sport, με μερίδιο 24,43%, αντεπιτίθεται τους τελευταίους μήνες, ιδιαίτερα τον Ιούλιο όπου πέτυχε υψηλότερο ρυθμό ταξινομήσεων.
Εμπορικά, αυτή η κόντρα αντανακλά τις προτιμήσεις των Ελλήνων αγοραστών στην κατηγορία E-SUV, αλλά και στο σύνολο της κατηγορίας Ε, όπου η συνολική αγορά φτάνει τις 466 μονάδες, με τα δύο μοντέλα να καταλαμβάνουν μαζί περισσότερο από το 40% του μεριδίου.
Το Cayenne φαίνεται να κερδίζει πόντους από την φήμη της Porsche για επιδόσεις και αξιοπιστία, ενώ το Range Rover Sport προσελκύει με την all-terrain ευελιξία και την πιο “εξωστρεφή” πολυτέλεια, ειδικά σε μια χώρα όπως η Ελλάδα με ποικίλα εδάφη. Η μικρή διαφορά στις πωλήσεις – μόλις μία μονάδα – δείχνει ότι κανένα δεν έχει σαφές προβάδισμα, και η μάχη μπορεί να κριθεί από παράγοντες όπως προσφορές, διαθεσιμότητα ή ακόμα και τάσεις όπως η ηλεκτροκίνηση (καθώς και τα δύο προσφέρουν hybrid εκδόσεις).