Η ελληνική αγορά νέων αυτοκινήτων βρίσκεται σε φάση ριζικής αλλαγής, με τα υβριδικά μοντέλα να έχουν αναδειχθεί σε κυρίαρχη επιλογή των καταναλωτών. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ, τον Ιούλιο του 2025, οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων αυξήθηκαν κατά 11,5%, ενώ το πιο αξιοσημείωτο είναι πως για πρώτη φορά, τα υβριδικά οχήματα (HEV) κατέκτησαν μερίδιο αγοράς άνω του 50%, καταγράφοντας άνοδο 8,1% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2024. Συνολικά, για το επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου, τα υβριδικά κατέχουν μερίδιο 49% με ετήσια αύξηση 9%, αφήνοντας πολύ πίσω τον ανταγωνισμό.
Στη δεύτερη θέση ακολουθούν τα βενζινοκίνητα με μερίδιο 33,1%, τα οποία ωστόσο σημειώνουν κάμψη 6,6%. Ακολουθούν τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά (PHEV) με 6,5% και τα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) με 5,3%. Στο τέλος της κατάταξης βρίσκονται τα πετρελαιοκίνητα (diesel) με μόλις 3,1%.
Παράλληλα, τα SUV συνεχίζουν να κυριαρχούν στην ελληνική αγορά, με το μερίδιό τους να ανέρχεται στο 61,3% για το πρώτο επτάμηνο του 2025, έναντι 57,8% την ίδια περίοδο πέρυσι. Η προτίμηση αυτή συνδυάζεται όλο και περισσότερο με την επιλογή υβριδικών ή ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης, αναδεικνύοντας τη στροφή των καταναλωτών προς πιο αποδοτικές και φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις.
Ανοδικά τα υβριδικά, πτώση στα συμβατικά στην Ευρώπη
Αντίθετα με την ελληνική αγορά, οι συνολικές ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ υποχώρησαν κατά 1,9% το πρώτο εξάμηνο του 2025, αντανακλώντας ένα δύσκολο διεθνές οικονομικό περιβάλλον. Παρόλα αυτά, η τάση προς τα εξηλεκτρισμένα οχήματα είναι σαφής.
Τα υβριδικά-ηλεκτρικά (HEV) αποτελούν την πιο δημοφιλή κατηγορία στην Ευρώπη, με 1,94 εκατομμύρια ταξινομήσεις και εντυπωσιακή αύξηση 34,8% το πρώτο εξάμηνο. Τα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) κατέχουν πλέον το 15,6% της αγοράς, με σημαντική άνοδο σε χώρες όπως η Γερμανία, το Βέλγιο και η Ολλανδία. Τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά (PHEV) σημείωσαν επίσης εντυπωσιακή άνοδο, φτάνοντας το 8,4% της αγοράς.
Αντίθετα, τα συμβατικά καύσιμα χάνουν σταθερά έδαφος. Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα μειώθηκαν κατά 21,2% στην ΕΕ, με το μερίδιό τους να περιορίζεται στο 28,4%, ενώ τα πετρελαιοκίνητα είδαν ακόμη μεγαλύτερη πτώση (-28,1%), κατέχοντας πλέον μόλις το 9,4% της αγοράς.
Οι Κινέζοι κατασκευαστές ανακατεύουν την τράπουλα με νέα ηλεκτρικά μοντέλα
Επιστρέφοντας στην ελληνική αγορά, η είσοδος κινεζικών κατασκευαστών ηλεκτροκίνητων οχημάτων συνεχίζεται με αμείωτη ένταση. Η MG (όμιλος Συγγελίδη) διατηρεί τα πρωτεία στις πωλήσεις κινεζικών οχημάτων, με τη BYD (όμιλος Σφακιανάκη) να ακολουθεί.
Νέες αφίξεις όμως υπόσχονται να εντείνουν τον ανταγωνισμό. Η premium μάρκα Zeekr εισέρχεται στην αγορά με τρία ηλεκτρικά μοντέλα, διαθέσιμα για παραγγελία από τον Σεπτέμβριο. Παράλληλα, η Μοτοδυναμική ανακοίνωσε την αποκλειστική συνεργασία της με την NIO, με τις πρώτες παραδόσεις να ξεκινούν εντός του Αυγούστου. Τέλος, τον Οκτώβριο αναμένεται η είσοδος της Changan, μέσω της Autohellas, η οποία ήδη διανέμει τα οχήματα της XPENG.
Η πληθώρα νέων μοντέλων και η δυναμική είσοδος των κινεζικών μαρκών αναμένεται να αναδιαμορφώσει το τοπίο της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου, προσφέροντας στους καταναλωτές ακόμη περισσότερες επιλογές στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.