CARSNEWS
MOTONEWS

Η πιο ξεχωριστή μοτοσικλέτα της BMW είναι η R 18 One Eight “C”

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΟΪΔΑΝΗΣ

Ο οραματιστής των custom μοτοσικλετών Πολ Γιάφι ανέβασε τον πήχη για άλλη μια φορά με την αποκάλυψη του τελευταίου του αριστουργήματος, μιας μοναδικής στο είδος της custom έκδοσης της BMW R 18 Transcontinental.

Από το 1991, ο κόσμος των custom μοτοσικλετών γνωρίζει τον Πολ Γιάφι ως έναν από τους κορυφαίους δημιουργούς μηχανοκίνητων αριστουργημάτων. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ο Γιάφι είναι κάτι περισσότερο από ένας κατασκευαστής ή μεταποιητής: είναι πραγματικά ένας σχεδιαστής, που ξεκίνησε τη δραστηριότητά του με την ίδρυση της American Legend Motorcycle Company.

Paul Yaffes custom BMW R-18.
Paul Yaffes custom BMW R-18. BMW PRESSCLUB

Η εταιρεία αυτή που αργότερα εξελίχθηκε σε Paul Yaffe’s Bagger Nation, έχει κερδίσει διακρίσεις όπως τρία βραβεία «World’s Most Beautiful Motorcycle» για την πιο όμορφη μοτοσικλέτα του κόσμου στην έκθεση Oakland Roadster Show, δύο βραβεία «Builder of the Year» και τρία βραβεία «Trendsetter of the Year» από το περιοδικό Easyriders, ενώ έγινε μέλος στο Hall of Fame του Sturgis το 2015.

Οι custom μοτοσικλέτες του έχουν φιγουράρει σε περισσότερα από 300 άρθρα περιοδικών παγκοσμίως, καθώς και στο Discovery Channel, στο History Channel και σε άλλες τηλεοπτικές εκπομπές. Τα προϊόντα του, που διανέμονται μέσω ενός δικτύου συνεργατών σε έξι χώρες, συνεχίζουν να εμπνέουν μια γενιά customizers. Τώρα, ο Πολ Γιάφι αποκάλυψε το τελευταίο του αριστούργημα.

Paul Yaffes custom BMW R-18.
Paul Yaffes custom BMW R-18. BMW PRESSCLUB

Είναι μια μοναδική custom έκδοση της BMW R 18 Transcontinental, η οποία έκανε ντεμπούτο στην έκθεση MBE στη Βερόνα της Ιταλίας που πραγματοποιήθηκε από τις 19 έως τις 21 Ιανουαρίου. Πριν ξεκινήσει τις “επεμβάσεις”, ο Πολ Γιάφι αφιέρωσε χρόνο για να γνωρίσει την BMW R18 Transcontinental, διανύοντας περίπου 6 χιλιάδες χιλιόμετρα στις ΗΠΑ.

Μόλις ξεκίνησε η διαδικασία του customizing, ο Γιάφι ήξερε ότι ήθελε να δημιουργήσει μία bagger με μεγάλους τροχούς που δεν είχε υπάρξει ποτέ πριν. Η πρόκληση ήταν να διατηρηθούν όσο το δυνατόν περισσότερα original εξαρτήματα της BMW. Ο Paul ήθελε το custom δημιούργημά του να παραμείνει μία αυθεντική BMW χωρίς να κατασκευαστεί από κάποια από τα κομμάτια της υπάρχουσας συλλογής του, ούτε να έχει ομοιότητες με αυτά.

Paul Yaffes custom BMW R-18.
Paul Yaffes custom BMW R-18. BMW PRESSCLUB

Παρήγγειλε έναν μπροστινό τροχό 26″ x 5,5″ κομμένο από ένα κομμάτι αλουμινίου με βάρος 400 λιβρών, το οποίο εδράζει ένα εξατομικευμένο ελαστικό πλάτους 180 χιλιοστών. Το πλαίσιο έπρεπε να διευρυνθεί ώστε να υποδεχτεί τον νέο μπροστινό τροχό και έπρεπε να κατασκευαστούν ειδικοί τριπλοί σύνδεσμοι για να διορθωθεί το ίχνος και να βελτιστοποιηθεί η ευελιξία.

Εμπνευσμένη από την εμφάνιση ενός εμβληματικού Mercury Lead Sled της δεκαετίας του ’50, η ομάδα δημιούργησε πολλά μοναδικά εξαρτήματα και τροποποίησε υπάρχοντα στοιχεία της R 18. Το ατσάλινο μπροστινό φτερό κατασκευάστηκε εξ αρχής. Το original φέρινγκ της R 18 κόπηκε σε διάφορα κομμάτια και ανακατασκευάστηκε για να προσαρμόσει τη θέση του προβολέα και τη ροή αέρα στο νέο μπροστινό τροχό.

Paul Yaffes custom BMW R-18.
Paul Yaffes custom BMW R-18. BMW PRESSCLUB

Για να βρεθεί μια λύση για το κενό που δημιουργήθηκε μεταξύ του φέρινγκ και του ρεζερβουάρ καυσίμου αναπτύχθηκε μια μοναδική αεροτομή, η οποία κρύβει το ψυγείο. Επιπλέον, ένα αποκλειστικό σετ από Yaffe Monkey Bars κατασκευάστηκε για να συμπληρώσει τη συνολική σχεδίαση. Η ομάδα του Paul επέκτεινε το αρχικό πίσω φτερό κατασκευάζοντας ένα δεύτερο πίσω φτερό R 18, που ταίριαζε άψογα με το προφίλ των νέων βαλιτσών.

Καθώς η κατασκευή άρχισε να παίρνει μορφή, ο Γιάφι αναδιάταξε τα αυθεντικά πίσω φώτα R 18 στα χειροποίητα πάνελ και φιλοτέχνησε μια περιοχή για την πινακίδα κυκλοφορίας στο φτερό σε κλασικό hot rod στυλ. Επίσης, επιμήκυνε τα αυθεντικά πλαϊνά καλύμματα R 18 για να διατηρηθεί το αρχικό τους σχήμα και να καλυφθεί μεγαλύτερη επιφάνεια ώστε το βλέμμα να “ρέει” προς τις βαλίτσες.

Related Articles

Η μοτοσικλέτα που ρίσκαρε σχεδιαστικά και κέρδισε

cars

BS BATTERY και Quartararo συνεχίζουν μαζί για ακόμα 2 χρόνια

cars

Τι ακριβώς είναι η τεχνολογία ConVeX που παρουσίασε η Ducati στο CES 2019

cars

Best Moto by LS2 – QJMOTOR SVT 650X: Η πιο οικονομική μοτοσυκλέτα

cars

Το θεότρελο μηχανάκι που δεν είναι ούτε μηχανή, ούτε ποδήλατο, ούτε σκούτερ

cars

Test – Honda ST125 Dax 2023

cars

Piaggio Group – Άλλη μια εταιρεία με κέρδη ρεκόρ για το 2022

cars

ΥΑΜΑΗΑ TENERE 700 WORLD RAID: Η καλύτερη μοτοσυκλέτα της χρονιάς

cars

Στον ανακριτή σήμερα η Εύη Βατίδου με βαριές κατηγορίες

cars