Ο λόγος φυσικά για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και το πολύ σοβαρό θέμα (ίσως πιο σοβαρό και από την παραγωγή τους) όπως περίπου συμβαίνει με όλα τα προϊόντα, αυτό της ανακύκλωσης. Οι περισσότεροι ειδικοί συμφωνούν ότι υπάρχει καθυστέρηση στην δημιουργία υποδομών δηλαδή μεγάλες και εξειδικευμένες μονάδες για την ανακύκλωση αυτών των μπαταριών. Προσωπικά θα συμπλήρωνα ότι το ίδιο γίνεται και με τα δίκτυα φόρτισης τα οποία επίσης δημιουργούνται με αργούς ρυθμούς και σε κάθε περίπτωση είναι μία έκφανση ακόμη του «βλέποντας και κάνοντας».
Ας επιστρέψουμε όμως στο θέμα μας όπου έστω και τώρα θα πρέπει να γίνουν πιο γρήγορα βήματα και αυτό σε παγκόσμιο επίπεδο καθώς η «άλλη πλευρά του τριγώνου» που είναι οι κατασκευαστές ανακοινώνουν όλο και περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όλων των τεχνολογιών, από «απλά» υβριδικά έως αμιγώς ηλεκτρικά, με την παραγωγή να πολλαπλασιάζεται στα αμέσως επόμενα χρόνια ενώ οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα περιορίζονται.
Πριν από λίγες ημέρες η Greenpeace προειδοποίησε για την αύξηση του ρυθμού προς την ανακύκλωση, διότι έτσι δεν προστατεύεται μόνο το περιβάλλον αλλά έτσι θα αντιμετωπιστεί και η πίεση για καινούργιες μπαταρίες που σημαίνει περισσότερες πρώτες ύλες όπως λίθιο, νικέλιο και κοβάλτιο τα οποία, για να μην ξεχνιόμαστε, τα παίρνουμε από εξορύξεις. Αξίζει να αναφέρουμε ότι πάντα σύμφωνα με την έρευνα της Greenpeace σχετικά με το ισοζύγιο παλαιών-νέων μπαταριών, μεταξύ 2021-2030 θα βρίσκονται εκτός λειτουργίας 13 εκατομμύρια τόνοι μπαταριών ιόντων λιθίου ενώ παράλληλα Τέλος φόρμαςπερισσότεροι από 10 εκατομμύρια τόνοι λιθίου, κοβαλτίου, νικελίου και μαγγανίου θα πρέπει να εξορυχθούν για νέες μπαταρίες!!. Καταλαβαίνουμε λοιπόν πόσο σημαντική είναι η ανακύκλωση αλλά συγχρόνως πόσο γρήγορα βήματα πρέπει να γίνουν.
Μόνο ανακύκλωση;
Φυσικά όχι με την ανακύκλωση να βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο της διαδικασίας, διότι μία μπαταρία που βγαίνει από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, δεν είναι απευθείας για ανακύκλωση καθώς σύμφωνα με τους ειδικούς, διατηρεί το 80% της ισχύος της και για παράδειγμα μπορούν άνετα να χρησιμοποιηθούν ως εφεδρικά συστήματα ισχύος για τους σταθμούς 5G ή να επαναχρησιμοποιηθούν σε κοινόχρηστα ηλεκτρικά ποδήλατα με τελικό όφελος 63 εκατομμύρια τόνους εκπομπών άνθρακα από τη νέα κατασκευή μπαταριών. Μία άλλη πολύ ενδιαφέρουσα εφαρμογή είναι η χρησιμοποίηση αυτών των μπαταριών για αποθήκευση ενέργειας που αποτελεί μόνιμο δύσκολο πρόβλημα για τους επιστήμονες. Μάλιστα, σύμφωνα με τους ειδικούς η συνολική παγκόσμια ζήτηση για αποθήκευση ενέργειας θα μπορούσε να καλυφθεί από παλιές μπαταρίες EV έως το 2030.
The post Aνακύκλωση μπαταριών. Μήπως αργήσαμε; first appeared on Εν Κινήσει.
Follow @CarsnewsGr