CARSNEWS
AUTONEWS

Audi. Η λειτουργία των plug-in υβριδικών μοντέλων της

Συμβατικός κινητήρας εσωτερικής καύσης ή ηλεκτρικός κινητήρας; Βενζίνη, πετρέλαιο ή φυσικό αέριο από τη μία ή ηλεκτρισμός, από την άλλη? Υπάρχει μια τρίτη απάντηση σε αυτό το θεμελιώδες ερώτημα της σύγχρονης κινητικότητας: plug-in υβριδικό ηλεκτρικό όχημα ή εν συντομία PHEV, με συνδυασμό κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρα, με τον δεύτερο να τροφοδοτείται με ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου στο πίσω μέρος του οχήματος, με δυνατότητα φόρτισης σε πρίζα (plug-in). Ένας συνδυασμός που επιτρέπει την κατά τόπους οδήγηση χωρίς εκπομπές ρύπων και με εντυπωσιακά χαμηλή συνολική κατανάλωση. Μερικές ερωτήσεις και απαντήσεις που κάνουν την τεχνολογία των PHEV πιο κατανοητή.

Τι σημαίνει υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης και τι είναι ένα plugin υβριδικό αυτοκίνητο;

Παραδοσιακά, ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης αναφέρεται ως υβριδικό σύστημα κάθε φορά που συνδυάζονται δύο τεχνολογίες κίνησης – στην προκειμένη περίπτωση ενός υβριδικού ηλεκτρικού συστήματος (HEV), συνδυασμός ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης και ενός ηλεκτρικού κινητήρα με το αντίστοιχο σύστημα αποθήκευσης ενέργειας. Ένα χαρακτηριστικό αυτών των οχημάτων είναι ότι ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί είτε να χρησιμοποιηθεί ως ο μοναδικός κινητήρας έλξης σε διαδρομές που επιλέγει ο οδηγός, χωρίς εκπομπές ρύπων, είτε να βοηθήσει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης με πρόσθετη ικανότητα ώθησης. Ο ηλεκτροκινητήρας χρησιμεύει επίσης ως γεννήτρια για ανάκτηση ενέργειας, μετατρέποντας την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική και αποθηκεύοντάς την σε μπαταρία ιόντων λιθίου.

Σήμερα, το plug-in υβριδικό ηλεκτρικό όχημα (PHEV), που μπορεί να φορτιστεί εξωτερικά, σε σταθμό φόρτισης ή τη συνθισμένη πρίζα, έχει καθιερωθεί ως η πιο συχνά χρησιμοποιούμενη μορφή υβριδικού ηλεκτρικού οχήματος. Τα τελευταία χρόνια η ενεργειακή χωρητικότητα των μπαταριών αυτών των οχημάτων έχει αυξηθεί, αυξάνοντας κατά συνέπεια την ηλεκτρική αυτονομία του αυτοκινήτου.

Πώς προσεγγίζει η Audi την τεχνολογία των plugin υβριδικών αυτοκινήτων;

Η Audi εστιάζει σε τρεις στόχους: απροβλημάτιστη εμπειρία ηλεκτρικής οδήγησης, εύκολη διαχείριση φόρτισης και υψηλή χρηστικότητα στην καθημερινή οδήγηση. Ας τους δούμε πιο αναλυτικά.

Απροβλημάτιστη εμπειρία ηλεκτρικής οδήγησης

Τα PHEV της Audi εξοπλίζονται με ισχυρό ηλεκτρικό κινητήρα που αποδίδει έως και 105 kW (143 PS), ανάλογα με το μοντέλο. Αυτό εξασφαλίζει πλήρως ηλεκτρική λειτουργία σε μεγάλο εύρος ταχυτήτων και σε διαφορετικές καταστάσεις οδήγησης. Η εξελιγμένη διαχείριση κινητήρα των PHEV μοντέλων της Audi παρέχει τη βάση για συχνή και συνεχή ηλεκτρική οδήγηση. Το έξυπνο σύστημα διαχείρισης κινητήρα ελέγχει την αλληλεπίδραση του ηλεκτροκινητήρα και του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αποφασίζει πότε το αυτοκίνητο θα λειτουργεί σε πλήρη ηλεκτρική λειτουργία, πότε θα ανακτηθεί ενέργεια ή πότε το αυτοκίνητο θα ρολάρει με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης απενεργοποιημένο και πότε αυτός θα ενεργοποιηθεί εκ νέου. Μετρημένα σύμφωνα με τον κύκλο WLTP, τα PHEV μοντέλα της Audi επιτυγχάνουν ηλεκτρική αυτονομία έως και 59 χιλιόμετρα.

Η διαχείριση φόρτισης είναι ο δεύτερος πυλώνας της ανάπτυξης PHEV μοντέλων για την Audi. Η χωρητικότητα φόρτισης των μεσαίων και μεγάλων PHEV μοντέλων της Audi φτάνει έως και 7,4 kW, με την επαναφόρτιση της μπαταρίας – από άδεια – να ολοκληρώνεται σε περίπου 2,5 ώρες. Αυτή η περίοδος φόρτισης είναι ιδανική για το τυπικό προφίλ χρήστη ενός PHEV: καθιστά δυνατή την εύκολη και γρήγορη φόρτιση του αυτοκινήτου, μία ή δύο φορές την ημέρα, είτε στο σπίτι είτε στην εργασία. Εκτός από το σύστημα φόρτισης “Compact” με καλώδιο για οικιακές και βιομηχανικές πρίζες, ο βασικός εξοπλισμός όλων των μοντέλων PHEV της Audi περιλαμβάνει καλώδιο Mode-3 με βύσμα Type-2 για δημόσιους σταθμούς φόρτισης.

Ποια υβριδικά plugin μοντέλα διαθέτει η Audi στην τρέχουσα γκάμα της;

Προς το παρόν, το PHEV χαρτοφυλάκιο της Audi περιλαμβάνει τις σειρές μοντέλων A6, A7, A8, Q5 και Q7. Με τα PHEV μοντέλα A6, A7, Q5 και Q7, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε μια άνετη παραλλαγή και μια έκδοση που διαθέτει μια πιο σπορ διαμόρφωση με υψηλότερη χωρητικότητα συστήματος, στάνταρ τη γραμμή εξοπλισμού S line και πιο σφικτή ανάρτηση και αντίστοιχη ρύθμιση κινητήρα. Με το A8, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν μια παραλλαγή αυξημένων επιδόσεων, είτε με κανονικό μεταξόνιο είτε, στην έκδοση L, με μακρύ μεταξόνιο. Η Audi θα παρουσιάσει περισσότερα μοντέλα PHEV (επιπλέον για τα νέα Audi A3, Q8 και Q3) τους επόμενους μήνες, προσφέροντας συνολικά PHEV επιλογές σε οκτώ σειρές μοντέλων.

Ποιες εκδόσεις κινητήρα χρησιμοποιεί η Audi;

Η Audi συνδυάζει κατά περίπτωση υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες άμεσου ψεκασμού (TFSI), είτε τρίλιτρο V6 είτε τετρακύλινδρο δίλιτρο, με έναν ηλεκτροκινητήρα. Σε όλα τα plug-in υβριδικά μοντέλα, ο ηλεκτροκινητήρας είναι ενσωματωμένος στο κιβώτιο ταχυτήτων. Η υβριδική μονάδα αποτελείται από τον ηλεκτροκινητήρα και έναν συμπλέκτη που συνδέει τον κινητήρα TFSI με το σύστημα μετάδοσης κίνησης. Ο συμπλέκτης βρίσκεται ακριβώς μπροστά από το κιβώτιο – τα Q5, A6 και A7 χρησιμοποιούν κιβώτια ταχυτήτων S tronic 7-σχέσεων και τα Q7 και A8 το 8-σχέσεων tiptronic.

Σε όλα τα PHEV, η ισχύς μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς – για μέγιστη πρόσφυση ακόμα και σε αντίξοες οδικές και καιρικές συνθήκες και για υψηλό επίπεδο ευελιξίας ακόμη και κατά τη σπορ οδήγηση. Τα εξακύλινδρα μοντέλα χρησιμοποιούν μόνιμη τετρακίνηση quattro ως βασικό εξοπλισμό, τα τετρακύλινδρα μοντέλα εξοπλίζονται με quattro ultra drive. Η ισχύς είναι 270 kW (367 PS) για τις τετρακύλινδρες εκδόσεις (A6, A7, Q5) και 335 kW (456 PS) για τις εξακύλινδρες παραλλαγές (Q7, A8). Ειδικά στην Ευρώπη, τα μοντέλα A6, A7 και Q5 διατίθενται και σε πιο μικρή έκδοση, με τον βενζινοκινητήρα 2.0 TFSI, με τη συνολική ισχύ να ανέρχεται σε 220 kW (299 PS).

Ποια τεχνολογία μπαταρίας χρησιμοποιεί η Audi στα μοντέλα PHEV;

Το ρεύμα τροφοδοσίας των ηλεκτρικών κινητήρων παρέχεται από ένα σύστημα μπαταριών με υδρόψυκτες κυψέλες ιόντων λιθίου. Σε όλα τα μεσαία και μεγάλα μοντέλα, η μπαταρία 385 Volt αποθηκεύει 14,1 kWh (εξαίρεση τα 17,3 kWh στο Q7). Στα A6, A7 και A8, αποτελείται από 104 στοιχεία ενοποιημένα σε οκτώ modules. Η μπαταρία ιόντων λιθίου στο Q5 αποτελείται από πρισματικά στοιχεία. Το κύκλωμα ψύξης της μπαταρίας είναι ενσωματωμένο στο κύκλωμα χαμηλής θερμοκρασίας που τροφοδοτεί τον ηλεκτρικό κινητήρα και τα ηλεκτρονικά ισχύος. Τα τελευταία, μετατρέπουν το συνεχές ρεύμα της μπαταρίας υψηλής τάσης σε τριφασικό εναλλασσόμενο ρεύμα για τον ηλεκτρικό κινητήρα. Στη λειτουργία ανάκτησης ενέργειας, η διαδικασία αντιστρέφεται.

Πόσος χρόνος χρειάζεται για τη φόρτιση των PHEV μοντέλων;

Συνδεδεμένα με τριφασικό φορτιστή AC 400 Volt με χωρητικότητα 7,4 kW, χρειάζονται περίπου  2,5 ώρες για να φορτιστεί πλήρως η μπαταρία 14,1 kWh. Σε οικιακή πρίζα 230 Volt, περίπου 6,5  ώρες.

Διαχείριση κινητήρα: πώς επιλέγει ο οδηγός τους διαθέσιμους τρόπους οδήγησης;

Το υβριδικό σύστημα διαχείρισης των PHEV μοντέλων έχει σχεδιαστεί για μέγιστη απόδοση και άνεση και επιλέγει αυτόματα τη βέλτιστη στρατηγική λειτουργίας. Τρεις τρόποι λειτουργίας είναι διαθέσιμοι στον οδηγό: εκτός από τον στάνταρ υβριδικό τρόπο λειτουργίας “Auto”, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ των λειτουργιών “EV” και “Hold”. Στη λειτουργία “EV”, το όχημα κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, εφόσον ο οδηγός δεν υπερβαίνει ένα μεταβλητό επίπεδο πίεσης στο πεντάλ γκαζιού. Η λειτουργία “EV” είναι η προεπιλεγμένη ρύθμιση κάθε φορά που το όχημα ξεκινά. Στη λειτουργία “Hold”, το σύστημα διαχείρισης κινητήρα ελέγχει το σύστημα μετάδοσης κίνησης έτσι ώστε να διατηρείται η υπάρχουσα κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας, για να καταστεί δυνατή στη συνέχεια η πλήρως ηλεκτρική οδήγηση, για παράδειγμα σε αστικές περιοχές με σχετικούς περιορισμούς.

Επιπλέον, ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει το γνωστό Audi drive select για εναλλαγή μεταξύ των λειτουργιών “comfort”, “efficiency”, “auto” και “dynamic”, επηρεάζοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τη ρύθμιση των συστημάτων κίνησης, ανάρτησης και διεύθυνσης. Κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης, ανάλογα με τη ρύθμιση, τα κατώφλια με τα οποία λειτουργούν ταυτόχρονα και τα δύο συστήματα πρόωσης διαφοροποιούνται. Στη λειτουργία “dynamic”, ο ηλεκτροκινητήρας βοηθά όλο και περισσότερο τον κινητήρα εσωτερικής καύσης με την ηλεκτρική του ικανότητα, για μέγιστη δυναμική οδήγηση.

Πώς λειτουργεί η ανάκτηση;

Όσον αφορά στην ανάκτηση ενέργειας, το σύστημα κίνησης του PHEV μοιάζει με αυτό του νέου, πλήρως ηλεκτρικού Audi e-tron. Κατά τη διάρκεια της πέδησης, τα μοντέλα PHEV της Audi επανακτούν έως και 80 kW ενέργειας. Ο ηλεκτροκινητήρας χειρίζεται όλες τις μικρές επιβραδύνσεις – με άλλα λόγια, την πλειονότητα των γεγονότων φρεναρίσματος στην καθημερινή οδήγηση. Σε μέτρια γεγονότα φρεναρίσματος, ο ηλεκτροκινητήρας μοιράζεται καθήκοντα επιβράδυνσης με τα υδραυλικά φρένα τροχών, τα οποία χρησιμοποιούνται μόνα τους μόνο μετά από ένα συγκεκριμένο επίπεδο επιβράδυνσης 0,4 g. Υπάρχει σχεδόν ανεπαίσθητη μετάβαση μεταξύ της πέδησης του ηλεκτροκινητήρα και αυτής των συμβατικών φρένων στους τροχούς, χωρίς να μεταβάλλεται η αίσθηση πίεσης στο πεντάλ φρένου.

Τι σημαίνει boosting ή επιπλέον ώθηση;

Η στρατηγική κίνησης των PHEV της Audi έχει σχεδιαστεί για μέγιστη απόδοση και ένα υψηλό ποσοστό ηλεκτρικής οδήγησης από τη μία πλευρά και – ανάλογα με τις ανάγκες – πολύ σπορ οδήγηση λόγω του boosting, της επιπλέον ώθησης, από την άλλη. Ο ηλεκτροκινητήρας βοηθά τον κινητήρα εσωτερικής καύσης σε αυτή τη διαδικασία και το επίπεδο βοήθειας εξαρτάται από το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Ανάλογα με τη διαμόρφωση του μοντέλου και του κινητήρα, εφαρμόζονται συνολικά έως 500 Nm (Q5, A7) ή 700 Nm (Q7, A8) ροπής – έως και 200 ​​Nm περισσότερο από ό, τι αναπτύσσει από μόνος του ο αντίστοιχος TFSI.

Ποιος είναι ο ρόλος της θερμικής διαχείρισης;

Το σύνθετο σύστημα θερμικής διαχείρισης συμβάλλει στην επίτευξη μεγάλης ηλεκτρικής αυτονομίας και τη γρήγορη θέρμανση του εσωτερικού. Μια αντλία θερμότητας ενσωματωμένη στο σύστημα θερμικής διαχείρισης χρησιμοποιεί την απορριπτόμενη θερμότητα των εξαρτημάτων υψηλής τάσης και παράγει έως και 3 kW θερμότητας – συνδεμένη με το κλιματιστικό – από 1 kW ηλεκτρικής ενέργειας.

The post Audi. Η λειτουργία των plug-in υβριδικών μοντέλων της first appeared on Εν Κινήσει.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

SYM Joymax 300. Τα έχει όλα

cars

Νέο Hyundai Sante Fe. Εντελώς διαφορετικό

cars

Kia: Ούτε το Seltos για την Ευρώπη. Αλλά το Imagine περνά στην παραγωγή!

cars

Formula 1 από τον Ιούνιο και… βλέπουμε!

cars

Η Hyundai φέρνει το ανανεωμένο Kona.

cars

Alfa Romeo. Η ιστορία του λογοτύπου της

cars

Peugeot. Πραγματική Black Friday

cars

Νέο Volkswagen Golf GTD. Αθλητής μεγάλων αποστάσεων…

cars

Η πιο άγρια “Sports Series” θα είναι η σχεδόν αγωνιστική McLaren 620R.

cars