CARSNEWS
AUTONEWS

Audi. Ετοιμάζεται για την Formula E 2019-2020

Η νέα σεζόν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula E ξεκίνησε, με τους Daniel Abt και Lucas di Grassi να είναι για άλλη μία χρονιά, έκτη συνεχόμενη, οι πιλότοι της ομάδας της Audi. Κανένα άλλο δίδυμο στο πρωτάθλημα των ηλεκτρικών μονοθέσιων δεν έχει συμμετάσχει σε τόσους αγώνες ως μέλη της ίδιας ομάδας. Και κανένα άλλο δεν έχει να επιδείξει τόσο εντυπωσιακό παλμαρέ, με 40 τερματισμούς στο βάθρο και πάνω από 1.000 βαθμούς συνολικά, η Audi Sport ABT Schaeffler είναι αναμφισβήτητα η πιο επιτυχημένη ομάδα στη Formula E.  Στα τέλη του 2017, η Audi ήταν ο πρώτος Γερμανός κατασκευαστής που εισήλθε στη Formula E με εργοστασιακή υποστήριξη, με την πρώτη της επίσημη σαιζόν εμπλοκής με τα ηλεκτρικά της μονοθέσια να ολοκληρώνεται θριαμβευτικά, με κατάκτηση του πρωταθλήματος κατασκευαστών και τη δεύτερη θέση σε αυτό των οδηγών. Η Audi Sport ABT Schaeffler ξεκινά πολύ φιλόδοξα τη νέα διοργάνωση, με τους συνολικά 14 αγώνες, ως «ένας από τους βασικούς διεκδικητές του τίτλου, τόσο στους κατασκευαστές όσο και στους οδηγούς», όπως δήλωσε και ο Allan McNish, επικεφαλής της ομάδας Audi Sport ABT Schaeffler.

Η συμμετοχή στη Formula E ταιριάζει απόλυτα με τη στρατηγική της Audi: Μέχρι το 2025, η μάρκα σχεδιάζει να παρουσιάσει περισσότερα από 30 ηλεκτρικά ή εξηλεκτρισμένα μοντέλα. Το 2018, το πλήρως ηλεκτρικό Audi e-tron σηματοδότησε την αρχή, ακολουθούμενο από την έκδοση Sportback, ενώ το 2020 αναμένεται η εντυπωσιακή, σπορ εκδοχή του, το e-tron GT. Με δώδεκα ομάδες, 24 οδηγούς και συνολικά δέκα κατασκευαστές – συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων premium γερμανικών μαρκών Audi, BMW, Mercedes και Porsche – οι οπαδοί μπορούν να περιμένουν να παρακολουθήσουν την αναμφίβολα πιο συναρπαστική σαιζόν όλων των εποχών.

Audi etron FE06

Η Audi συμμετέχει στην εφετινή σεζόν με το μονοθέσιο με κωδικό e-tron FE06. Στην εξέλιξη του νέου μονοθέσιου η Audi βελτιστοποίησε κάθε λεπτομέρεια περνώντας ατέλειωτες ώρες σε φάση προσομοίωσης. Τα αποτελέσματα, ακόμα μεγαλύτερη απόδοση, μικρότερο βάρος, καλύτερη εκμετάλλευση του χώρου και αυξημένες δυνατότητες του λογισμικού. Οι αυστηροί κανονισμοί της Formula E είναι σαφέστατοι: Εκτός από το λογισμικό, το κινητήριο σύστημα είναι ο μόνος τομέας που οι κατασκευαστές έχουν τη δυνατότητα να εξελίσσουν ελεύθερα. Αποτελείται από τον κινητήρα, τον μετατροπέα ισχύος, τη μετάδοση και την πίσω ανάρτηση. Όπως και τα προηγούμενα χρόνια, η μονάδα κινητήρα-γεννήτριας, που ονομάζεται Audi Schaeffler MGU04, έχει εξελιχθεί από κοινού από την Audi και το συνεργάτη τεχνολογίας Schaeffler. «Με βαθμό απόδοσης μετατροπής ενέργειας μεγαλύτερο του 90% είμαστε ήδη στο όριο σε ότι αφορά την απόδοση.

Παρόλα αυτά, όπως και με τα χαρακτηριστικά της MGU και του μετατροπέα, μικρά βήματα εξέλιξης είναι ακόμα εφικτά», λέει ο Tristan Summerscale, επικεφαλής για τη Formula E στην Audi. Οι μηχανικοί πέτυχαν μια περαιτέρω μείωση του βάρους του κινητήριου συστήματος και τη βελτιστοποίηση του χώρου, η οποία αφορά στη διάταξη και την πρόσβαση στα μεμονωμένα εξαρτήματα. «Το πρόγραμμα σε μια μέρα αγώνα Formula E είναι εξαιρετικά σφιχτό: δεν υπάρχει πολύς χρόνος για οδήγηση και τα διαλείμματα μεταξύ των διαφόρων περιόδων είναι συνήθως μικρά», λέει ο Summerscale. Στην έκτη σεζόν της Formula E, το σύστημα κίνησης έχει μέγιστη ισχύ 250 kW (340 PS) στα προκριματικά, ενώ στους αγώνες η απόδοση περιορίζεται στα 200 kW (272 PS).

Όλες οι ομάδες της Formula E έχουν στη διάθεσή τους πανομοιότυπες μπαταρίες 385 κιλών που προμηθεύει η McLaren. Η μπαταρία ιόντων λιθίου βρίσκεται μεταξύ του καθίσματος οδηγού και του κινητήριου συστήματος, έχει χωρητικότητα 52 kWh και επαναφορτίζεται εντός 45 λεπτών. Ήδη από την πέμπτη σεζόν χρησιμοποιείται σύστημα πέδησης by-wire, στο οποίο η ενεργοποίηση των φρένων και η μεταφορά στον πίσω άξονα είναι ξεχωριστά το ένα από το άλλο και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα. Ως αποτέλεσμα, η κατανομή της δύναμης πέδησης ρυθμίζεται πάντα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και η ανάκτηση είναι ακόμα πιο αποτελεσματική.

Όπως και στη Formula 1, έτσι και εδώ ο οδηγός κάθεται σε ένα μονοκόκ από ανθρακονήματα, σχεδιασμένο σύμφωνα με τα πρότυπα ασφαλείας της FIA. Οι δομές σύγκρουσης από CFRP στο εμπρός και στο πίσω μέρος εξασφαλίζουν τη μέγιστη ασφάλεια. Όπως συμβαίνει στη Formula 1, το σύστημα Halo βρίσκεται και εδώ πάνω από το χώρο του οδηγού προστατεύοντας το κεφάλι του. Το ελάχιστο βάρος ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου Formula E είναι 900 κιλά (συμπεριλαμβανομένου του οδηγού). Το ηλεκτρικό μονοθέσιο επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ ώρα σε 2,8 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα στις πίστες της Formula E είναι περίπου 240 χλμ./ ώρα.

Related Articles

Φορτίζω Παντού: Από την Πέμπτη 11 Μαΐου ανοίγει η πλατφόρμα για αιτήσεις

cars

Το Ford Bronco κάνει ντεμπούτο ως αγωνιστικό πρωτότυπο.

cars

Η Toyota εξακολουθεί να πιστεύει στο Aygo.

cars

Mercedes A Class 200 7G-DCT. Της ταιριάζει

cars

Κινούμαι Ηλεκτρικά 2: Καταβλήθηκαν οι επιδοτήσεις σε 676 δικαιούχους

cars

Honda CRF300L &CRF300 RALLY. Με αλλαγές για το 2021

cars

Δεν τον βάζει ο Παναθηναϊκός για να μην πληρωθεί η ρήτρα αυτόματα – Νο1 για την Εθνική ο Σάντος!

Bury

Ford. Επενδύει στα υβριδικά και στις μπαταρίες

cars

Από 450 ίππους η νέα BMW M2.

cars