CARSNEWS
AUTONEWS

Audi e-tron Sportback. Όχι μόνο μία νέα έκδοση, αλλά ένα ακόμα βήμα προς τα εμπρός!

Πριν από έναν χρόνο περίπου, η Audi παρουσίαζε το πρώτο “bespoke” ηλεκτρικό μοντέλο της. Το πρώτο που δεν ήταν απλά μία ηλεκτρική έκδοση ήδη υπάρχοντος μοντέλου, αλλά στεκόταν μόνο του στην γκάμα ως ξεχωριστή είσοδος. Τώρα, έφτασε η ώρα για το e-tron να αποκτήσει παρέα, αφού η γερμανική εταιρία αποκάλυψε το e-tron Sportback, λίγο πριν αυτό πραγματοποιήσει το ντεμπούτο του στην έκθεση του Los Angeles. Μην κάνεις το λάθος να υποθέσεις ότι το νέο e-tron είναι απλά μία παραλλαγή στην ίδια ιστορία καθώς υπάρχουν αλλαγές πέραν της εμφάνισης.

Ναι, η coupe έκδοση του e-tron έχει τις ίδιες ακριβώς διαστάσεις με το standard SUV και από την πίσω κολώνα προς τα εμπρός, είναι πρακτικά πανομοιότυπο. Επί της ουσίας, η μοναδική αλλαγή εντοπίζεται στο πώς κατεβαίνει η οροφή για να συναντήσει το πίσω μέρος αλλά ακόμα κι έτσι, η επίδραση που έχει στο e-tron Sportback είναι ουσιαστική και δεν αναφέρομαι μόνο στο αισθητικό κομμάτι. Το Sportback έχει χαμηλότερο συντελεστή οπισθέλκουσας (0,25 έναντι 0,27 του standard e-tron) και αυτό σημαίνει 10 χιλιόμετρα μεγαλύτερη αυτονομία.

Άλλα 10 χιλιόμετρα περίπου εξοικονομούνται από το σύστημα που επιτρέπει την αποσύνδεση του εμπρός άξονα όταν αυτό είναι δυνατόν ώστε το e-tron Sportback να είναι πισωκίνητο, μειώνοντας τις αντιστάσεις από το drivetrain. Τα τακάκια των φρένων έχουν αναβαθμιστεί με ισχυρότερα ελατήρια οπότε δεν υπάρχει τριβή όταν δεν υπάρχει ανάγκη προσφέροντας άλλα 3 χιλιόμετρα αυτονομία ενώ η Audi αντάλλαξε τις δύο αντλίες νερού του συστήματος ψύξης της μπαταρίας με μία μεγαλύτερη για 2 επιπλέον χιλιόμετρα αυτονομίας και η ίδια η μπαταρία είναι πιο αποδοτική προσφέροντας άλλα 10 χιλιόμετρα περίπου.

Όλα αυτά τα οφέλη μπορεί να ακούγονται ως “ψίχουλα” αλλά όταν αθροιστούν, αποτελούν μία ουσιαστική αλλαγή. Έτσι, το κορυφαίο Audi e-tron Sportback 55 quattro προσφέρει 360 ίππους και 561 Nm ροπής που επιταχύνουν το μεγάλο SUV-coupe στα 100 km/h σε 6,6 δευτερόλεπτα (η τελική ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 200 km/h) και χάρη στην μπαταρία των 95 kWh, έως και 446 χιλιόμετρα εμβέλειας ανάμεσα στις φορτίσεις. Υπάρχει βέβαια και το e-tron Sportback 50 quattro με 312 ίππους και 540 Nm ροπής που χρειάζεται 6,8 δευτερόλεπτα για το σπριντ στα 100 km/h και εξοπλιζόμενο με μπαταρία 71 kWh, προσφέρει αυτονομία 347 χιλιομέτρων.

Στο εσωτερικό, η Sportback έκδοση δεν προσφέρει κάτι διαφορετικό από πλευράς design και η βασικές διαφορές λόγω του νέου αμαξώματος εντοπίζονται στον διαθέσιμο χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών που είναι 20 χιλιοστά μικρότερος και στον χώρο αποσκευών των 615 λίτρων που υστερεί κατά 45 λίτρα έναντι του standard e-tron. Άξια αναφοράς είναι τα digital matrix LED φωτιστικά σώματα εμπρός που τοποθετούνται για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής καθώς και οι “ψηφιακοί” καθρέφτες (κάμερες) που αντικαθιστούν τους παραδοσιακούς και προβάλουν την εικόνα τους σε μικρές οθόνες εκεί που η πόρτα συναντά το ταμπλό. Τέλος, να σημειώσουμε ότι το επίσημο λανσάρισμα του e-tron Sportback στην αγορά θα γίνει την άνοιξη του 2020 με την “Edition One” έκδοση περιορισμένης παραγωγής. Η βασική του έκδοση πάντως, θα κοστίζει στη Γερμανία €71.350.

Related Articles

KIA. με τρείς πρεμιέρες στην Έκθεση Αυτοκίνηση 2019

cars

KIA. Νέο πρωτοποριακό πρόγραμμα απόκτησης αυτοκινήτου

cars

Νέα Maserati GranTurismo. Έρχεται το 2021.

cars

Πώς θα χρηματοδοτήσει η FCA το νέο εργοστάσιο της Tesla;

cars

Μήπως το Toyota Yaris Cross θα “γεννήσει” το νέο μικρό της Lexus;

cars

Η Honda πιστεύει περισσότερο στα υβριδικά παρά στα ηλεκτρικά!

cars

Οι Mercedes E-Class Coupe και Cabrio στις 27 Μαΐου.

cars

Jeep 4xe. Εξηλεκτρίζεται

cars

Νέο Ford Explorer Plug-in Hybrid. Για εκδρομές και όχι μόνο

cars