Όταν διαθέτεις ένα μοντέλο στη καρδιά της κατηγορίας των SUV και του οποίου η εμπορική πορεία ήταν πραγματικά επιτυχημένη, οφείλεις στη νέα γενιά του μοντέλου, να κάνεις το παραπάνω βήμα. Να εντοπίσεις δηλαδή τα σημεία εκείνα στα οποία η προηγούμενη γενιά εμφάνιζε κάποιες αδυναμίες και να τα βελτιώσεις επί της ουσίας. Πολύ δε περισσότερο όταν είσαι μία premium αυτοκινητοβιομηχανία, όπως η Audi και όταν το μοντέλο στο οποίο αναφερόμαστε είναι το Q3.
Και φυσικά οι άνθρωποι της Γερμανικής εταιρίας, αυτό ακριβώς έκαναν με αποτέλεσμα στη δεύτερη πλέον γενιά του, το νέο Audi Q3 να είναι πιο εντυπωσιακό και ολοκληρωμένο, καθώς πλέον είναι αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς. Στη διάθεσή μας για δοκιμή είχαμε το 35 TFSi που αποκωδικοποιημένο σημαίνει πως ήταν εξοπλισμένο με τον 1.5 TFSi κινητήρα με τους 150 ίππους ο οποίος συνδυαζόταν με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S Tronic της Audi, με τις επτά σχέσεις.
Με πιο σπορ εμφάνιση
Το νέο Audi Q3 δείχνει και είναι πολύ πιο σπορ από τον προκάτοχό του. Εμπρός, την ταυτότητα καθορίζουν το οκτάγωνο μοτίβο της μάσκας Singleframe με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα και οι στενοί προβολείς με τεχνολογία LED. Η κορυφαία έκδοση διαθέτει προβολείς Matrix LED με έξυπνη προσαρμογή της φωτεινής δέσμης στις συνθήκες του δρόμου. Στο πλάι, σημαντικά είναι τα γραφικά φωτισμού καθώς και το αποτύπωμα των προβολέων και των πίσω φωτιστικών σωμάτων. Τα περιγράμματα είναι εμπνευσμένα από το quattro DNΑ της Audi και κάνουν το SUV να φαίνεται ακόμη πιο φαρδύ με τα διαφορετικού χρώματος τόξα να δημιουργούν μία έντονη off-road αντίθεση.
Το νέο Audi Q3, βασισμένο στη μεταβλητή πλατφόρμα του Group, έχει μεγαλώσει σχεδόν σε όλες του τις διαστάσεις και είναι από τα μεγαλύτερα στην κατηγορία του. Το μήκος του φτάνει τα 4.485 χιλιοστά και είναι 97 χλστ. πιο μακρύ από το απερχόμενο μοντέλο. Το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 25 χλστ. και φτάνει τα 1.856 χλστ. συνολικά, αλλά με ύψος 1.585 χλστ. είναι 5 χλστ. χαμηλότερο από το αμάξωμα του Q3 της πρώτης γενιάς – τονίζοντας ακόμα περισσότερο την σπορ εντύπωση. Στο μεταξόνιο έχουν προστεθεί 77 χλστ. φτάνοντας τα 2.680 χλστ., διασφαλίζοντας μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες.
Τεχνολογία και ποιότητα
Στο εσωτερικό του νέου Q3 υπάρχει μια πληθώρα επιλογών για τα μεγέθη οθονών και του ψηφιακού πίνακα οργάνων που έχει στη διάθεσή του ο οδηγός. Ακόμη και στην έκδοση με το στάνταρ MMI radio υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη διαγώνιου 10,25 ιντσών, που μπορεί να αναβαθμιστεί στις 12,5 ίντσες, την οποία ο οδηγός διαχειρίζεται και από το πολυλειτουργικό τιμόνι. Το MMI radio plus περιλαμβάνει επίσης μια οθόνη αφής διαγώνιου 8,8 ιντσών που βρίσκεται στο μέσο του ταμπλό ενώ στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού ανεβαίνει στις 10,1 ίντσες.
Στο βασικό ή προαιρετικό εξοπλισμό ανήκουν συστήματα όπως το ενεργητικό cruise control, το οποίο διατίθεται προαιρετικά με το S tronic, που ενσωματώνει τις λειτουργίες της ενεργητικής υποβοήθησης ταχύτητας (adaptive speed assist), της υποβοήθησης κυκλοφοριακής συμφόρησης (traffic jam assist) και της διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (active lane assist). Ακόμα, το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης (park assist), το σύστημα ελέγχου διασταύρωσης (cross traffic assist), το σύστημα πρόληψης και αποφυγής σύγκρουσης (Audi pre sense front safety system) και άλλα.
Η θέση οδήγησης είναι αρκετά χαμηλή και έχει σωστή γεωμετρία. Η ορατότητα είναι καλή περιμετρικά, ενώ από τη θέση του σώματος και μόνο νιώθεις πως έχεις τον έλεγχο της κατάστασης. Η πολύ προσεκτική και ποιοτική κατασκευή γίνεται αντιληπτή από την πλήρη απουσία τριγμών ή άλλων ενοχλητικών ήχων, με προέλευση μέσα ή κάτω από το αυτοκίνητο. Εξίσου μελετημένη είναι και η δουλειά που έχει γίνει στο φινίρισμα του εσωτερικού με τις φάσες από Alcantara τις λεπτομέρειες αλουμινίου και το κρυφός φωτισμό να προσφέρουν μία πραγματικά premium αίσθηση.
Οι άνθρωποι της Audi επενέβησαν δραστικά και στον τομέα των διαθέσιμων χώρων, με αποτέλεσμα η δεύτερη γενιά του Q3 να είναι σημαντικά πιο ευρύχωρη σε σχέση με τη πρώτη. Ένας επιβάτης υψηλόσωμος επιβάτης στο πίσω κάθισμα βολεύεται χωρίς τα γόνατά του να ακουμπούν στην πλάτη του εμπρός καθίσματος, ακόμη κι αν ο οδηγός είναι αντίστοιχου αναστήματος. Το πλάτος στο ύψος των ώμων είναι κορυφαίο ενώ και ο «αέρας» για το κεφάλι είναι επαρκής σε κάθε περίπτωση. Αντίστοιχα ικανοποιητική είναι πλέον και η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ η οποία φτάνει τα 535 λίτρα.
Ικανός
Ο λόγος φυσικά για τον 1.5 TFSi κινητήρα τους αυτοκινήτου της δοκιμής μας, ο οποίος αποδίδει 150 ίππους και 25.5 κιλά ροπής, ενώ συνδυάζεται ιδανικά με το εφτάρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S Tronic. Tα 9.2’’ για το 0-100 χλμ./ώρα και τα 207 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας είναι απολύτως εφικτά νούμερα, με τη μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας να βρίσκεται κοντά στη περιοχή των εννέα λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός και μια διάταξη τεσσάρων συνδέσμων πίσω.
Σε ωθεί να ταξιδέψεις
Η πρώτη αίσθηση που σου δημιουργεί πίσω από το τιμόνι, είναι πως οι μηχανικοί της Audi ήθελαν να πετύχουν μία ισορροπία ανάμεσα σε υψηλή άνεση – ποιότητα κύλισης και οδικής συμπεριφοράς. Αυτό διότι από τη μία ταξιδεύει πραγματικά ξεκούραστα στην ευθεία, ενώ από την άλλη διαθέτει και τα σπορ εκείνα χαρακτηριστικά που ανέκαθεν συναντούσαμε στα μοντέλα της Audi. Μάλιστα θα λέγαμε πως η ζυγαριά γέρνει ελαφρώς υπέρ της σπορ οδικής συμπεριφοράς, καθώς το στήσιμο του είναι σχετικά «σφιχτό» με αποτέλεσμα αφενός να προσφέρει μία απολύτως προβλέψιμη συμπεριφορά σε δρόμο με στροφές, αφετέρου να μην καταφέρνει να φιλτράρει πάντα με επιτυχία τις πάμπολλες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων.
Ο κινητήρας ανεβάζει πρόθυμα στροφές και αν μάλιστα επιλέξετε το sport mode από τα προφίλ οδήγησης, θα διαπιστώσετε πως ένα SUV αυτής της κατηγορίας μπορεί όντως να έχει σπορ καταβολές, με το ανάλογο αντίτιμο βεβαία ως προς τη κατανάλωση. Αφήσαμε για το τέλος την offroad πτυχή του, καθώς προφανώς αυτό δεν είναι το ζητούμενο στη δικίνητη έκδοση της δοκιμής μας. Με 14 εκατοστά απόσταση από το έδαφος, 19 μοίρες γωνία προσέγγισης και 16 διαφυγής, ξεπερνά αρκετά από τα εμπόδια που τυχόν θα συναντήσεις σε έναν βατό χωματόδρομο που θα βρεθεί στο διάβα σας.
Xωρίς αμφιβολία οι άνθρωποι της Audi μελέτησαν πολύ καλά τις αδυναμίες του προηγούμενου Q3 και φρόντισαν όχι απλώς να τις βελτιώσουν, αλλά θα τολμούσαμε να πούμε ότι τις εξάλειψαν. Παράλληλα θέλησαν να του προσδώσουν ένα σαφώς σπορτίφ προσανατολισμό, εξοπλίζοντας με όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας. Τέλος τα 34290 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει το Q3 35 TFSI S Tronic, είναι μία αναμενόμενη τιμή για ένα Premium SUV αυτής της κατηγορίας.
- Ποιότητα
- Οδική συμπεριφορά
- Επιδόσεις
- Χώροι
- Εξοπλισμός
- Κατανάλωση υπό πίεση
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
---|---|
Κινητήρας | 1500 κ.εκ. Turbo |
Ίπποι | 150 |
0-100 | 9.2″ |
Τελική ταχύτητα | 207 χλμ/ώρα |
Μέση κατανάλωση δοκιμής | 8.9 λτ/100 χλμ |
Εκπομπές CO2 | 134 γρ/χλμ |
The post Audi Q3 35 TFSi S Tronic. Συνολικά αναβαθμισμένο first appeared on Εν Κινήσει.
Follow @CarsnewsGr