CARSNEWS
WORLD

Audi R8 V10 Decennium

Η Audi παρουσίασε την επετειακή έκδοση R8 V10 Decennium με αφορμή στα 10 χρόνια του δεκακύλινδρου κινητήρα, η οποία θα παραχθεί σε περιορισμένο αριθμό 222 μονάδων.

Όπως και στην ισχυρότερη έκδοση του πρόσφατα ανανεωμένου R8 Coupé V10 performance quattro, έτσι και στο Decennium, ο V10 κινητήρας 5,2 λίτρων αποδίδει 620 PS και 59,1 kgm ροπής, προσφέροντας επιτάχυνση 0-100km/h σε 3,1″ και τελική ταχύτητα 331 km/h.

Audi R8 V10 decennium

Εξωτερικά, η έκδοση Decennium παρουσιάζεται με τη μοναδική απόχρωση Daytona Gray σε ματ εφέ, η οποία συνδυάζεται με “λεπίδες” και καθρέπτες σε gloss carbon fiber και εντυπωσιακές ζάντες 20″ σε μπρούτζινο χρώμα. Επιπλέον, το εμπρός σποιλερ, τα πλευρικά μαρσπιέ, ο διαχύτης και τα εμβλήματα της Audi είναι βαμμένα σε gloss black, ενώ ο κινητήρας έχει επικάλυψη σε ματ μπρούτζινη απόχρωση.

Εναλλακτικά, οι τυχεροί ιδιοκτήτες της ειδικής έκδοσης μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα στις αποχρώσεις Daytona Gray (pearl effect), Suzuka Gray, Floret Silver, Mythos Black, Ascari Blue και Kemora Gray.

Audi R8 V10 decennium

Στο εσωτερικό κυριαρχεί το μαύρο χρώμα με λεπτομέρειες από gloss carbon fiber, επένδυση από Alcantara στο τιμόνι, καθίσματα με σχέδια ρόμβων και ραφές σε χάλκινη απόχρωση. Επιπλέον, τα λογότυπα Decennium κάνουν αισθητή την παρουσία τους σε κεντρική κονσόλα, πόρτες και πατήματα των μαρσπιέ.

Οι πωλήσεις του Audi R8 V10 Decennium ξεκινούν από την άνοιξη του 2019 με τιμή που ξεκινά από τα 222.000 ευρώ στη Γερμανία. Για την υπόλοιπη ανανεωμένη γκάμα του R8, οι τιμές ξεκινούν από 166.000 ευρώ (R8 Coupé V10 quattro), 179.000 ευρώ (R8 Spyder V10 quattro), 200.000 (R8 Coupé V10 performance quattro) και 213.000 (R8 Spyder V10 performance quattro).

Audi R8 V10 decennium

Η ιστορία του V10 5.2 FSI

Ο ατμοσφαιρικός V10 κινητήρας 5,2 λίτρων πρωτοεμφανίστηκε στο R8 V10 (2009) με 525 PS. Στη συνέχεια μπήκε στο ισχυρότερο Audi R8 GT (2010) με 560 PS και λίγο αργότερα στο R8 V10 Plus (2012) με 550 PS.

Στην δεύτερη γενιά του R8 (2015), ο κινητήρας βελτιώθηκε σημαντικά με ταχύτερη απόκριση και καλύτερη αποδοτικότητα (σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων), σε εκδόσεις ισχύος 540 PS και 610 PS. Τέλος, το πρόσφατο facelift (2018) έφερε επιπλέον αύξηση της ισχύος στους 570 PS και 620 PS αντίστοιχα.

Στους αγώνες, ο V10 τοποθετήθηκε στο Audi R8 LMS (2009) προδιαγραφών GT3, και στο R8 LMS ultra (2012). Η δεύτερη γενιά του αγωνιστικού εγκαινιάστηκε με το R8 LMS (2015) το οποίο αναβαθμίστηκε περαιτέρω το 2018. Μέχρι σήμερα, οι αγωνιστικές εκδόσεις του R8 έχουν 62 νίκες στο πρωτάθλημα GT3 και 78 επιπλέον διακρίσεις στην κατηγορία τους. Μέσα σε δέκα χρόνια, οι οδηγοί της Audi έχουν κερδίσει 11 φορές σε αγώνες αντοχής διάρκειας 24 ωρών, 7 φορές σε αγώνες 12 ωρών και 3 φορές σε αγώνες 25 ωρών με το R8 LMS.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Σπάμε το ρεκόρ μας στις Σέρρες με το νέο Audi R8 V10

Related Articles

Η φορολόγηση του CO2 θα λύσει το πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης;

cars

Διαρροή: Επίσημες φωτογραφίες Toyota Supra

cars

Ακόμη μια ειδική έκδοση του Pagani Zonda με το όνομα Zun

cars

Ατύχημα του Alonso στην Ινδιανάπολη [video]

cars

Συνεργασία British American Tobacco με McLaren

cars

Συλλεκτικά βινύλια από τα ελαστικά της Porsche 919 Hybrid [video]

cars

Μαύρο κουτί και περιοριστής ταχύτητας προσεχώς υποχρεωτικά;

cars

Kia: Δύο Ceed PHEV μέσα στο 2019

cars

O Trump «παγώνει» τις κυρώσεις για υπερβολική κατανάλωση καυσίμων

cars