Κάτι έχουν τα μεγάλα, “καυτά” station-wagon με τους 4 κύκλους στη μάσκα που τα κάνει πάρα πολύ ελκυστικά. Ίσως να είναι το όνειρο ενός ασυμβίβαστου οικογενειάρχη που δεν είναι έτοιμος να νοικοκυρευτεί. Ίσως απλά να είναι το γεγονός ότι η Audi έχει καταφέρει να τελειοποιήσει την συνταγή που εντοπίζει τις ρίζες της 25 χρόνια πίσω, στο θρυλικό πλέον, RS2 Avant. Μία συνταγή που βλέπουμε να επαναλαμβάνεται με σχεδόν… εκνευριστική επιτυχία στην 4η γενιά του RS6 Avant, το οποίο παρουσιάστηκε εχθές το βράδυ και είναι η αφετηρία σε μία διαδρομή κατά την οποία η γερμανική φίρμα θα αποκαλύψει 6 νέα ή ανανεωμένα μοντέλα μέχρι το τέλος του χρόνου! Ας μην βιαζόμαστε όμως, καθώς μπροστά μας έχουμε το ολοκαίνουριο Audi RS6 Avant και αυτό είναι αρκετό προς το παρόν. Ξεκινώντας από το κομμάτι του σχεδιασμού, οφείλουμε να αναφέρουμε ότι τα μοναδικά μέρη που χρησιμοποιούνται τόσο στο standard A6 όσο και στο RS6, είναι οι εμπρός πόρτες, η οροφή και η πόρτα του χώρου αποσκευών.
Όλα τα υπόλοιπα είναι εντελώς νέα και αποκλειστικά για την RS έκδοση ενώ παράλληλα, αυξάνουν το πλάτος του θηριώδους wagon κατά 80 χιλιοστά. Στο εμπρός μέρος λοιπόν, το καπό με το φούσκωμα (powerdome όπως το ονομάζει η Audi), τα λεπτότερα φωτιστικά σώματα και ο νέος προφυλακτήρας, δημιουργούν ένα σύνολο που “δένει” μέσω τον μαρσπιέ με το πίσω μέρος, όπου ο προφυλακτήρας φιλοξενεί δύο μεγάλες, οβάλ απολήξεις για την εξάτμιση και έναν ευμεγέθη διαχύτη. Στο εσωτερικό δε, το RS6 Avant εξοπλίζεται φυσικά με την τελευταία έκδοση του “Virtual Cockpit” της Audi, το οποίο με την σειρά του διαθέτει ορισμένα ειδικά χαρακτηριστικά δεδομένου ότι φιλοξενείται σε ένα RS: G-μετρο, θερμοκρασίες, ισχύς, ροπή, πίεση υπερπλήρωσης κ.ά. προβάλλονται ανάλογα με τις επιθυμίες του οδηγού. Όσον αφορά στο design, το εσωτερικό εξοπλίζεται με νέο τιμόνι, αλουμινένια paddles για το κιβώτιο ταχυτήτων και νέα, sport καθίσματα, επενδυμένα με δέρμα και alcantara για να αγκαλιάζουν το σώμα του οδηγού. Χαρακτηριστικό του διττού χαρακτήρα του κορυφαίου A6 Avant είναι ότι ο χώρος αποσκευών παραμένει ίδιος, στα 565 λίτρα ενώ μπορεί να επεκταθεί μέχρι τα 1.680 λίτρα με την αναδίπλωση των 40/20/20 πίσω καθισμάτων.
Το “ζουμί” του RS6 Avant όμως, κρύβεται κάτω από την επιφάνεια. Για την κίνηση, φροντίζει ένας twin-turbo V8 με χωρητικότητα 4,0 λίτρων ο οποίος αποδίδει 600 ίππους και 800 Nm ροπής. Όντας παιδί της εποχής του όμως, δεν θα μπορούσε να κάνει χωρίς κάποια μορφή εξηλεκτρισμού και γι’ αυτό φροντίζει η ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια 48V και το σύστημα “cylinder-on-demand” που επιτρέπει στον κινητήρα να λειτουργεί με τους μισούς κυλίνδρους ώστε να βελτιώνει την οικονομία καυσίμου όταν οι απαιτήσεις του οδηγού σε ισχύ μειώνονται. Με τον V8 σε “πολεμικό” mode όμως, το RS6 Avant επιταχύνει στα 100 km/h από στάση σε 3,6 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 250 km/h. Μπορεί να αυξηθεί βέβαια στα 280 km/h με το προαιρετικό Dynamic πακέτο και στα 305 km/h με το πακέτο Dynamic Plus.
Η αύξηση στην τελική ταχύτητα όμως δεν είναι το μοναδικό που προσθέτουν αυτά τα πακέτα. Προσθέτουν και ένα μηχανικό κεντρικό διαφορικό που μπορεί να στείλει έως και το 70% της ροπής στους εμπρός τροχούς ή έως και το 85% στους πίσω. Κατά τα άλλα, το RS6 Avant εξοπλίζεται για πρώτη φορά με adaptive αερανάρτηση που χαμηλώνει το αμάξωμα κατά 20 χιλιοστά σε σύγκριση με το απλό A6 Avant ενώ διαθέσιμη προαιρετικά, είναι η RS Sports Suspension Plus που συνεργάζεται με το Dynamic Ride Control και καταργεί την αερανάρτηση για χάρη ενός πιο συμβατικού setup με ρυθμιζόμενα αμορτισέρ και ατσάλινα ελατήρια που μειώνουν περαιτέρω τις κλίσεις στις στροφές, προσφέροντας ένα πιο… σκληροπυρηνικό στήσιμο. Το νέο Audi RS6 Avant θα λανσαριστεί στην αγορά στις αρχές του 2020 και αξίζει να σημειώσουμε πως θα είναι το πρώτο του είδους του, που θα περάσει τον Ατλαντικό για να πραγματοποιήσει το ντεμπούτο του και στην αγορά της Β. Αμερικής!