CARSNEWS
WORLD

Audi TFSI e: Ποντάρει και στα επαναφορτιζόμενα υβριδικά

Η οικολογική μετάβαση της Audi, επιταχυνόμενη από το Dieselgate, έχει πάρει κυρίως τη μορφή της επίθεσης στην αγορά του αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Επικεφαλής αυτής της κατ’ όνομα «σταυροφορίας» βρίσκεται το ηλεκτρικό της SUV, το e-tron, του οποίου το βιβλίο παραγγελιών έχει ανοίξει σχεδόν σε όλη την Ευρώπη. Η φίρμα του Ingolstadt θα δώσει στη συνέχεια, μέσα στο 2019, τη σκυτάλη στο e-tron Sportback και θα λανσάρει το e-tron GT το 2020. Επιπλέον, στο επόμενο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, ο Γερμανός κατασκευαστής θα παρουσιάσει το πρωτότυπο του Q4 e-tron, του οποίου η έκδοση παραγωγής έχει ήδη ανακοινωθεί για το 2021.

Παράλληλα με την κλίμακα ηλεκτροκίνησης όμως, το Ingolstadt εξελίσσει και ελαφρά υβριδικά μοντέλα, με εναλλάκτη-μίζα και μικρή μπαταρία. Αυτή η τεχνολογία βρίσκεται για παράδειγμα στον κινητήρα του νέου SQ5 TDI. Αλλά εκτός από το τελευταίο, η συγκεκριμένη τεχνολογία μέχρι σήμερα παραμένει χωρίς εκπροσώπους στην γκάμα της Audi. Παρόλο που Γερμανοί το 2014 βρέθηκαν στην πρωτοπορία, λανσάροντας την επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση A3 e-tron. Μια παραλλαγή που έπεσε όμως πέρυσι στην παγίδα του προτύπου WLTP. Το ίδιο που έπαθε εξάλλου και το Q7 e-tron. Έτσι, για κάμποσους μήνες τώρα, δεν υπάρχουν εκπρόσωποι της επαναφορτιζόμενης υβριδικής τεχνολογίας στην Audi, ενώ στην BMW αυτοί πολλαπλασιάζονται.

Η premium εταιρεία του VW Group δεν κάθισε προφανώς με σταυρωμένα τα χέρια, επανερχόμενη δυναμικά στο θέμα με το ταυτόχρονο λανσάρισμα τεσσάρων plug-in hybrid, των Q5, A6, A7 και A8. Αυτά εγκαινιάζουν μια νέα «ετικέτα», δεδομένου ότι το όνομα «e-tron» προορίζεται πλέον για τα 100% ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Έτσι, η νέα σήμανση «TFSI e» μπαίνει στη ζωή μας, με το μενού να περιλαμβάνει δύο τεχνικές αρχιτεκτονικές και την τετρακίνηση quattro στάνταρ σε όλα τα μοντέλα.

Για το A8 (60 TFSI e) υπάρχει ο 3λιτρος βενζινοκινητήρας V6. Μαζί με το ηλεκτρομοτέρ, η αθροιστική ισχύς του φτάνει τα 449 άλογα και η αντίστοιχη ροπή τα 71,4 kgm. Το υβριδικό σύστημα της μεγάλης μπερλίνας συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων. Όσον αφορά τα τρία άλλα μοντέλα, τη βάση αποτελεί ο 4κύλινδρος 2.0 TFSI. Αλλά τα Q5, A6 και A7 παρέχουν την επιλογή ανάμεσα σε δύο επίπεδα ισχύος: Είτε με 299 άλογα και 45,9 kgm (έκδοση 50 TFSI e) είτε με 367 άλογα και 51 kgm (έκδοση 55 TFSI e). Το κιβώτιο ταχυτήτων σε όλες τις περιπτώσεις είναι ένα 7άρι διπλοσύμπλεκτο S tronic.

Και τα τέσσερα μοντέλα μοιράζονται την ίδιας χωρητικότητας μπαταρία: 14,1kWh. Η Audi υπόσχεται για όλα, αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία τουλάχιστον 40 km, σύμφωνα με τον νέο κύκλο μέτρησης WLTP. Η επαναφόρτισή τους σε μια πρίζα των 7,2kW διαρκεί δύο ώρες, ενώ η λήψη ανεφοδιασμού βρίσκεται στο αριστερό πίσω φτερό. Για να κερδίσουν σε αυτονομία, αυτά τα Audi διαθέτουν μια αντλία θερμότητας που θερμαίνει το χώρο των επιβατών και σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, ενώ η διαχείριση του κινητήρα μπορεί να συσχετίζεται και με την πλοήγηση.

Τα νέα μοντέλα TFSI e θα λανσαριστούν εμπορικά αργότερα εφέτος. Και κρίνονται από το διευθυντήριο της εταιρείας πολύ χρήσιμα για να μπορέσει η φίρμα να μειώσει το μέσο επίπεδο εκπομπών CO2 στα πωλούμενα οχήματα, καθώς πλησιάζει η ώρα για ποινές στην Ευρώπη για τους υπερβολικά ρυπογόνους κατασκευαστές.

Related Articles

Hyundai Veloster N Performance Concept στη Σεούλ

cars

Νέο κόμπακτ SUV από την Kia

cars

Mercedes-Benz 460 Nürburg 1928-1933

cars

Ράλι Αργεντινής: Ποινή 10” στον Meeke, πέρασε στην 3η θέση ο Ogier 

cars

Το σεληνιακό όχημα της Toyota [video]

cars

Ράλι Σουηδίας: Ο Suninen επικεφαλής – Ogier, Latvala εκτός

cars

Audi: Σε 10 χρόνια θα έχουμε λιγότερες οθόνες στο εσωτερικό των αυτοκινήτων

cars

ΗΠΑ: Υπό έρευνα 12,3 εκατ. οχήματα για προβληματικούς αερόσακους

cars

Jaguar: Ετοιμάζει μια J-Pace

cars