16.5 C
Athens

auto-internet: Ενημέρωση για το αυτοκίνητο, δοκιμές αυτοκινήτων, νέα μοντέλα, ειδήσεις, πρακτικές πληροφορίες, άρθρα γνώμης. Car site, automobile reviews, news, practical information

Published:

ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Ford Puma 1.0 125 – Peugeot 2008 1.2 100

Μάχη σώμα με σώμα         ..:: Σαββάτο, 11 Ιανουαρίου 2025 ::..

Δυο μπεστ σέλερ της ελληνικής και της ευρωπαϊκής αγοράς που ενίσχυσαν πρόσφατα την εικόνα τους χωρίς να μεταβάλλουν τα ουσιαστικά συστατικά επιτυχίας για τα οποία διακρίνονται

Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές παίζουν κυριολεκτικά τα ρέστα τους σε μια από τις πιο εμπορικές κατηγορίες της Γηραιάς Ηπείρου. Τα Puma και 2008 ανανεώθηκαν πρόσφατα και δείχνουν όσο φρέσκα χρειάζεται και απαιτείται, προκειμένου να συνεχίσουν να μονοπωλούν το αγοραστικό ενδιαφέρον του πολυάριθμου κοινού που επιθυμεί ένα συμπαγές οικογενειακό μέσο ιδανικό για πολλαπλές χρήσεις. Σημειώστε εδώ, πως και τα δυο B-SUV προσελκύουν πολλούς υποψήφιους πελάτες από διαφορετικές κατηγορίες οχημάτων, συγκεντρώνοντας τα βλέμματα κυρίως από νέες οικογένειες που αναζητούν «ένα αυτοκίνητο για όλα». Το Puma, όπως όλα δείχνουν, μοιάζει να έχει αφουγκραστεί πλήρως τον παλμό των καταναλωτών, ενώ μετά την αναβάθμιση παρουσιάζεται σαν καινούργιο μοντέλο στην αρένα της συγκεκριμένης κλάσης. Κάτι αντίστοιχο ισχύει βέβαια και για το 2008, το οποίο υιοθετεί στοιχεία από το μεγαλύτερο 3008, μετά το επιτυχημένο «χειρουργικό» ρετούς στο οποίο υποβλήθηκε από την Peugeot.

Εσωτερικά
Το Puma διαθέτει εκσυγχρονισμένο «αέρα» στο εσωτερικό, υιοθετώντας μάλιστα όλα εκείνα τα στοιχεία (ψηφιακά όργανα 12,3”, οθόνη αφής 12”, θύρες USB κλπ, σύστημα πολυμέσων SYNC 4 με δορυφορική πλοήγηση και σύνδεση του smartphone μέσω Bluetooth) που θεωρούνται σήμερα απαραίτητα. Επιπλέον, το εσωτερικό του χαρακτηρίζεται από μια ιδιαίτερα προσεγμένη ποιότητα κατασκευής υλικών και συναρμολόγησης, η οποία μοιάζει να κερδίζει στα σημεία την αντίστοιχη του Peugeot (η οθόνη αφής είναι 10”). Από την άλλη, η πρακτικότητα, η έξυπνη σχεδίαση και το i-Cockpit του 2008 δημιουργούν ένα ενδιαφέρον και λειτουργικό εσωτερικό στο γαλλικό αυτοκίνητο. Οι χώροι για τους ενήλικους επιβάτες είναι μεγάλοι και στα δυο αυτοκίνητα, φιλοξενώντας χωρίς πρόβλημα τέσσερα άτομα ανεξαρτήτως αναστήματος. Ένα ανεπαίσθητο προβάδισμα έχει το Peugeot, στο οποίο νιώθεις λίγο περισσότερο αέρα για τα πόδια και το κεφάλι σου. Ο χώρος αποσκευών των 434 λίτρων του 2008 με απολύτως κανονικό σχήμα μάλιστα, διευκολύνει την πλήρη αξιοποίησή του. Οι θέσεις για μικροπράγματα στο εσωτερικό είναι επίσης εκεί να σου λύσουν τα χέρια, όπως και το μεγάλο σχετικά ντουλάπι στα δεξιά. Η σχεδιαστική διαφοροποίηση και κυρίως η κεντρική κονσόλα και η θέση του τιμονιού σε σχέση με τα όργανα, διαφοροποιούν το 2008 από τον ανταγωνισμό. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, όπως επίσης και η περιμετρική ορατότητα και στα δυο αυτοκίνητα. Ο χώρος αποσκευών του Puma ανέρχεται στα 402 λίτρα, αλλά ο έξυπνος κρυφός χώρος που προσφέρει το Megabox προσθέτει άλλα 80 λίτρα. Θήκες για μικροπράγματα εννοείται πως θα βρεις και στην καμπίνα του B-SUV της Ford. Συνολικά, μετά την αναβάθμιση, η καμπίνα του Puma μας βόλεψε και μας άρεσε περισσότερο, σε σχέση με την αντίστοιχη του 2008.

Η τιμή του 2008 με τους 100 ίππους και το χειροκίνητο κιβώτιο, ξεκινάει από 22.500 ευρώ με πλήρη στάνταρ εξοπλισμό, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, σύστημα ανίχνευσης έλλειψης προσοχής, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προβολείς τεχνολογίας LED, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες στάθμευσης πίσω, cruise control, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, δύο θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Η τιμή του Puma Hybrid 125 ξεκινά από τα 23.647 ευρώ. Ο εξοπλισμός του είναι ιδιαίτερα πλούσιος και περιλαμβάνει ESP με hill holder, υποβοήθηση έναντι σύγκρουσης και αυτόματο φρενάρισμα μετά από σύγκρουση Post Impact Braking, σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας και υποβοήθησης επαναφοράς, σύστημα εντοπισμού εμποδίων και αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση και πεζών και δικύκλων, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης (Drive Mode Selector), αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς πλήρως LED με αυτόματη αλλαγή μεγάλης σκάλας προβολέων, φώτα LED πίσω, ζάντες αλουμινίου 17”, σύστημα πολυμέσων Sync 4 με οθόνη αφής 12″ με δυνατότητα ασύρματων ενημερώσεων, πλοήγηση και ασύρματη σύνδεση Apple Car Play & Android Auto, ενσωματωμένο modem (5G), ψηφιακό ραδιόφωνο (6 ηχεία), 2 θύρες USB, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, ηλεκτρικά παράθυρα, σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί με 2 παθητικά κλειδιά, ηλεκτρικούς καθρέφτες αισθητήρες απόστασης στάθμευσης πίσω, κάμερα οπισθοπορείας κλπ. Μεγάλο ατού για το Puma είναι φυσικά τα 8 χρόνια εγγύηση που προσφέρει η Ford.

Καλά φτιαγμένα εσωτερικά, με επαρκείς χώρους, πρακτικότητα αλλά και σύγχρονες τεχνολογίες

Κινητήρες-κιβώτια
Ανάμεσα στα δυο 3κύλινδρα σύνολα, αυτό του Ford έχει κάνει το βήμα του ήπιου εξηλεκτρισμού, στοιχείο που χαρίζει στο Puma πλεονέκτημα, τόσο σε τράβηγμα και επιδόσεις, όσο και σε κατανάλωση. Ο χιλιάρης υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας με ισχύ 125 ίππων, 170 Nm ροπής (210 με overboost) και ήπιο υβριδικό σύστημα αποδείχτηκε εύστροφος, δυνατός και οικονομικός σε λειτουργία. Στην απευθείας αντιπαράθεση με το γαλλικό αυτοκίνητο, δεν δείχνει πιο ζωντανός σε χαμηλό και μεσαίο εύρος περιστροφής, παρά το ήπιο υβριδικό σύστημα, αλλά προηγείται στις επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα 9,8’’, Peugeot 0-100 χλμ./ώρα 10,8”). Η κατανάλωση του Puma κυμάνθηκε γύρω στα 7,2 λίτρα ανά 100 χλμ., δηλαδή ελαφρώς χαμηλότερη από τα σχεδόν 8 λίτρα που μας έδειξε το 2008, σε μικτή χρήση πάντα. Τα χειροκίνητα κιβώτια έξι σχέσεων και των δυο αυτοκινήτων διαθέτουν σωστή κλιμάκωση και θετικό κούμπωμα στον επιλογέα ταχυτήτων, όμως ένα μικρό προβάδισμα καταλήγει στο στρατόπεδο της Ford.

Ο 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.2 με τους 100 ίππους του ομίλου Stellantis, ανταποκρίνεται καλά στις ανάγκες του 2008, καθώς παρουσιάζεται όσο δυνατός χρειάζεται, αλλά ταυτόχρονα και αρκετά ελαστικός (η μέγιστη ροπή των 205 Nm αποδίδεται ήδη από τις 1.750 στροφές), στοιχείο σημαντικό για το οικογενειακό ύφος του αυτοκινήτου. Αλήθεια είναι, πως και αυτός με την σειρά του αποκαλύπτει την τρικύλινδρη δομή του, εάν πιεστεί, αλλά ευτυχώς, η ηχομόνωση είναι αρκετά καλή και δεν του επιτρέπει να γίνεται ενοχλητικός στην πλειοψηφία των περιπτώσεων. Το Peugeot, με βάση την αρμονική συνεργασία κινητήρα-κιβωτίου, φαίνεται να προτιμά συνολικά μια πιο ήρεμη λειτουργία και χρήση, συγκριτικά με το Puma, το οποίο δεν θα αρνηθεί στο τέλος της ημέρας το κάτι παραπάνω.

Οδηγώντας
Εάν σου αρέσει η οδήγηση αλλά ταυτόχρονα θέλεις και υψηλά επίπεδα χρηστικότητας-πρακτικότητας, τότε αυτά τα δυο B-SUV είναι αυτό που ψάχνεις. Η συμπαγής αίσθηση του 2008, αλλά και η σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση που αναλαμβάνει να διαχειριστεί κατάλληλα τις μεταφορές βάρους, δημιουργούν ένα ικανό σύνολο, αρκεί βέβαια να συνηθίσεις τα «βυθίσματα» του αμαξώματος σε κάθε μεταφορά βάρους. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, ικανή να καταπιεί σχεδόν αθόρυβα κάθε εξόγκωμα του ελληνικού οδοστρώματος. Το σύστημα διεύθυνσης είναι ακριβές αν και πιο ελαφρύ συγκριτικά με το αντίστοιχο του Puma. Από την άλλη, το ανανεωμένο-αναβαθμισμένο Puma βρίσκεται κυριολεκτικά στη δική του κλάση, αρκετά πιο διασκεδαστικό στην απαιτητική διαδρομή και συνολικά ό,τι πιο κοντά στα ικανά συμπαγή χάτσμπακ, χωρίς να λησμονεί την άνεση και την στρωτή κύλιση από την ανάρτηση, χωρίς ηχητική συνοδεία. Η κύλιση μάλιστα βελτιώθηκε περαιτέρω στο τελευταίο μοντέλο, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο της Ford να παραπέμπει ευθέως σε μεγαλύτερα μοντέλα. Το σύστημα διεύθυνσης είναι αμεσότερο και καλύτερα ζυγισμένο σε σχέση με εκείνο του Peugeot, ενώ, και το εμπρός τμήμα του αλλάζει ταχύτερα κατεύθυνση σε σχέση με το αντίστοιχο του 2008, αποδεικνύοντας πως η Ford τιμά την παράδοση που θέλει καλοστημένα ακόμη και τα SUV της. Στην πίεση απαντά θετικά και δεν αρνείται τη συμμετοχικότητα, παραπέμποντας αναλογικά πάντα στο πολύ ικανό στο δρόμο Fiesta. Τα 2008 και Puma χαίρεσαι να τα οδηγείς σε οποιαδήποτε διαδρομή, αλλά όπως καταλάβατε, στη συγκεκριμένη ενότητα την παρτίδα κερδίζει το blue oval, ειδικά τώρα που τα δυναμικά χαρακτηριστικά συνοδεύονται και από μια εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Κανένα παράπονο δεν έχουμε από τα φρένα των δυο ανταγωνιστών.

Περισσότερο «αθλητικό» το Puma στο δρόμο απέναντι σε ένα πιο ήπιο οδηγικά 2008

Συμπέρασμα
Πρόκειται ομολογουμένως για μια αμφίρροπη έκβαση σε ό,τι αφορά στην τελική επικράτηση δυο εξαιρετικών B-SUV, τα οποία απέδειξαν πού οφείλεται η εμπορική τους επιτυχία. Στη μετά facelift εποχή τους, το Puma δείχνει να παίρνει το αίμα του πίσω, καλύπτοντας το έδαφος που το χώριζε μέχρι τώρα από το 2008, το οποίο πάντως έχει χαμηλότερη τιμή εκκίνησης. Το Ford αναδεικνύει μια αξιομνημόνευτη ωριμότητα, δεν υπολείπεται στο πρακτικό και ποιοτικό σκέλος, ενώ, προηγείται πια σε ψηφιοποίηση αλλά και σε τεχνολογίες συνδεσιμότητας, προσφέροντας και 8 χρόνια εγγύηση. Σε αυτά, προσθέστε επίσης, την πιο ευχάριστη οδική συμπεριφορά, τον ισχυρότερο βενζινοκινητήρα με την υβριδική αρωγή, προκειμένου να κατανοήσετε γιατί κερδίζει πάνω στο νήμα τη μεταξύ τους αναμέτρηση.

Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

ΤΟ PUMA ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

– Σπορτίφ οδική συμπεριφορά
– Μπροστινό σύστημα
– Κιβώτιο
– 8 χρόνια εγγύηση

ΤΟ 2008 ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

– Άνεση
– Αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου
– Τιμή εκκίνησης

  • Κάντε κλικ στις φωτογραφίες για μεγέθυνση

    Η ήπια υβριδική τεχνολογία και οι επιδόσεις δίνουν εν τέλει το προβάδισμα στο σύνολο του Puma

    Με φρέσκια εμφάνιση και στοχευμένες στιλιστικές επεμβάσεις, αμφότερα «χτίζουν» το δικό τους κοινό σχεδιαστικά

    Αναλογικά μεγάλοι χώροι αποσκευών, μαζί με έξυπνες αποθηκευτικές λύσεις και στα δυο αυτοκίνητα

READ MORE

Η Porsche 911 GT2 RS με περισσότερο carbon και άλογα

Το πιο πρόσφατο πρότζεκτ της Manhart αφορά σε μία 911 GT2 RS γενιάς 991, η οποία αποκτάει φουλ επιθετικό αμάξωμα και σχεδόν 1.000...

Ποια τα 3 μοντέλα που θα διεκδικήσουν το βραβείο του «Παγκόσμιου Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2025»

Στην τελική ευθεία μπήκε ο φετινός διαγωνισμός για το ‘’Παγκόσμιο Αυτοκίνητο...

Find us on X

Related articles

Latest articles