CARSNEWS
AUTONEWS

BMW 116d. Άλλαξε τα πάντα

Δεν είναι λίγες οι φορές που έχουμε αναφερθεί και γράψει για αυτοκίνητα πως «διαφοροποιήθηκαν πλήρως αλλά δεν άλλαξαν χαρακτήρα». Εδώ έχουμε μία εντελώς ειδική και ίσως και μοναδική περίπτωση, καθώς δοκιμάζουμε ένα μοντέλο στο οποίο μεταβλήθηκε ένα από τα βασικά του, αν όχι το πιο καίριο, χαρακτηριστικό, με εμφανή ωστόσο τη προσπάθεια να μην αλλάξει ο χαρακτήρας του και η φιλοσοφία του.

Ο λόγος για τη νέα σειρά 1, στην οποία οι άνθρωποι της BMW αποφάσισαν να μεταφέρουν τη κίνηση από τον πίσω στον εμπρός άξονα. Εύλογα λοιπόν δημιουργούνται δύο βασικά ερωτηματικά. Το πρώτο έχει να κάνει με τους λόγους που τους ώθησαν να πάρουν αυτή την απόφαση και το δεύτερο, αν έτσι αλλοτριώθηκε και κατά πόσο ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας που κάθε BMW οφείλει να έχει. Πάμε λοιπόν να δώσουμε τις απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα, δοκιμάζοντας τη πετρελαιοκίνητη έκδοση της ολοκαίνουριας σειράς 1.

Δείχνει μεγαλύτερη και πιο εντυπωσιακή

Πρίν περάσουμε στην ουσία των παραπάνω προβληματισμών, οφείλουμε να σταθούμε στο περιτύλιγμα, δηλαδή στην εμφάνιση της νέας σειράς 1. Χωρίς αμφιβολία οι δημιουργοί του αυτοκινήτου κατάφεραν, χωρίς να αλλάξουν σχεδιαστική φιλοσοφία, να προσφέρουν ένα σαφώς πιο όμορφο και εντυπωσιακό σχήμα. Το καπό της είναι πιο μικρό σε μήκος και έχει μεγαλύτερη κλίση, με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα σφηνοειδές, δυναμικό εμπρός μέρος. Στο πλάι, τα δύο νεύρα που διατρέχουν τις πόρτες, ένα στο επίπεδο των χειρολαβών κι ένα που ξεκινάει από χαμηλά και ανηφορίζει προς τα πίσω, συνθέτουν ένα αρκετά μυώδες αμάξωμα.

Πίσω, το έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ καταλήγει σε μια επιφάνεια με ενδιαφέρον ανάγλυφο και φαρδιά φώτα, τα οποία τονίζουν το πλάτος του αυτοκινήτου.  Σε ότι έχει να κάνει με τις διαστάσεις του αυτοκινήτου οφείλουμε να σταθούμε στο κατά 3,4 εκατοστά αυξημένο πλάτος του αμαξώματος όταν το μήκος έχει παραμείνει σχεδόν ίδιο, στα 4,319 μέτρα. Φυσικά, το αυξημένο κατά 20 εκατοστά μεταξόνιο λειτουργούν καταλυτικά στην αύξηση των εσωτερικών χώρων, ενώ σε αυτό συντελούν και τα 1,3 εκατοστά του μεγαλύτερου ύψους.

Σαφώς πιο ευρύχωρο

Περνώντας στο εσωτερικό και ξεκινώντας από τη σχεδίαση του, το ταμπλό ακολουθεί την πανομοιότυπη άποψη των μεγαλύτερων BMW με την οθόνη αφής 10,25’’ (η βασική έκδοση έχει 8,8’’) και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25’’ να δημιουργούν μια high-tech εικόνα. Το σύνολο των, πολλών είναι η αλήθεια λειτουργιών του Infotainment, μπορεί στην αρχή να δείχνει κάπως δύσχρηστο, στη πορεία όμως αποδεικνύεται πολύ εύκολο στο χειρισμό του.

Στον τομέα των διαθέσιμων χώρων «άσσος» της BMW προσφέρει σημαντικά πιο άνετους χώρους από το μοντέλο που αντικαθιστά με ενδεικτικό το μεγάλο πορτμπαγκάζ των 380 λίτρων μαζί με το χώρο που κρύβεται κάτω από το έξυπνα αναδιπλούμενο δάπεδο. Στα πίσω καθίσματα μπορεί να καθίσει με σχετική άνεση ένας ψηλόσωμος επιβάτης με αρκετά ικανοποιητικό αέρα για τα γόνατά και το κεφάλι του, αλλά τα κάπως στενά παράθυρα δημιουργούν μια στενόχωρη αίσθηση.

Η γοητεία της πετρελαιοκίνησης

Έχουμε δηλώσει άπειρες φορές ότι εξακολουθούν να μας αρέσουν και μάλιστα πολύ οι κινητήρες πετρελαίου. Και αυτός εδώ ο τρικύλινδρος 1500άρης όχι μόνο δεν αποτελεί εξαίρεση, αλλά μας αρέσει και λίγο παραπάνω. Αυτό διότι τα 270 Nm της ροπής και οι 116 ίπποι, είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί για να κινήσουν σβέλτα το αυτοκίνητα, με τη μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια των σχεδόν 2000 χιλιομέτρων της δοκιμή μας, με αρκετά γρήγορο ρυθμό παντού, να μην ξεπερνάει τα 6.3 λτ./100 χλμ. Σε αυτό βοηθάει βέβαια και το πολύ γρήγορο και με σωστή κλιμάκωση αυτόματο κιβώτιο των επτά σχέσεων.

Παραμένει οδηγοκεντρική

Και ερχόμαστε στο σημαντικότερο θέμα, που δεν είναι άλλο από τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο και στο αν και κατά πόσο άλλαξε ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου, με τη μεταφορά της κίνησης από τους πίσω στους εμπρός τροχούς. Η απάντηση είναι κάθετα όχι. Η νέα σειρά ένα της BMW παραμένει ένα οδηγοκεντρικό και απολαυστικό στην οδήγηση του αυτοκίνητο, το οποίο στρίβει πραγματικά σαν τρένο, βοηθάει σε αυτό βεβαία και το πακέτο M, του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, με τη πιο σφιχτή και χαμηλωμένη κατά 10 χιλιοστά ανάρτηση.

Από εκεί και πέρα ήδη από τα πρώτα μέτρα είναι εμφανής η βελτιωμένη ηχομόνωση. Με κλειστά παράθυρα δύσκολα θα καταλάβεις ότι ο κινητήρας είναι ντίζελ, πόσο μάλλον τρικύλινδρος. Η ίδια καλή εικόνα διατηρείται και σε υψηλότερη ταχύτητα, με πολύ χαμηλό επίπεδο θορύβου από τον αέρα και το δρόμο, παρότι η 116d της δοκιμής φορά σπορ λάστιχα σε αρκετά ευμεγέθεις ζάντες (225/40R18). Το τιμόνι είναι ελαφρύ και παρότι αρχικά δείχνει αργό γύρω από την ευθεία, δεν χρειάζεται μεγάλες κινήσεις, χάρη στο μεταβλητό λόγο. Η πληροφόρηση που φτάνει στα χέρια σου είναι αρκετά φιλτραρισμένη, όμως το εμπρός μέρος δείχνει αρκετά ανάλαφρο για προσθιοκίνητο ντίζελ και δύσκολα θα υπολογίσεις την ταχύτητα εισόδου σε μια στροφή τόσο λάθος ώστε να προκύψει υποστροφή.

Συμπερασματικά μπορούμε να πούμε πως δεν είναι πια το μοναδικό πισωκίνητο χάτσμπακ, είναι όμως σημαντικά βελτιωμένη σε όλους τους τομείς, ενώ η μεταφορά της κίνησης από τους πίσω στους εμπρός τροχούς, δεν αλλοίωσε τον οδηγοκεντρικό της χαρακτήρα.  Με κορυφαία ποιότητα, προηγμένο τεχνολογικό προφίλ και χώρους που της επιτρέπουν να παίξει καλύτερα από ποτέ το ρόλο του οικογενειακού, η σειρά ένα μπορεί πλέον να κοιτάξει στα μάτια τους βασικούς της ανταγωνιστές, που δεν είναι άλλοι από την Mercedes A Class και το Audi A3. Tέλος θα πρέπει να σημειώσουμε πως η τιμή της, κάθε άλλο παρά ευκαταφρόνητη είναι, καθώς τα 30700 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει η BMW 116d, δεν είναι καθόλου λίγα.

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Kατανάλωση

  • Τιμή

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1500 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι 116
0-100 7.5″
Τελική ταχύτητα 200 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 10.1 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 121 γρ/χλμ

The post BMW 116d. Άλλαξε τα πάντα first appeared on Εν Κινήσει.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Το Civic Type R εξαιρείται από την στρατηγική εξηλεκτρισμού της Honda.

cars

Το πρώτο ηλεκτρικό της Subaru θα είναι ένα “ευρωπαϊκό” SUV.

cars

Νέο, τολμηρό και τεχνολογικά προηγμένο, αυτό είναι το Hyundai i20!

cars

Και πανέμορφο και με V8 700+ ίππων το De Tomaso P72!

cars

Ο Carlos Ghosn “δραπέτευσε” στον Λίβανο;

cars

Hennessey Venom F5 Revolution – 1.800+ άλογα για την πίστα…

cars

Infiniti QX60 Monograph. Προάγγελος της νέας γενιάς.

cars

Η πρόκληση του dragstrip – Αυτά είναι τα 13 πιο γρήγορα αυτοκίνητα παραγωγής για το 2023

cars

Ford Fiesta. Με πιο πλούσιο εξοπλισμό και περισσότερες επιλογές  

cars