CARSNEWS
AUTONEWS

BMW iX. Η νέα ηλεκτρική ναυαρχίδα της BMW είναι εδώ!

Χωρίς περιττές τυμπανοκρουσίες και με την σοβαρότητα που αρμόζει στο νέο μοντέλο, η BMW παρουσίασε την ολοκαίνουρια iX. Τη νέα, αμιγώς ηλεκτρική ναυαρχίδα της που παραμένει πιστή σε πολλά από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των μοντέλων της βαυαρικής εταιρίας αλλά ταυτόχρονα, αποστασιοποιείται από αυτά σε εξίσου πολλούς τομείς για να μας συστηθεί ως η δεύτερη μόλις “ειδικά” ηλεκτρική πρόταση της BMW, έπειτα από το i3. Ήδη όμως, εδώ παρατηρούμε την πρώτη διαφορά καθώς η iX δεν κάνει χρήση κάποιου αριθμού… Συνειδητά, για να συμβολίσει την σημασία της “i” υπομάρκας της γερμανικής μάρκας.

Η δεύτερη μεγάλη διαφορά έγκειται στο γεγονός ότι η iX δεν χρησιμοποιεί κάποια από τις υπάρχουσες πλατφόρμες της BMW. Είναι εντελώς νέα, παρά το γεγονός ότι είναι “πολύ συμβατή” με την CLAR αρχιτεκτονική όπου βασίζεται η 3 Series και η X5 μεταξύ άλλων και αυτό ακριβώς θα επιτρέψει στην BMW να κατασκευάζει την iX δίπλα στις 5 Series, 6 Series, 7 Series και 8 Series, στην μονάδα της στο Dingolfing. Στη νέα πλατφόρμα δε, χρησιμοποιείται τόσο αλουμίνιο όσο και CFRP (Carbon Fibre Reinforced Plastic) ενώ τα ίδια υλικά, παρατηρούμε και στο αμάξωμα σε μία προσπάθεια να μην… ξεφύγει εντελώς η βελόνα της ζυγαριάς. Κάπως έτσι, δημιουργείται ένα αμάξωμα που έχει περίπου τις ίδιες διαστάσεις με την X5 αλλά με το μικρότερο ύψος να θυμίζει περισσότερο X6.

Όσον αφορά στον σχεδιασμό, αξίζει να αναφέρουμε κάποια highlights όπως η μεγάλη και “κενή” γρίλια, τα πολύ λεπτά και LED φυσικά, φωτιστικά σώματα τόσο εμπρός όσο και πίσω, τα λιτά πλαϊνά, οι πόρτες άνευ πλαισίου και το σταθερό καπό, μία πρώτη για την BMW.

Χωρίς τον παραδοσιακό κινητήρα ή χώρο αποσκευών μπροστά, δεν υπάρχει λόγος για τους πελάτες να ανοίγουν το καπό.

Δήλωσε ο επικεφαλής σχεδιασμού της μάρκας, Domagoj Dukec ενώ στο συγκεκριμένο θέμα, να σημειώσουμε ότι το μόνο στο οποίο έχουν πρόσβαση οι ιδιοκτήτες είναι το δοχείο για το υγρό για τα πιτσιλιστίρια, μέσω του σήματος της BMW πάνω από την γρίλια. Χάρη στην απλότητα του design, το επίπεδο πάτωμα και το ότι η iX δεν χρειάζεται πολλούς αεραγωγούς όντας ηλεκτρική, ο συντελεστής οπισθέλκουσας έχει μειωθεί στο 0,25 με προφανή τα οφέλη τόσο στον τομέα του NVH (Noise, Vibration, Harshness) όσο και στην αποδοτικότητα του αμιγώς ηλεκτρικού κινητήριου συνόλου.

Στο εσωτερικό, οι μελλοντικοί ιδιοκτήτες θα απολαμβάνουν χώρους που συγκρίνονται περισσότερο με αυτούς της X7, παρά με αυτούς της X5. Θα απολαμβάνουν επίσης το εξαιρετικά μινιμαλιστικό design, τα υψηλής ποιότητας υλικά, την “εξαιρετικά μεγάλη” πανοραμική ηλιοροφή και την κορυφαία ποιότητα κύλισης που εξασφαλίζει σε μεγάλο βαθμό το εξηλεκτρισμένο powertrain. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι την παράσταση στην καμπίνα κλέβει η μεγάλη, κυρτή οθόνη που ενώνει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης, όπως και το εξαγωνικό τιμόνι αλλά και η πανέμορφη κεντρική κονσόλα που θυμίζει περισσότερο ένα high-end έπιπλο παρά αυτοκίνητο.

Όλα αυτά, για να καταλήξουμε στα… μηχανικά. Εκεί, δεν έχουμε πολλές πληροφορίες, αν εξαιρέσεις το γεγονός ότι η BMW επιβεβαίωσε πως κάτω από την επιφάνεια, η eDrive τεχνολογίας 5ης γενιάς φροντίζει για την κίνηση του μεγάλου, ηλεκτρικού SUV. Αυτό σημαίνει πως δύο ηλεκτροκινητήρες θα παράγουν στην κορυφαία έκδοση περί τα 500 άλογα και ότι η αυτονομία και πάλι στην κορυφαία έκδοση, θα αγγίζει τα 600 χιλιόμετρα. Κατά τα άλλα, έχουμε την δήλωσε του επικεφαλής R&D της BMW, Frank Weber:

Εξελίξαμε το κινητήριο σύνολο να υποστηρίζει μεταξύ 123 και 407 άλογα ανά άξονα, εμπρός και πίσω.

Το μόνο που γνωρίζουμε επιπλέον, είναι ότι η κατανομή της ροπής στην iX θα τείνει να χαρακτηριστεί “πισωκίνητη” και πως η φόρτιση της μπαταρίας θα γίνεται μέσω ενός προαιρετικού συστήματος 200 kW, χάρη στο οποίο χρειάζονται λιγότερο από 40 λεπτά για να φτάσει στο 80%. Με τον standard φορτιστή των 11 kW, το ίδιο επίπεδο επιτυγχάνεται σε 11 ώρες. Περισσότερες πληροφορίες καθώς τα τεχνικά χαρακτηριστικά της νέας αμιγώς ηλεκτρικής ναυαρχίδας της BMW θα δημοσιευτούν σε δεύτερο χρόνο ενώ το λανσάρισμα της iX στην αγορά αναμένεται προς τα τέλη του 2021.

The post BMW iX. Η νέα ηλεκτρική ναυαρχίδα της BMW είναι εδώ! first appeared on Εν Κινήσει.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Volvo P1800 Cyan. Έτσι κάνουν τα restomods οι Σουηδοί!

cars

Lamborghini Huracan Evo RWD Spyder. Και “καλοκαιρινή” και πισωκίνητη!

cars

Η μοναδική M2 Cabriolet είναι πολύ γρήγορη…

cars

Ford Kuga 1.5 Ecoboost 150 Ps. Ένα SUV για οδήγηση

cars

Toyota Land Cruiser: Έσπασε το φράγμα των 10 εκ. πωλήσεων και συνεχίζει!

cars

BMW X7 Dark Shadow Edition. Απολύτως σκοτεινή!

cars

Νέα Porsche Panamera. Ταχύτερη και το αποδεικνύει με ρεκόρ!

cars

Nissan e-4ORCE. Ολοκαίνουρια τεχνολογία

cars

SYM VF 185: Έρχεται το δυνατότερο παπί από τη SYM

cars