
BMW M4 CS Edition VR46 BMW
Για να τιμήσει τα 46α γενέθλια του εννέα φορές παγκόσμιου πρωταθλητή Βαλεντίνο Ρόσι, η BMW M GmbH παρουσίασε την BMW M4 CS Edition VR46.
Σχεδιαστές και ειδικοί προϊόντων από την BMW M συνεργάστηκαν στενά με τον νυν εργοστασιακό οδηγό της BMW M για τη δημιουργία της αποκλειστικής έκδοσης με τον αριθμό 46 που είναι συνυφασμένος με τον Βαλεντίνο Ρόσι. Ο “Γιατρός” συμμετείχε προσωπικά στη διαδικασία σχεδιασμού για τις δύο διακριτές εκδόσεις Sport και Style, καθεμία από τις οποίες περιορίζεται σε 46 αντίτυπα. Συνεχίζοντας την παράδοση του πατέρα του, ο οποίος αγωνιζόταν με το #46, ο Βαλεντίνο Ρόσι αποφάσισε να υιοθετήσει τον ίδιο αριθμό από την αρχή της καριέρας του και ποτέ δεν τον άλλαξε, ακόμη και όταν έγινε παγκόσμιος πρωταθλητής και θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει το Νο 1.
BMW M4 CS Edition VR46 BMW
Η παραγωγή όλων των αντιτύπων της BMW M4 CS Edition VR46 ολοκληρώθηκε στο εργοστάσιο του BMW Group στο Dingolfing το διάστημα μεταξύ Φεβρουαρίου και Μαΐου και ήταν αποτέλεσμα ενός επιτυχημένου συνδυασμού διαδικασιών μεγάλης κλίμακας και εξειδικευμένης χειροποίητης εφαρμογής βαφής. Η BMW M4 CS Edition VR46 ξεχωρίζει χάρη στα αποκλειστικά φινιρίσματα της BMW Individual, τα οποία συνδυάζονται άψογα με τις πολλές γυμνές επιφάνειες από carbon. Η έκδοση Sport εντυπωσιάζει με το μεταλλικό φινίρισμα Marina Bay Blue και τα ευμεγέθη γραφικά “46” σε μεταλλικό Tanzanite Blue, πλαισιωμένα από φωσφοριζέ κίτρινες λεπτομέρειες στη μάσκα νεφρών BMW M, τις δαγκάνες των φρένων και τις σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος.
Στην έκδοση “Style”, το αμάξωμα έχει ματ μεταλλικό χρωματισμό Frozen Tanzanite Blue, ενώ για το “46” υιοθετείται το μεταλλικό Frozen Marina Bay Blue. Αμφότερες οι εκδόσεις φέρουν ανθρακονημάτινη οροφή που κοσμείται με το λογότυπο VR46 και την υπογραφή του Ρόσι. Τόσο το καπό όσο και η οροφή κατασκευάστηκαν και βάφτηκαν ξεχωριστά στο εργοστάσιο του BMW Group στο Landshut. Το τελευταίο παρείχε επίσης τα ελαφριά στοιχεία ενίσχυσης για το διαμέρισμα του κινητήρα, καθώς και εξαρτήματα όπως ο στροφαλοθάλαμος και η κυλινδροκεφαλή, τα οποία τοποθετήθηκαν στο υψηλών επιδόσεων σύστημα κίνησης στο εργοστάσιο του BMW Group στο Steyr.
BMW M4 CS Edition VR46 BMW
Η παραγωγή της BMW M4 CS Edition VR46 αναδεικνύει τα εντυπωσιακά επίπεδα ευελιξίας και δεξιοτεχνίας που υιοθετούνται για την κατασκευή αποκλειστικών οχημάτων περιορισμένης παραγωγής στο εργοστάσιο του Dingolfing. Τα μοντέλα της ειδικής έκδοσης Jeff Koons για την BMW Σειρά 8, καθώς και τα 50 συλλεκτικά αντίτυπα της BMW 3.0 CSL, κατασκευάστηκαν επίσης στο βαυαρικό εργοστάσιο, όπου η υψηλή τεχνολογία συνδυάζεται αρμονικά με την κατασκευαστική δεξιοτεχνία – ιδιαίτερα στο βαφείο. Για την BMW M4 CS Edition VR46, εφαρμόστηκε αρχικά ένας βασικός χρωματικός τόνος ως αστάρι πριν τα αυτοκίνητα απομακρυνθούν από τη μαζική γραμμή παραγωγής.
Στη συνέχεια, όλες οι βαμμένες επιφάνειες λειάνθηκαν προσεκτικά προκειμένου να βελτιωθεί η εφαρμογή των επόμενων στρώσεων βαφής. Οι υπεύθυνοι του τμήματος βαφής στο εργοστάσιο του Dingolfing τοποθέτησαν ειδικά κατασκευασμένα στένσιλ για να καλύψουν το “46” και άλλα σχεδιαστικά στοιχεία, όπως οι έντονες κίτρινες γραμμές στο πίσω μέρος και στην κολώνα Α, πριν εφαρμόσουν το χρώμα αντίθεσης πάνω στην προστατευτική μεμβράνη. Όταν στέγνωσαν όλα τα στρώματα βαφής και αφαιρέθηκε η μεμβράνη, προστέθηκε με το χέρι ένα διαφανές βερνίκι, το οποίο, αφού στέγνωσε, λειάνθηκε για να εξασφαλιστούν τόσο οι ομαλές χρωματικές μεταβάσεις όσο η άψογη μορφή των επιφανειών.
BMW M4 CS Edition VR46 BMW
Τα αυτοκίνητα επέστρεψαν στη συνέχεια στη γραμμή παραγωγής, όπου εφαρμόστηκε ακόμη ένα στρώμα διαφανούς βερνικιού και τοποθετήθηκε η ανθρακονημάτινη οροφή που είχε κατασκευαστεί στο Landshut. Συνολικά, η διαδικασία για την εφαρμογή της αποκλειστικής βαφής BMW Individual στην BMW M4 CS Edition VR46 απαιτούσε 20 ώρες εργασίας από μια επίλεκτη τετραμελή ομάδα εξειδικευμένων βαφέων. Το επόμενο στάδιο της διαδικασίας παραγωγής ήταν η συναρμολόγηση στο εργοστάσιο του Dingolfing. Ο αποκλειστικός σχεδιασμός αποτυπώνεται και στα επιμέρους εξαρτήματα, όπως οι προφυλακτήρες που βάφτηκαν ειδικά στο Landshut, αλλά και στο εσωτερικό του οχήματος.
Η απόχρωση Night Blue κυριαρχεί στην καμπίνα, με κίτρινες λεπτομέρειες. Τα bucket καθίσματα M Carbon διαθέτουν επένδυση στους ώμους σε Sao Paulo Yellow, με κίτρινες ραφές αντίθεσης και κίτρινη σήμανση για τη θέση της ευθείας. Τα προσκέφαλα όπως και τα διακοσμητικά των μαρσπιέ φέρουν το χαρακτηριστικό κίτρινο λογότυπο VR46, ενώ η κεντρική κονσόλα από ανθρακονήματα όλων των οχημάτων φέρει τη σήμανση “1/46”. Αφού πέρασαν από αυστηρούς ελέγχους ποιότητας, τα αντίτυπα αυτής της αποκλειστικής έκδοσης είναι πλέον έτοιμα για παράδοση στις δύο ομάδες των 46 πελατών σε όλο τον κόσμο.
BMW M4 CS Edition VR46 BMW
Οι αγοραστές μιας από τις BMW M4 CS Edition VR46 των 550 ίππων αποκτούν το προνόμιο μιας ανεπανάληπτης εμπειρίας: μια αποκλειστική προσωπική συνάντηση με τον Βαλεντίνο Ρόσι στο VR46 Motor Ranch στην Tavullia (Ιταλία), καθώς και μια εμπειρία οδήγησης με τα τρέχοντα μοντέλα BMW M στην πίστα Misano World Circuit Marco Simoncelli. Οδηγώντας μια BMW M4 GT3, ο Βαλεντίνο Ρόσι ανέβηκε στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου στον εντός έδρας για τον ίδιο αγώνα στα πλαίσια του GT World Challenge Europe Sprint Cup τόσο το 2023 όσο και το 2024. Φέτος, ο Ιταλός στοχεύει στο χατ-τρικ.
Έχοντας ολοκληρώσει την αγωνιστική του καριέρα στους δύο τροχούς στα τέλη του 2021, ο “Γιατρός” αποφάσισε να ασχοληθεί αποκλειστικά με τους αγώνες αυτοκινήτου, ενώ από την αρχή της αγωνιστικής σεζόν του 2023 εντάχθηκε στο ρόστερ των επίσημων εργοστασιακών οδηγών της BMW M, οδηγώντας μια BMW M4 GT3 για την BMW M Team WRT. Ο Ιταλός έχει αγωνιστεί στο GT World Challenge Europe ως εργοστασιακός οδηγός της BMW M, με αποκορύφωμα τον 24ωρο αγώνα του Spa στο Βέλγιο, καθώς και στον θρυλικό 24ωρο αγώνα του Le Mans στη Γαλλία και στον 12ωρο αγώνα του Bathurst.
BMW M4 CS Edition VR46 BMW
Ο “Γιατρός” έχει αναδειχθεί σε ζωντανό θρύλο και παγκόσμιο είδωλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού στον κόσμο των δύο τροχών. Με εννέα παγκόσμιους τίτλους και 115 νίκες σε Grand Prix στο ενεργητικό του, συγκαταλέγεται στους τρεις πιο επιτυχημένους αναβάτες στην ιστορία του αθλήματος. Ο Βαλεντίνο Ρόσι κατέκτησε τον πρώτο του παγκόσμιο τίτλο το 1997 στην κατηγορία 125cc και δύο χρόνια αργότερα πρόσθεσε ακόμη έναν σε εκείνη των 250cc. Το 2000 ανέβηκε στην κορυφαία κατηγορία των 500cc του θεσμού, όπου και στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής το 2001.
Όταν την επόμενη χρονιά η κατηγορία αυτή αντικαταστάθηκε από τo MotoGP, ο Βαλεντίνο Ρόσι παρέμεινε κυρίαρχος. Έως το 2005 είχε ήδη προσθέσει στο ενεργητικό του τέσσερις ακόμη τίτλους, ενώ δύο ακόμα ήρθαν το 2008 και το 2009. Το “VR46” εξελίχθηκε σε ένα σύμβολο με παγκόσμια απήχηση – και η γενέτειρά του, η Tavullia, τίμησε τον ήρωά της μειώνοντας το όριο ταχύτητας στην περιοχή από τα 50 χλμ./ώρα στα 46 χλμ./ώρα.