CARSNEWS
AUTONEWS

BMW X1 sDrive 16d. Η μέση λύση

Σε μία χρονική περίοδο όπου το debate ανάμεσα σε πετρέλαιο και βενζίνη βρίσκεται στη κορύφωση του και μάλιστα σε όλα τα επίπεδα, από τους απλούς καθημερινούς αγοραστές μέχρι την Ευρωπαϊκή Ένωση, τους κατασκευαστές και τους Δημάρχους πολλών μεγάλων Ευρωπαϊκών πόλεων, είπαμε να πάρουμε για δοκιμή ένα πετρελαιοκίνητο SUV και μάλιστα στη βασική του έκδοση, σε ότι αφορά στον κινητήρα. Πιο συγκεκριμένα την BMW X1 16d με κίνηση στους δύο μόνο τροχούς. Άλλωστε η πρόσφατη ανανέωση στην οποία υπεβλήθη το Γερμανικό SUV, ήταν ακόμη μία αφορμή για δοκιμή, καθώς η X1 είναι πλέον το πλέον καλοπουλημένο μοντέλο της BMW στη χώρα μας, και είναι λογικό οι άνθρωποι της εταιρίας να θέλουν να τη διατηρήσουν φρέσκια και ανταγωνιστική σε όλα τα επίπεδα.

Πολύ εντυπωσιακό το εμπρός μέρος της

Μικρές μεν, αισθητές δε οι αλλαγές

Οι παρεμβάσεις στην αισθητική της BMW X1 περιορίζονται στην κάπως μεγαλύτερη γρίλια εμπρός, τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα που είναι διαθέσιμα, προαιρετικά φυσικά, με LED τεχνολογία και στον ελαφρώς διαφορετικό προφυλακτήρα που ενσωματώνει τα νέα φώτα ομίχλης – οριζόντια πλέον, έναντι των στρογγυλών. Στο πίσω μέρος δε, η πιο σημαντική αλλαγή περιορίζεται στη μεγέθυνση των απολήξεων της εξάτμισης από τα 70 χιλιοστά στα 90! Για τους πελάτες που επιθυμούν κάτι πιο σπορ στην εμφάνιση, υπάρχει το πακέτο M Sport, όπως το βλέπετε στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας.

Μικρότερες οι αλλαγές πίσω

Αυτό  περιλαμβάνει έναν πιο επιθετικό εμπρός προφυλακτήρα, λίγο φαρδύτερα φτερά, νέα μαρσπιέ και διαχύτη καθώς και μία μείωση της απόστασης από το έδαφος κατά 10 χιλιοστά μαζί με μεγαλύτερους δίσκους για το σύστημα πέδησης. Νέα  αισθητική προσθήκη αποτελεί η εικόνα «Χ1» που προβάλλεται στο έδαφος στα πλαϊνά του αυτοκινήτου όταν ο οδηγός ανοίξει την πόρτα του, η οποία σύμφωνα με τη BMW έχει και πρακτικό αντίκτυπο αφού διευκολύνει την είσοδο-έξοδο σε συνθήκες μειωμένου φωτισμού.

Όμορφο και το πλαϊνό του

Ποιοτικό και πρακτικό

Στο εσωτερικό, η όποια ανανέωση αφορά μόνο στα νέα υλικά, τον διαφορετικό επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων και την οθόνη των 8,8 ιντσών για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης – προαιρετικά, υπάρχει πάντα διαθέσιμη αυτή των 10,25 ιντσών. Βεβαίως η ποιότητα τόσο των υλικών όσο και της κατασκευής, συνεχίζει να είναι σε κορυφαίο επίπεδο, ενώ όλα τα συστήματα για την άνεση και την ασφάλεια του οδηγού και των επιβατών, δίνουν το παρών.

Ποιότητα και υψηλή τεχνολογία

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, πλήρους ρυθμίσεων όπως και το τιμόνι, ενώ χωρίς προβλήματα είναι και η περιμετρική ορατότητα. Σε ότι έχει να κάνει με τους προσφερόμενους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, η X1 κερδίζει τις εντυπώσεις, παρέχοντας τη δυνατότητα άνετης μεταφοράς έως και πέντε ενηλίκων. Παράλληλα, αρκετές είναι και οι θήκες για μικροαντικείμενα που υπάρχουν διάσπαρτες στην καμπίνα, βολεύοντας στην καθημερινή χρήση. Το πορτ-μπαγκάζ από την πλευρά του, διαθέτει μεγάλη χωρητικότητα 505 λίτρων και αντίστοιχα, έχει άνοιγμα που βολεύει στη φόρτωση.

Οι χώροι είναι ένα από τα πλεονεκτήματά του

Βασικός με έμφαση στην οικονομία

Η έκδοση sDrive 16d της δοκιμής μας είναι η βασική πετρελαιοκίνητη στη γκάμα της BMW. Διαθέτει τον πρόσφατα αναβαθμισμένο, 3κύλινδρο 1.500άρη κινητήρα της βαυαρικής μάρκας, με ισχύ 116 ίππων και ροπή 270 Nm. Το μοτέρ αυτό ξεχωρίζει για την πολιτισμένη του λειτουργία, αλλά και τη δυνατότητά του να κινήσει με περισσή αξιοπρέπεια την X1. Το αυτόματο κιβώτιο Steptronic με το οποίο συνδυάζεται διαθέτει πολύ καλή λειτουργία και γρήγορη απόκρισή στις εντολές του οδηγού. Οι επιδόσεις προφανώς και δεν είναι το δυνατό σημείο ή το ζητούμενο από τον συγκεκριμένο κινητήρα, καθώς τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 11.5’’ και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 195 χλμ./ώρα, αντίθετα με την οικονομία που με μέση κατανάλωση τα 6.5 λτ/100 χλμ. κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, επιτυγχάνεται και με το παραπάνω.

Πολιτισμένη λειτουργία, χαμηλή κατανάλωση αλλά δεν είναι σε θέση να αναδείξει τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου

Αρκούντως δυναμική

Οδηγώντας για πάνω από 1500 χιλιόμετρα το αυτοκίνητο σε κάθε είδους δρόμο, το πρώτο πράγμα που διαπιστώνεις είναι πως παρά το γεγονός πως πρόκειται για ένα SUV, σε προκαλεί να το οδηγήσεις σε σβέλτους ή και γρήγορους ρυθμούς. Η απόκριση του κινητήρα από χαμηλά και κυρίως η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, το γρήγορο τιμόνι, το στιβαρό πλαίσιο, δημιουργούν ένα σύνολο ικανό να προσφέρει πολλά περισσότερα από αυτά που περιμένεις από ένα μοντέλο αυτής της κατηγορίας και κυρίως με το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο.

Πολύ καλό σε λειτουργία το αυτόματο κιβώτιο

Επιλέγεις το πρόγραμμα που θέλεις ανάλογα με τη διάθεσή σου (ECO Pro, Comfort. Sport) κάνεις τις ρυθμίσεις που επιθυμείς και ξεκινάς. Στην εθνική οδό πηγαίνεις Comfort και διαπιστώνεις πως παρά το συνολικό sport στήσιμο – προσανατολισμό του αυτοκινήτου, όχι μόνο δεν σε κουράζει αλλά είναι σε θέση να σε ταξιδέψει για πολλές εκατοντάδες χιλιόμετρα με ικανοποιητική άνεση.

Παραμένει μία γνήσια BMW στις στροφές

Μπαίνεις σε ορεινό κλειστό κομμάτι βάζεις τα πάντα στο sport ορμάς και διαπιστώνεις πως πρόκειται για γνήσια BMW. Ρυθμίσιμη σε κάθε κατάσταση, ελαφρώς υποστροφική όταν ξεπεράσεις το όριο, απόλυτα οδηγήσιμη σε κάθε κατάσταση και παρά το γεγονός πως η κίνηση μεταφέρεται μόνο στους εμπρός τροχούς. Αυτό σε συνδυασμό με τα ασφάλτινα ελαστικά αποτελούν και τη τροχοπέδη για τις εκτός δρόμου διαδρομές, που προφανώς δεν είναι ο προορισμός της X1 sDrive.

Άνετη και ξεκούραστη στις ευθείες

Το δίλημμα υπάρχει

Χωρίς αμφιβολία η ανανεωμένη X1 δέχθηκε μικρές αλλαγές στα σημεία, ικανές όμως να την φρεσκάρουν προκειμένου να συνεχίσει την εντυπωσιακή εμπορική της πορεία. Η έκδοση με τον τρικύλινδρο 1500άρι κινητήρα της δοκιμής μας είναι ένα αυτοκίνητο που μπορεί και κάνει τα πάντα καλά, χωρίς βέβαια να είσαι σε θέση να αναδείξει τα δυναμικά της χαρακτηριστικά. Έχεις χώρους, ποιότητα και κυρίως πολύ μα πάρα πολύ λογική κατανάλωση.

Η οδική της συμπεριφορά είναι απολύτως προβλέψιμη

Το δίλημμα έγκειται στο αν η χαμηλή κατανάλωση είναι το ζητούμενο από ένα μοντέλο της BMW, ακόμη και αν πρόκειται για SUV, η οδηγική απόλαυση παραμένει στο επίκεντρο οπότε η επιλογή ενός πιο ισχυρού κινητήρα, είναι μάλλον αναγκαία.  Τέλος τα 40000 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει η X1 sDrive 16d με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, σαφώς και δεν είναι λίγα, ακόμη και για μία BMW.

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Kατανάλωση

  • Επιδόσεις
  • Τιμή

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1500 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι 116
0-100 11.5″
Τελική ταχύτητα 195 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 6.5 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 114 γρ/χλμ
Άκρως ικανοποιητικός για τις διαστάσεις του αυτοκινήτου

The post BMW X1 sDrive 16d. Η μέση λύση first appeared on Εν Κινήσει.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

50 Χρόνια Skoda 110R. Η Porsche της Ανατολής

cars

Rolls-Royce Cullinan by Mansory. Το δώρο που δεν τελειώνει…

cars

Η Jaguar φρεσκάρει και την κορυφαία, F-Pace SVR.

cars

Αυτή είναι η νέα, σκληροπυρηνική και κορυφαία, BMW M2 CS.

cars

Περισσότερο… υβριδική η Porsche Cayenne E-Hybrid.

cars

Jeep Wrangler. Για καλύτερη επαφή με τη φύση

cars

Mazda RX-Vision GT3. Αποκλειστικά για το Gran Turismo!

cars

Hyundai. Πρωτοπορεί στα αυτόματα κιβώτια

cars

Ford Puma. 11 λόγοι που ξεχωρίζει

cars