CARSNEWS
AUTONEWS

BMW X3 25d xDrive. Η σωστή έκδοση

Tα τελευταία χρόνια η BMW έχει επενδύσει πάρα πολλά στη δημιουργία μία ευρείας γκάμας SUV και κροσσόβερ μοντέλων. Δεν θα ήταν μάλιστα καθόλου υπερβολή αν λέγαμε πως αυτή τη στιγμή διαθέτει τη πιο πλήρη σειρά τέτοιων οχημάτων, όχι μόνο ανάμεσα στις premium μάρκες, αλλά συνολικά στην αυτοκινητοβιομηχανία. Αυτό διότι οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα στις Χ1, Χ2, Χ3, Χ4, Χ5, Χ6 και στη πιο πρόσφατη προσθήκη, στη θηριώδη Χ7. Στη καρδιά της πληρέστατης αυτής γκάμας, τοποθετείται η Χ3, η oποία ήδη μετράει 15 χρόνια παρουσίας στην αγορά και τώρα βρίσκεται στη τρίτη και, κατά τη γνώμη μας, πιο ολοκληρωμένη από κάθε άποψη, γενιά.

H σχεδίαση κρύβει τις μεγάλες διαστάσεις της

Έχοντας οδηγήσει και δοκιμάσει την έκδοση 20d με τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα των 190 ίππων, είχαμε γράψει τότε πως θέλαμε πάρα πολύ να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι της 25d, καθώς εδώ ο δύο χιλιάδων κυβικών κινητήρας πετρελαίου με τη βοήθεια του twin turbo αποδίδει 231 ίππους. Η στιγμή αυτή ήρθε και μετά από 2000 χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι της, θα διαβάσετε στη συνέχεια της δοκιμής τους λόγους για τους οποίους θεωρούμε πως αυτή έκδοση της Χ3 είναι η πιο σωστή, για την ελληνική πραγματικότητα πάντα. Πρίν όμως ας θυμηθούμε την BMW X3 γενικότερα.

Οριακά ογκώδης και υπερβολική η εμπρός μάσκα

Μεγάλωσε και ομόρφυνε

Η νέα γενιά της X3 είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο, του οποίου ωστόσο η σχεδίαση είναι τέτοια, ώστε να καταφέρνει με έναν καλαίσθητο τρόπο να κρύβει τις διαστάσεις της. Με μήκος που φτάνει τα 4.708 μέτρα, πλάτος που βρίσκεται στα 1.891 μέτρα, ύψος 1.676 και μεταξόνιο στα 2.864 μέτρα, η Τρίτη γενιά της X3 είναι μεγαλύτερη, με εξαίρεση το ύψος, από τη πρώτη γενιά της X5. Eνδεικτικό της πολύ προσεκτικής δουλειάς είναι ότι το βάρος της είναι κατανεμημένο 50-50 μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα, ενώ ο αεροδυναμικός συντελεστής του 0.29 είναι πραγματικά καλός για ένα SUV με αυτές τις διαστάσεις. Από εκεί και πέρα όταν αρχίσεις να παρατηρείς τις σχεδιαστικές της λεπτομέρειες, θα διαπιστώσεις πως πρόκειται για ένα εντυπωσιακό σύνολο.

Πολύ όμορφο και το πίσω μέρος με έντονες καμπύλες

Από την επιβλητική εμπρός μάσκα, τα έντονα νεύρα στο μακρύ καπό, οι ελαφρώς φουσκωμένοι θόλοι των τροχών, το ελαφρώς κεκλιμένο τελείωμα της οροφής,  μέχρι τα σκουρόχρωμα πίσω φώτα που αγκαλιάζουν τις γωνίες του αμαξώματος και τις ματ αλουμινένιες πινελιές, όλα τονίζουν το premium του χαρακτήρα της. Παρατηρώντας τη μάλιστα από το πλαϊνό μέρος  θα μπορούσαμε, καθ’υπερβολή, να τη χαρακτηρίσουμε και ως ένα κουπεδίζων SUV, αν και υπάρχει η X4 που παίζει με πολύ μεγάλη επιτυχία αυτό το ρόλο, το οποίο χωρίς να προκαλεί καταφέρνει να μην περνάει απαρατήρητο. Με το πακέτο Μ, όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής, η X3 γίνεται ακόμη πιο καλαίσθητη, καθώς αναδεικνύεται περισσότερο η σπόρ σιλουέτα και ο αθλητικός χαρακτήρας του αυτοκινήτου.

Πλούσια εξοπλισμένο και πάρα πολύ ποιοτικό το εσωτερικό της

Ποιότητα, άνεση και υψηλή τεχνολογία

Μπαίνοντας στη καμπίνα των επιβατών, αντιλαμβάνεσαι άμεσα τον ορισμό της απτής ποιότητας, στη πράξη. Το σύνολο των υλικών, ο τρόπος με τον οποίο συνδυάζονται και βεβαίως η συναρμογή τους, σου δίνουν τη βεβαιότητα πως έτσι ακριβώς θα είναι και μετά από πολλά χρόνια χρήσης του αυτοκινήτου. Όπως είναι αναμενόμενο όταν βρίσκεσαι στο εσωτερικό μίας BMW, το «χτίσιμο» του είναι γύρω από τον οδηγό. Κουμπιά, χειριστήρια, όλα συμβάλλουν στην οδηγοκεντρική αίσθηση που ανέκαθεν χαρακτήριζε τα μοντέλα με σήμα την έλικα. Οι χώροι είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικοί για τέσσερα μεγαλόσωμα ενήλικα άτομα, ενώ και ένας πέμπτος θα βολευτεί χωρίς ιδιαίτερες υποχωρήσεις ως προς την άνεσή, παρά την ύπαρξη του τούνελ μετάδοσης. Τα 550 λίτρα του πορτ μπαγκάζ, συμπληρώνουν την εικόνα της ευρυχωρίας.

Οι χώροι είναι άνετοι ακόμη και για πέντε άτομα

Βεβαίως όταν αναφερόμαστε στη νέα γενιά της VMW X3  το high tech του θέματος είναι δεδομένο και ξεκινάει από την οθόνη των 10,5 ιντσών στη κορυφή του ταμπλό. Από εκεί και πέρα στοιχεία όπως  η ασύρματη φόρτιση του κινητού, ο έλεγχος του ηχοσυστήματος με χειρονομίες και ο κρυφός φωτισμός τονίζουν τη διάθεσή του κατασκευαστή να προσφέρει μία όσο το δυνατόν πιο απολαυστική παραμονή στο εσωτερικό του. φροντίζουν με τη σειρά τους για την ευχάριστη παραμονή των επιβατών στο εσωτερικό της. Στην ίδια φιλοσοφία εντάσσονται και το ηχομονωτικό παρμπρίζ όπως και τα ανάλογα κρύσταλλα στις πόρτες, τα οποία συμβάλλουν τα μέγιστα στην ιδιαίτερα προσεγμένη ηχομόνωση της καμπίνας.

Θα θέλαμε να είναι λίγο πιο άνετα και κυρίως να έχουν καλύτερη πλευρική στήριξη

Στο σημείο αυτό θα θέλαμε να σταθούμε λίγο περισσότερο στα καθίσματα του αυτοκινήτου της δοκιμής, τα οποία θα περιμέναμε να είναι λίγο πιο άνετα και με καλύτερη πλευρική στήριξη. Από την άλλη δεν μπορούμε να μην σημειώσουμε την άψογη λειτουργία του συστήματος αερισμού τους, καθώς μετά από ένα τετράωρο ταξίδι με πολύ υψηλή θερμοκρασία, φτάσαμε στο προορισμό μας, δροσεροί και χωρίς ίχνος ιδρώτα στη πλάτη και στη μπλούζα μας.

Παραπάνω από επαρκής ο χώρος των αποσκευών

Κάνει  τη διαφορά

Ο λόγος φυσικά όπως θα καταλάβατε για το μηχανικό σύνολο στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας,  τον δίλιτρο  πετρελαιοκινητήρα που στη συγκεκριμένη έκδοση αποδίδει 231 ίππους και 440 Nm ροπής. Tο βασικό του χαρακτηριστικό είναι η τεχνολογία BMW TwinPower Turbo με υπερτροφοδότηση μεταβλητής γεωμετρίας. Στη πράξη αυτό σημαίνει ροπή από χαμηλά και γραμμική απόδοση σε όλο το εύρος των στροφών, ενώ το ιδιαίτερο χαμηλό επίπεδο θορύβου και η πραγματικά πολιτισμένη λειτουργία του, σχεδόν σε κάνουν να ξεχνάς ότι πρόκειται για μηχανικό σύνολο πετρελαίου. Οι επιπλέον 41 ίπποι σε σχέση με την έκδοση 20d έχουν, όπως είναι φυσικό, θετικές επιπτώσεις στις ήδη πολύ καλές επιδόσεις του, καθώς το 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 6.8’’ (8΄΄ για την έκδοση 20d) ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 230 χλμ./ώρα. (213 χλμ./ώρα για την έκδοση 20d).

Με άψογη λειτουργία και δύναμη παντού, ταιριάζει γάντι στον χαρακτήρα της X3

Ο συγκεκριμένος κινητήρας συνδυάζεται αποκλειστικά με το οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic της BMW και με το γνωστό σύστημα τετρακίνησης xDrive. Αμφότερα είναι σημαντικά αναβαθμισμένα σε σχέση με τη προηγούμενη γενιά του μοντέλου, συμβάλλοντας τα μέγιστα στην επίτευξη χαμηλών επιπέδων κατανάλωσης και ρύπων. Μιλώντας μάλιστα για κατανάλωση, αυτή κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας απολαμβάνοντας και με το παραπάνω κάθε μέτρο πίσω από το τιμόνι, δεν ανέβηκε πάνω από τα 8.8 λτ./100 χλμ.

Για να επιλέγετε προφίλ οδήγησης, ανάλογα με τις διαθέσεις σας

Παραπάνω από απολαυστική

Όταν αναφέρεσαι σε ένα SUV 1765 κιλών με απόσταση 20.4 εκατοστών από το έδαφος, είναι λογικό ο όρος «οδηγική απόλαυση» να έχει άλλη διάσταση και όχι αυτή που συνήθως του δίνουμε. Και όμως στη νέα γενιά της X3 η οδηγική απόλαυση είναι πολυδιάστατη. Αυτό διότι καταρχήν είναι ένα αυτοκίνητο τα οποίο θα προσφέρει με περισσή ευκολία άνεση στις οικογενειακές σας μετακινήσεις. Η εξαιρετική ηχομόνωση, οι υψηλές θέσεις οδηγού και επιβατών και το premium περιβάλλον θα είναι αρωγός σας ακόμη και στα μεγάλα πολύωρα ταξίδια. Οι γρήγορες και ομαλές αλλαγές του κιβωτίου καθώς και  η τετρακίνηση, εγγυώνται πως θα φτάσετε εκεί που θέλετε, με στυλ και άνεση, ανεξαρτήτως καιρικών και οδικών συνθηκών.

Ικανή να ταξιδεύει για πολλές εκατοντάδες χιλιόμετρα, με χαρακτηριστική άνεση

Ακόμη και αν χρειαστεί να κινηθείτε εκτός δρόμου, η X3 δεν θα πεί όχι, καθώς η απόσταση από το έδαφος, η ροπή του κινητήρα και φυσικά το πολύ εξελιγμένο πλέον σύστημα τετρακίνησης x drive, προσφέρουν τα απαραίτητα εχέγγυα για εκτός δρόμου διαδρομές. Από την άλλη όταν βρεθείτε μόνο σε ένα ορεινό επαρχιακό κομμάτι και θελήσετε να την οδηγήσετε, θα διαπιστώσετε πως πρόκειται για μία γνήσια BMW.  Θα αφήσετε στην άκρη τις ρυθμίσεις Eco Pro και Comfort, θα επιλέξετε το οδηγικό προφίλ Sport προκειμένου οι αναρτήσεις να γίνουν πιο σκληρές, το τιμόνι πιο γρήγορο και η απόκριση του κινητήρα πιο άμεση και θα οδηγήσετε. Ο ρυθμός με τον οποίο θα μπορέσετε να κινηθείτε είναι πολύ υψηλότερος από αυτόν που έχετε στο μυαλό σας για ένα SUV.

Αν θελήσετε να την οδηγήσετε γρήγορα θα διαπιστώσετε πως είναι μια γνήσια BMW, με μεγάλο όγκο και βάρος βεβαίως

Απίστευτη πρόσφυση, μικρές κλίσεις, άμεσες αλλαγές σχέσεων, γρήγορη απόκριση στο γκάζι, δυνατά φρένα και άκαμπτο πλαίσιο, δημιουργούν ένα σύνολο ικανό για όλα. Ένα σύνολο του οποίου τις δυνατότητες, δύσκολα θα μπορέσετε να εκμεταλλευτείτε στο έπακρο. Και ερχόμαστε στο ζητούμενο που είναι ο κινητήρας. Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι, διαπιστώνεις πως οι παραπάνω ίπποι και η επιπλέον ισχύς, είναι όχι απλώς ευπρόσδεκτα, αλλά θα λέγαμε απαραίτητα προκειμένου να αναδειχθεί ακόμη περισσότερο ο χαρακτήρας της X3. Σε καμία περίπτωση η 20d δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως ένα «αργό» αυτοκίνητο, αλλά για όποιον θέλει το κάτι παραπάνω, για όσους η οδήγηση είναι φετίχ και απόλαυση η σωστή έκδοση είναι η 25d της δοκιμής.

Τα paddles πίσω από το τιμόνι τονίζουν τη σπορ φιλοσοφία που έχει η μάρκα

Αυτό διότι οι επιδόσεις είναι παραπάνω από ικανοποιητικές, η αίσθηση είναι σαφώς αναβαθμισμένη και πιο γεμάτη σε σχέση με την 20d, χωρίς να χρειαστεί να καταφύγουμε στην φορολογικά και μόνο απορριπτέα 30d. Βεβαίως όλα αυτά έχουν και κάποιο κόστος παραπάνω, το οποίο δεν είναι και αμελητέο, καθώς είναι περίπου 6000 Ευρώ σε σχέση με την 20d (66000 έναντι 60000 Ευρώ).

 

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Eπιδόσεις
  • Αίσθηση οδήγησης
  • Κινητήρας – κιβώτιο
  • Τετρακίνηση

  • Τιμή
  • Πλευρική στήριξη καθισμάτων

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 2000 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι 231
0-100 6.8″
Τελική ταχύτητα 230 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 8.8 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 150 γρ/χλμ
Προσθέτουν πόντους στην εμφάνιση

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Τι πρέπει να προσέχουμε όταν οδηγούμε σε συνθήκες κακοκαιρίας

cars

Η Honda πιστεύει ακόμα στο υδρογόνο

cars

Στις 11 Μαρτίου θα παρουσιαστεί το Jeep Grand Wagoneer.

cars

Η Volkswagen ετοιμάζει και το ID.3 SUV.

cars

Νέο Mitsubishi Eclipse Cross. Με λίγες αλλά στοχευμένες αλλαγές.

cars

Jeep Wrangler 4xe. Πλησιάζει στην Ευρώπη… 

cars

Nissan Patrol Nismo. Επιβλητικό!

cars

Ο Όλιβερ Στόουν γύρισε ντοκιμαντέρ για τον Λουίς Ινάσιο Λούλα ντα Σίλβα

cars

Exit Warning: Αποφυγή ατυχημάτων από το άνοιγμα μιας πόρτας

cars