CARSNEWS
AUTONEWS

BMW X6 30d xDrive. Ανανεωτική

Όταν είδαμε για πρώτη φορά το 2008 την X6, όλοι αναρωτηθήκαμε τι ακριβώς είχε στο μυαλό της η BMW όταν σχεδίαζε ένα μεγάλο SUV με κουπεδίζουσα φιλοσοφία. Τώρα 12 χρόνια μετά, όχι απλώς η X6 έχει καθιερωθεί στη συνείδηση όλων όσων ονειρεύονται ένα μεγάλο, πολυτελές και σπόρ SUV, αλλά βρήκε πολλούς μιμητές τόσο στη κατηγορία που ανήκει η ίδια όσο και σε άλλες κατηγορίες. Βεβαίως και η ίδια εξελίχθηκε και πλέον στη τρίτη γενιά της είναι πιο εντυπωσιακή και πιο σαγηνευτική από κάθε άλλη στιγμή.

Και βεβαίως αυτό ήταν αναγκαίο, καθώς πλέον εκτός των αυξημένων απαιτήσεων από τους ήδη πολύ ιδιαίτερους υποψήφιους αγοραστές, έχει να αντιμετωπίσει και ένα πολύ σκληρό, εγχώριο κατά βάση, ανταγωνισμό όπως η Mercedes GLE Coupe, το Audi Q8 και η Porsche Cayenne Coupe. Εμείς στη διάθεσή μας για δοκιμή είχαμε την τρίλιτρη πετρελαιοκίνητο έκδοση με τους 286 ίππους και εκτός όλων των άλλων, είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε πως οι εξακύλινδροι diesel με τα πολλά κυβικά, εξακολουθούν να είναι αρχοντικοί, απολαυστικοί και βεβαίως πολύ οικονομικοί ως προς τη κατανάλωση. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Εντυπωσιακή από κάθε γωνία

Η νέα BMW X6 βασίζεται στην ίδια, CLAR, αρχιτεκτονική με την X5 αλλά είναι 26 χιλιοστά μεγαλύτερη σε μήκος (4.935 mm) και 15 σε πλάτος (2.004 mm) ενώ το ύψος της μειώθηκε κατά 6 χιλιοστά (1.696 mm) σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά. Αυξημένο είναι και το μεταξόνιο, που διαμορφώνεται πλέον στα 2.975 χιλιοστά ( 42 mm). Σχεδιαστικά, η BMW επέλεξε τον δρόμο της εξέλιξης χωρίς να αφήνει πολλά στοιχεία ίδια αλλά και χωρίς να αλλάζει κάτι δραματικά. Έτσι, στο εμπρός μέρος δεν γίνεται να μην παρατηρήσουμε την μεγαλύτερη (και φωτιζόμενη) “kidney” γρίλια που συνδυάζεται με λεπτότερα φωτιστικά σώματα ενώ πίσω, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφέρουμε την ομοιότητα με την X4 κυρίως στο σχήμα των φωτιστικών σωμάτων και τις καμπύλες της οροφής και της πίσω πόρτας.

Εκτός των άλλων η X6 της δοκιμής μας διέθετε και το προαιρετικά σύστημα φωτισμού λέιζερ (Laserlight) με προβολείς Adaptive LED και εμβέλεια έως 500 μέτρα, που αναγνωρίζεται από τα μπλε στοιχεία σχήματος X στους δίδυμους προβολείς. Και η αλήθεια είναι πως η ορατότητα που προσέφερε στη νυχτερινή οδήγηση ήταν πραγματικά απίστευτη. Σε κάθε περίπτωση πάντως η X6 από όπου και αν περνούσε, πραγματικά μαγνήτιζε τα βλέμματα και προκαλούσε σχόλια θαυμασμού και εντυπωσιασμού, κάτι το οποίο δεν συνέβαινε με την X5.

Η επιτομή της τεχνολογίας

Μπαίνοντας στο εσωτερικό της νέας γενιάς της BMW X6, αντιλαμβάνεσαι πως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που πραγματικά έχει ότι φανταστείς και, στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, πολλά μα πάρα πολλά παραπάνω. Ξεπερνάμε με συνοπτικές διαδικασίες τα θέματα που έχουν να κάνουν με υλικά και ποιότητα, διότι προφανώς και δεν υπάρχει κάτι στο οποίο μπορούμε να σταθούμε και να ασκήσουμε κριτική και συνεχίζουμε με το θέμα της εργονομίας και των χώρων. Σε ότι αφορά την εργονομία, σε ένα αυτοκίνητο με τόσες πολλές λειτουργίες, είναι λογικό και επόμενο να χρειάζεται ένα εύλογο χρονικό διάστημα προκειμένου να τις ανακαλύψετε και να εξοικειωθείτε με αυτές. Στη συνέχεια θα διαπιστώσετε πως η κατάσταση είναι πολύ πιο εύκολη σε σχέση με την αρχική σας εντύπωση.

Οι δύο οθόνες των 12,3 ιντσών εκτός από λειτουργικές, αποδεικνύονται και πολύ όμορφες, ειδικά στη νυχτερινή οδήγηση σε συνδυασμό με τον ambient φωτισμό, ο οποίος υπάρχει ακόμη και στη γυάλινη οροφή. Στοιχεία όπως ο επιλογέας από κρύσταλλο, στο αυτόματο κιβώτιο και η πολύ προσεγμένη ποιότητα του δέρματος στα θερμαινόμενα, κλιματιζόμενα και με δυνατότητα για μασάζ καθίσματα, ολοκληρώνουν την εικόνα της πολυτέλειας που χαρακτηρίζει την Χ6.

Η νέα X6 είναι διαθέσιμη με μια μεγάλη γκάμα συστημάτων υποστήριξης του οδηγού, με βελτιωμένες λειτουργίες. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει Cruise Control με λειτουργία πέδησης και Προειδοποίηση Σύγκρουσης & Πεζού με City Braking, που προειδοποιεί τον οδηγό και σε περίπτωση ανίχνευσης δικυκλιστή. Προαιρετικά διαθέσιμο το σύστημα Active Cruise Control με λειτουργία Stop & Go, όπως και το Driving Assistant Professional που βελτιώνει την άνεση και την ασφάλεια, καθώς περιλαμβάνει συστήματα υποβοήθησης διεύθυνσης και ελέγχου λωρίδας κυκλοφορίας (lane control assistant) με Traffic jam assistant και lane keeping assistant με ενεργή προστασία από πλευρικές συγκρούσεις.

Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για τέσσερα άτομα και μόνο αν αυτοί που θα φιλοξενηθούν στις πίσω θέσεις είναι ιδιαίτερα υψηλόσωμοι, θα νιώσουν κάπως άβολα με την έντονη κλίση της οροφής.  Από το πορτ μπαγκάζ των 580 λίτρων λείπει λίγο εσωτερικό ύψος αλλά έχει έναν δεύτερο πρακτικό χώρο κάτω από το πάτωμα. Ενώ το κάθισμα που αναδιπλώνεται σε τρία κομμάτια (40:20:40) βοηθά τη φόρτωση μεγάλων αντικειμένων.

Δυνατός και οικονομικός

Και ξαφνικά εκεί που πλέον μιλάμε και γράφουμε για πλήρη ή μερικό εξηλεκτρισμό, δοκιμάζουμε έναν τρίλιτρο εξακύλινδρο κινητήρα πετρελαίου και θυμόμαστε όλους εκείνους τους λόγους για τους οποίους εξακολουθεί να μας αρέσει η πετρελαιοκίνηση. Από το τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, τον ήχο που βγάζει και που δεν έχει καμία απολύτως σχέση με diesel μηχανικό σύνολο, μέχρι βεβαίως τη κατανάλωση που σε σβέλτη οδήγηση παντού, εντός και εκτός πόλης, σε εθνική και ορεινό επαρχιακό δίκτυο, δεν ξεπέρασε τα δέκα λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Οι 286 ίπποι συνδυάζονται εξαιρετικά με το αυτόματο κιβώτιο steptronic των οκτώ σχέσεων μεταδίδοντας τη ροπή των 650 Nm και στους τέσσερις τροχούς μέσω του γνωστού συστήματος τετρακίνησης xdrive της BMW, το οποίο μάλιστα μπορεί να μεταφέρει και το 100% της κίνησης στους πίσω τροχούς, όταν δεν υπάρχει λόγος λειτουργίας της τετρακίνησης, αυξάνοντας την οικονομία στη κατανάλωση. Επίσης προαιρετικά διαθέσιμο είναι και ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό, αποκλειστικά με την έκδοση M Sport ή συνδυαστικά με το επίσης προαιρετικό πακέτο Offroad.

Στον τομέα των αναρτήσεων η εμπρός είναι με διπλά ψαλίδια και η πίσω πέντε συνδέσμων, συνεπικουρούμενες από το Dynamic Damper Control. Προαιρετικά διαθέσιμη με Adaptive M Professional με ενεργές αντιστρεπτικές δοκούς και Integral Active Steering, όπως και με αερανάρτηση δύο αξόνων με αυτόματο σύστημα ρύθμισης ύψους, που μπορεί να μεταβάλλεται μέχρι 80 χιλιοστά.

Επίσης, το προαιρετικό πακέτο off-road επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει από τέσσερα προγράμματα κίνησης: «χιόνι», «άμμος», «χώμα» και «πέτρες». Πιέζοντας ένα μπουτόν, ο οδηγός μπορεί επίσης να ενεργοποιήσει τις ρυθμίσεις για το ύψος του οχήματος, του συστήματος xDrive, την απόκριση του γκαζιού, τον έλεγχο του κιβωτίου ταχυτήτων και τις διορθωτικές παρεμβάσεις του συστήματος DSC.

Για ατελείωτη οδήγηση

Και ερχόμαστε στον τίτλο του άρθρου, καθώς η οδήγηση της X6 είναι μία διαδικασία πραγματικά ανανεωτική. Μάλιστα όσο περισσότερο την οδηγείς, όσο περισσότερο βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι της, όσα περισσότερα χιλιόμετρα διανύεις, τόσο πιο πολύ ανανεώνεσαι. Αυτό διότι καταφέρνει να συνδυάζει με έναν εξαιρετικό τρόπο την άνεση με την απόλαυση, το σπορ με το πολυτελές με αποτέλεσμα η οδήγησή της να είναι πραγματικά μία εμπειρία. Καταρχήν δεν μπορούμε να μην σταθούμε στην απίστευτη ποιότητα κύλισης που διαθέτει, καθώς και στο πόσο προσεγμένη είναι ηχομόνωσή της. Κινούμενοι με αρκετά υψηλή ταχύτητα, δυσκολεύεσαι να πιστέψεις ότι ένα αυτοκίνητο με αυτό το ύψος και το μέγεθος δεν έχει αεροδυναμικούς θορύβους και προσφέρει μία τόσο αθόρυβη εμπειρία μετακίνησης.

Από εκεί και πέρα και ανάλογα με το οδηγικό προφίλ που θα επιλέξετε, μπορεί να μεταμορφωθεί σε μία σπορ κατασκευή, τηρουμένων πάντα των αναλογιών και χωρίς να ξεχνάμε τον όγκο της και τους κανόνες της φυσικής. Επιλέγοντας για παράδειγμα το «Sport» από τα οδηγικά set-up, η ανάρτηση προσαρμόζεται σε πιο δυναμικές συνθήκες και η βαριά X6 καταφέρνει να εκπλήξει ευχάριστα τον λάτρη της σπορ οδήγησης. Ως δια μαγείας οι κλίσεις από το αμάξωμα στις στροφές σχεδόν εξαφανίζονται, το κράτημα μεγιστοποιείται και η πρόσφυση περνά σε άλλο επίπεδο.

Με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,1’’ και τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα, είναι σε θέση να «ψαρώσει» τους διπλανούς και να εντυπωσιάσει σε κάθε κατάσταση. Διαθέτει τη δύναμη και την ορμή για μια ακαριαία προσπέραση και μπορεί να διατηρήσει υψηλές ωριαίες ταχύτητες. Εκτός δρόμου είναι κάτι παραπάνω από ικανό, ωστόσο οι ζάντες των 21 ιντσών με τα χαμηλοπρόφιλα ασφάλτινα ελαστικά, δεν είναι ότι καλύτερο για «άγριες» εξορμήσεις σε λάσπη και χώμα. Το μοναδικό ίσως παράπονο προέρχεται από το ότι θα θέλαμε, τα πολύ άνετα κατά τα λοιπά καθίσματα,  να προσφέρουν λίγη περισσότερη πλευρική στήριξη.

Όπως και να έχει, μιλάμε για ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, μια λιμουζίνα με αμάξωμα SUV που μπορεί να απευθύνεται σε λίγους και εκλεκτούς, δεν παύει όμως να αποτελεί ένα δείγμα γραφής της κατασκευαστικής ικανότητας της BMW. Όσο για την τιμή του, όταν φτάνουμε στη περιοχή των 100 χιλιάδων Ευρώ, τότε οι λεπτομέρειες, ανάλογα και με τον εξοπλισμό που προσθέσετε, λίγη σημασία έχουν προφανώς.

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Kινητήρας
  • Εξοπλισμός
  • Αίσθηση οδήγησης

  • Πλευρική στήριξη καθισμάτων

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 3000 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι 286
0-100 6.1″
Τελική ταχύτητα 230 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 9.8 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 149 γρ/χλμ

The post BMW X6 30d xDrive. Ανανεωτική first appeared on Εν Κινήσει.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Νέο ηλεκτρικό Fiat 500. Διαθέσιμη η πλήρης γκάμα του

cars

Ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Δεν ήταν αυτό που έλειπε!

cars

Peugeot 508 1.5 BlueHdi EAT 8. Η αρχοντιά του σεντάν

cars

Genesis GV80. Ο νέος “παίκτης” στην κατηγορία των SUV πολυτελείας!

cars

Fiat 500. Διευρύνει τη γκάμα του

cars

Mercedes-AMG GLA 45. Με την γνωστή, επιτυχημένη συνταγή!

cars

Renault Megane eVision. Το κλασικό hatchback… αλλιώς!

cars

Hyundai i10 N Line. Διαθέσιμο από 14790

cars

Hyundai i30 N Project C. Ο “νέος” αγρίεψε και απαιτεί προσοχή!

cars