CARSNEWS
AUTONEWS

Bugatti Bolide. Εξερευνώντας τα όρια πλατφόρμας, οδηγού και… φυσικής.

Από τον Φεβρουάριο του 2016 οπότε και παρουσιάστηκε η Bugatti Chiron έχει πάρει πολλές μορφές: Sport, Pur Sport, Centodieci, Divo, Super Sport 300 και La Voiture Noire αλλά καμία δεν είναι τόσο εξωφρενική όσο η Bolide που πραγματοποίησε το ντεμπούτο της πριν από λίγο. Μία δημιουργία που προφανώς βασίζεται στην Chiron αλλά εξελίχθηκε ώστε να εξερευνήσει τα όρια της συγκεκριμένης πλατφόρμας αλλά και της σύγχρονης μηχανικής, όλα σε ένα πακέτο με το “βαρύ” σήμα της Bugatti.

Ας ξεκινήσουμε από τους αριθμούς. Η Bolide, όπως όλες οι εκδόσεις της Chiron, κινείται χάρη σε έναν θηριώδη quad-turbo W16 με χωρητικότητα 8,0 λίτρων. Όπως στην Super Sport 300 , έτσι και εδώ ο κινητήρας παράγει… άνετα 1.600 ίππους όμως οι μηχανικοί της γαλλικής φίρμας εξέλιξαν 4 νέα turbo, τροποποίησαν το σύστημα λίπανσης τύπου ξηρού κάρτερ και απελευθέρωσαν την αναπνοή του κτήνους. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με το αγωνιστικό καύσιμο 110 οκτανίων που είναι πλέον σε θέση να καταναλώσει, “ξεκλείδωσαν” τον κινητήρα ώστε να αποδίδει 1.850 άλογα στις 7.000 σ.α.λ. και 1.850 Nm ροπής ήδη από τις 2.000 σ.α.λ.

Συνυπολόγισε τώρα ότι η Bolide δεν ζυγίζει περισσότερα από 1.240 κιλά (όσο ένα Ford Fiesta περίπου) και μπορείς να καταλάβεις ότι μιλάμε για ένα hypercar με εξωπραγματικές δυνατότητες. Σύμφωνα με τις προσομοιώσεις της Bugatti, τα 100 km/h έρχονται σε μόλις 2,17 δευτερόλεπτα, τα 200 km/h από στάση έρχονται σε 4,36 δευτερόλεπτα, τα 300 km/h σε 7,37 δευτερόλεπτα και τα 400 km/h σε μόλις 12,08 δευτερόλεπτα. Αν έχεις την ευθεία και το θάρρος να κρατήσεις το γκάζι στο πάτωμα, η κορυφαία Chiron θα φτάσει τα 500 km/h σε 20,16 και θα συνεχίσει να επιταχύνει μέχρι να τελειώσει ο διαθέσιμος χώρος ή οι ικανότητες του οδηγού. Δύο ακόμα αριθμοί που αξίζει να αναφέρουμε είναι οι εξής: 5:23,1 και 3:07,10 – ο χρόνος που χρειάζεται η Bolide για έναν γύρο στο Nurburgring και στο Circuit de la Sarthe (βλ. Le Mans). Επαναλαμβάνω, όλα αυτά βασίζονται σε προσομοιώσεις αλλά όπως και να έχει, μιλάμε για απίστευτα νούμερα!

Τα νούμερα όμως δεν ήρθαν εύκολα. Οι μηχανικοί έπρεπε να εξαντλήσουν την εφευρετικότητα τους και την διαθέσιμη τεχνολογία. Οι θερμοκρασίες του αέρα στην εισαγωγή διατηρούνται χαμηλά χάρη στα intercoolers που διαθέτουν και “πρόψυξη” με νερό ενώ στα φρένα, χρησιμοποιούνται “turbofan” κομπρέσσορες από ανθρακονήματα και τιτάνιο για τον ίδιο λόγο. Το πλαίσιο κατασκευάζεται από ανθρακονήματα όπως και το πάτωμα και το εμπρός μέρος ενώ για όλες τις βίδες χρησιμοποιείται τιτάνιο. Οι δαγκάνες των κεραμικών φρένων ζυγίζουν μόλις 2,4 κιλά και οι σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος 7,4 κιλά οι εμπρός και 8,4 οι πίσω. Ντύνονται δε με ελαστικά πέλματος 340 και 400 χιλιοστών αντίστοιχα. Ανάλογα προηγμένη είναι και η αεροδυναμική, με την Bugatti να ισχυρίζεται ότι η downforce αγγίζει τα 1.800 κιλά στον πίσω άξονα και τα 800 κιλά στον εμπρός με ταχύτητα 322 km/h. Το scoop που βρίσκεται στην οροφή δε, αλλάζει την επιφάνεια του ανάλογα με τις απαιτήσεις: είναι λεία στις χαμηλές ταχύτητες και αναπτύσσει φυσαλίδες όταν η ταχύτητα αυξάνεται για την μείωση των αεροδυναμικών αντιστάσεων. Κι όλα αυτά, σε ένα όχημα που το ύψος του δεν υπερβαίνει τα 995 χιλιοστά! Πριν κλείσουμε, να σημειώσουμε ότι η εταιρία δεν έχει αποφασίσει αν η Bolide θα γίνει διαθέσιμη στο κοινό. Προς το παρόν, είναι απλά ένα τεχνολογικό demo αλλά δεν αποκλείεται αν βρεθεί κάποιος να αφήσει μία λευκή επιταγή να αλλάξει γνώμη η Bugatti…

The post Bugatti Bolide. Εξερευνώντας τα όρια πλατφόρμας, οδηγού και… φυσικής. first appeared on Εν Κινήσει.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

McLaren 765LT. Όταν το ήδη ταχύ, γίνεται ταχύτερο!

cars

Η McLaren τιμά την ιστορία της με την Elva M1A by MSO.

cars

Η Ford δεν πρόκειται να λανσάρει την Lincoln στην Ευρώπη.

cars

Fiat 500 & Panda Hybrid. Η Fiat μπαίνει δυνατά στην υβριδική τεχνολογία

cars

Η Peugeot “σκοτώνει” το GTi;

cars

Νέο VW Golf. Και με φωνητικό έλεγχο

cars

Νέο, τολμηρό και τεχνολογικά προηγμένο, αυτό είναι το Hyundai i20!

cars

Ο CEO του VW Group κατηγορείται για χειραγώγηση της αγοράς.

cars

Ford Transit. Κάνει το παρκάρισμα πιο εύκολο

cars