CARSNEWS
AUTONEWS

BYD. Σας είχαμε ενημερώσει

Δεν είναι υποχρεωτικά για κακό (αν και οι ερμηνείες είναι πολλές) αλλά για την «είσοδο» Κινεζικών εταιριών αυτοκινήτου στην ευρωπαϊκή αγορά. Οι εταιρίες αυτές (κολοσσοί στην παγκόσμια βιομηχανία αυτοκινήτου) χαρακτηρίζουν ως «δοκιμαστική» αυτήν την πρώτη τους είσοδο, αλλά επειδή «τρώγοντας έρχεται η όρεξη» επιτρέψτε μου να διατηρώ κάποιες επιφυλάξεις, περιμένοντας και την αντίδραση της αγοράς, αφού όπως και να το κάνουμε αυτή είναι τελικά ο κυρίαρχος και αυτή που δείχνει την εν γένει πορεία.

Η δεύτερη κατά σειρά

Όπως είχαμε γράψει πρόσφατα η πρώτη που συντεταγμένα και με πρόγραμμα «άνοιξε την αυλαία» ήταν η Suda Electric με εξαγωγή προς την Γερμανία, για να ακολουθήσει τώρα μία τεράστια (από όλες τις πλευρές) εταιρία που λέγεται BYD. Η παραγωγή της γίνεται στην Κίνα με επιβατικά αυτοκίνητα όλων των κατηγοριών, από πόλης μέχρι πολυτελή σεντάν αλλά και SUV όπως και φορτηγά και λεωφορεία μικρά και μεγάλα. Οι σχεδιαστές των μοντέλων έχουν στρατολογηθεί από τον ανταγωνισμό όπως Audi, BMW, Mercedes αλλά όλως τυχαίως αυτά που σχεδιάζουν μοιάζουν υπερβολικά με πολλά αυτοκίνητα άλλων εταιριών και μάλιστα για τον λόγο αυτόν έχουν γίνει πολλές μηνύσεις και υπήρξαν και δικαστικές διαμάχες. Χρονολογικά δεν είναι παλιά αφού ιδρύθηκε μόλις το 2013 και ως τομέας αυτοκινήτου είναι θυγατρική εταιρίας της γενική; BYD αλλά κάνει μεγάλα βήματα, με έσοδα πολλών δις.

Από Διός άρξασθε

Δεν ξέρω αν οι άνθρωποι της BYD  ξέρουν την αρχαία ρήση, αλλά την ακολουθούν αφού επέλεξαν να ξεκινήσουν τις ευρωπαϊκές εξαγωγές τους από την Νορβηγία, που κατέχει την κυρίαρχη θέση στην Ευρώπη σε πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Εδώ πρέπει οπωσδήποτε να κάνουμε δύο απαραίτητες διευκρινήσεις. Η πρώτη είναι ότι πρόκειται μόνο για επιβατικά, διότι λεωφορεία και φορτηγά εξάγει ήδη σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως Μολδαβία, Σλοβακία και άλλες μικρότερες αγορές. Η δεύτερη είναι ότι ακόμη δεν πρόκειται για εξαγωγή αλλά για δείγμα προς εξέταση από τις Νορβηγικές αρχές για να ακολουθήσει η έγκριση εισαγωγής. Το μοντέλο για το οποίο ο λόγος είναι το αμιγώς ηλεκτρικό SUV Tang που βρίσκεται ήδη στην δεύτερη γενιά του, με αυτονομία 520 χιλιομέτρων όπως μετρήθηκε στον κύκλο δοκιμών NEDC. Φυσικά στα άμεσα σχέδια (και φιλοδοξίες) της εταιρίας είναι οι δοκιμές του Tang που θα είναι θετικές από τους Νορβηγούς, όπως πιστεύουν, να αποτελέσουν το «άρμα» για συνολικές εξαγωγές (αν είναι δυνατόν) όλης της γκάμας που εκτός των επιβατικών περιλαμβάνει λεωφορεία και φορτηγά που φθάνουν μέχρι τους 19 τόνους ενώ δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι η ίδια εταιρία είναι και κατασκευαστής μπαταριών.

Νέα πραγματικότητα

Τελικά στον όρο αυτόν που μας προέκυψε μετά τον ιό, χωράνε πολλά πράγματα αλλά εκείνο που μένει είναι ότι αυτό θα ισχύσει και δυστυχώς δεν ξέρουμε ούτε τι μορφή θα έχει ούτε τι θα φέρει μαζί της. Το σίγουρο είναι ότι θα αλλάξουν πολλά.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

KIA. Eξελίσσεται συνεχώς  

cars

Το λευκό είναι και φέτος το πιο δημοφιλές χρώμα παγκοσμίως.

cars

BMW X6 30d xDrive. Ανανεωτική

cars

Ποιο είναι ταχύτερο; Το Mini Clubman JCW, το Audi S3 ή η Mercedes-AMG CLA 35;

cars

Η οικογένεια της Porsche 911 θα αποκτήσει σύντομα ένα νέο μέλος!

cars

Νέο Nissan TITAN. Έτοιμο

cars

Audi RS. Με ειδικές επετειακές εκδόσεις

cars

MasterChef: H γνωριμία του Σωτήρη Κοντιζά με τη σύζυγό του – «Μωρή, σου έδωσε το τηλέφωνο η Κινέζα;»

cars

Ποιος ο λόγος να κουβαλάτε ακριβές, «επώνυμες» βαλίτσες στο ταξίδι σας;

cars