CARSNEWS
AUTONEWS

Carlos Ghosn: Χολιγουντιανή απόδραση με πρασινομπερέδες και ιδιωτικά jet!

Αυτό που ήλπιζε η Ιαπωνία να είναι μία μεγάλη νίκη, εξελίσσεται σε φαρσοκωμωδία όσο γίνονται γνωστές λεπτομέρειες που αφορούν στην απόδραση του Carlos Ghosn στον Λίβανο. Μία απόδραση που μοιάζει βγαλμένη από κάποια χολιγουντιανή παραγωγή καθώς περιλαμβάνει δικαστικό δράμα, έναν κατηγορούμενο υψηλότατης σημασίας, ιδιωτικά jet, συνεργούς πρασινομπερέδες και την Interpol. Πιο σημαντικά όμως, οι εξελίξεις στην υπόθεση του Carlos Ghosn είναι τέτοιες που πληγώνουν την αξιοπιστία και την αξιοπρέπεια του ιαπωνικού δικαστικού συστήματος και δημιουργούν πολλά θέματα στην σύλληψη και έκδοση του πρώην μεγάλου ανδρός της βιομηχανίας αυτοκινήτου.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή όμως. Ο Ghosn συνελήφθη τον Νοέμβριο του 2018 κατηγορούμενος για οικονομικές ατασθαλίες. Η προφυλάκιση του διήρκεσε αρκετούς μήνες ενώ κατά τη διάρκεια της έγινε και μία πρώιμη και σχεδόν ερασιτεχνική προσπάθεια απόδρασης. Εν τω μεταξύ, ο Ghosn είτε προσωπικά είτε μέσω της ομάδας υπεράσπισης του, διεμήνυε την αθωότητα του και έκανε λόγο για σκευωρίες και “πραξικοπήματα”. Το πρώτο, κατά γενική ομολογία, μεγάλο λάθος της δικαιοσύνης ήταν ότι επέτρεψε στον Ghosn εγγύηση. Αγνόησε την επιρροή που είχε τόσο στην Ιαπωνία όσο και σε άλλες χώρες, τις διεθνείς διασυνδέσεις του και την οικονομική άνεση του γαλλο-αλγερινού στελέχους και του επέτρεψε κατ’ οίκον περιορισμό. Ακόμα και με πολλές απαγορεύσεις, ο Ghosn ήταν σχετικά ελεύθερος να λειτουργεί έξω από τους τοίχους μίας φυλακής.

Το επόμενο λιθαράκι που μας οδήγησε στο σήμερα, ήταν η παύση της παρακολούθησης του Ghosn στα τέλη του προηγούμενου έτους. Μία ιδιωτική εταιρία την οποία είχε επιλέξει και προσλάβει η Nissan, είχε αναλάβει την παρακολούθηση του στο σπίτι αλλά διέκοψε τις επιχειρήσεις της όταν οι δικηγόροι του την απείλησαν για παραβίαση ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Από εδώ και πέρα, όλα είναι εικασίες καθώς δεν υπάρχει επιβεβαιωμένη καταγραφή του πώς κατέληξε ένας άνθρωπος σαν τον Carlos Ghosn από την Ιαπωνία, στον Λίβανο. Το μόνο που υπάρχει είναι κομμάτια μίας ιστορίας, όπως για παράδειγμα το γεγονός ότι ο Ghosn είχε στην κατοχή του Γαλλικό, Βραζιλιάνικο και Λιβανέζικο διαβατήριο αλλά όλα είχαν παραδοθεί στην ομάδα δικηγόρων του. Δεν αποκλείεται να είχε ακόμα πάνω του κάποιο αντίγραφο, όπως επιτρέπεται σε επιχειρηματίες μερικές φορές ή να ταξίδεψε με ταυτότητα ή ακόμα και με πλαστογραφημένα χαρτιά.

Σίγουρο είναι επίσης το γεγονός ότι ο Ghosn ταξίδεψε από την Osaka στην Κωνσταντινούπολη και από εκεί, στην Βυρηττό με δύο ιδιωτικά jets της τουρκικής εταιρίας MNG Jet. Η λίστα των επιβατών όμως δεν περιλαμβάνει το όνομα του Carlos Ghosn και δεν είναι σίγουρο το πώς επιβιβάστηκε στα αεροπλάνα. Κυκλοφορούν φήμες που κάνουν λόγο για την εμπλοκή δύο ακόμα ανθρώπων: του Michael Taylor, ενός Αμερικανού, πρώην πρασινομπερέ με εκτενή εμπειρία στην απόσπαση ομήρων  και του George-Antoine Zayek. Αμφότεροι βρίσκονται στην λίστα επιβατών της πτήσης με την οποία έφυγε ο Ghosn από την Ιαπωνία αλλά η ανάμιξη τους στην ιστορία δεν έχει γίνει ακόμα γνωστή. Μία φήμη που επίσης κάνει τον γύρο του διαδικτύου αναφέρει ότι ο διευθυντής της MNG βοήθησε στην απόδραση του Ghosn χωρίς την θέληση του καθώς απειλήθηκε η σωματική ακεραιότητα της οικογένειας του αλλά χωρίς να γνωρίζουμε αν αυτό ισχύει και αν όντως ισχύει, ποιος πραγματοποίησε τις απειλές.

Τα προβλήματα συνεχίζονται για την Ιαπωνία όμως αφού παρά το γεγονός ότι ειδοποιήθηκε η Interpol για την υπόθεση, η χώρα του ανατέλλοντος ηλίου δεν έχει σε ισχύ κάποια συνθήκη έκδοσης ούτε με τον Λίβανο, ούτε με κάποια άλλη χώρα πέραν των Η.Π.Α. και της Νότιας Κορέας, “πληρώνοντας” σε έναν βαθμό την διστακτικότητα της να εκδώσει κάποιον δικό της υπήκοο σε άλλη χώρα. Έτσι, η Interpol μπορεί να έχει προχωρήσει σε “κόκκινο σήμα” σε βάρος του Carlos Ghosn αλλά αυτό από μόνο του δεν λέει πολλά καθώς το κόκκινο σήμα δεν είναι ένταλμα σύλληψης και δεν υποχρεώνει το όποιο κράτος-μέλος να συλλάβει και να φυλακίσει το αντικείμενο του σήματος. Επομένως, ο Ghosn μπορεί να ταξιδέψει (με προσοχή φυσικά καθώς εξακολουθεί να είναι φυγάς) στην Γαλλία ή την Βραζιλία όπου κατέχει υπηκοότητες χωρίς να ανησυχεί τουλάχιστον για την έκδοση του στην Ιαπωνία. Αυτά προς το παρόν, για μία υπόθεση που έγινε πολύ, πολύ πιο ενδιαφέρουσα, πολύ γρήγορα!

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Συγκλονιστικές μαρτυρίες ατόμων που σώθηκαν από το μακελειό στη Μόσχα – «Έπεσα στο πάτωμα και προσποιήθηκα την νεκρή»

cars

Renault Talisman facelift. Ανανεωμένο αλλά σε μεγάλο βαθμό ίδιο!

cars

Το Toyota Prius δέχεται τη φροντίδα της TRD

cars

Caterham Cars: Επιμένουν σκληροπυρηνικά (Video)

cars

Μέσα στο 2019 τα νέα Hyundai Sonata και Genesis GV80

cars

Το CERN αποχαιρετά τον Πίτερ Χιγκς – «Ήταν ένας πολύ ξεχωριστός άνθρωπος, μια απίστευτα εμπνευσμένη φιγούρα»

Bury

Το Hyundai Staria κάνει τα minivans cool ξανά!

cars

Peugeot: Ηλεκτρικά sport αυτοκίνητα από το 2020

cars

Το Hyundai i30 N ανανεώνεται και προσφέρει και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη!

cars