Τροχοί παρόμοιοι με αυτούς του φουτουριστικού πρωτοτύπου 19_19 που παρουσιάστηκε με αφορμή τα 100 χρόνια της Citroën φαίνεται πως θα χρησιμοποιηθούν σε μελλοντικά οχήματα παραγωγής της γαλλικής φίρμας.
Να θυμίσουμε πως το ηλεκτρικό και αυτόνομο πρωτότυπο Citroën 19_19 είχε δομή τύπου skateboard με τους ηλεκτροκινητήρες ενσωματωμένους στους τροχούς 30″ που φορούσαν ελαστικά επόμενης γενιάς εξελιγμένα από την Goodyear.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ταξίδι στο μέλλον με το Citroën 19_19 Concept
H CEO της Citroën, Linda Jackson δήλωσε: «Οι άνθρωποι έχουν βαρεθεί. Χρειάζονται ένα νέο look, και με τους μεγάλους τροχούς έχεις μια διαφορετική παρουσία στο δρόμο. Ο εξηλεκτρισμός θα έχει τη μεγαλύτερη επιρροή στα SUV.»
Εκτός από το θετικό αντίκτυπο που έχουν στις αναλογίες των αυτοκινήτων, οι μεγάλοι τροχοί επιτρέπουν στους επιβάτες κάθονται ψηλότερα χωρίς την ανάγκη μετατροπών στο αμάξωμα, ενώ παράλληλα προσφέρουν αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Επιπλέον, όσο μεγαλύτερη διάμετρο έχει ένας τροχός, τόσο ευκολότερα μπορεί να φιλοξενήσει έναν ηλεκτροκινητήρα στο εσωτερικό του. Οι λεπτοί τροχοί έχουν οφέλη και στην αεροδυναμική, ενώ τα μειονεκτήματα της μικρότερης επιφάνειας που έρχεται σε επαφή με το δρόμο αντισταθμίζονται σε ένα βαθμό από τη μεγαλύτερη διάμετρο του ελαστικού.
Στα αρνητικά των τροχών μεγάλης διαμέτρου όταν συνδυάζονται με ελαστικά χαμηλού προφίλ είναι η μειωμένη άνεση με τους κραδασμούς να φιλτράρονται πιο δύσκολα. Σύμφωνα με τον Pierre Leclercq, υπεύθυνο σχεδιασμού της Citroën, αυτό το πρόβλημα κλήθηκε να λύσει η Goodyear που επένδυσε πολλά χρήματα στην εξέλιξη των ελαστικών: «Στα επόμενα πέντε χρόνια δεν θα δούμε μόνο μια εξέλιξη – θέλω κάτι περισσότερο από αυτό. Είμαστε μπροστά στη μεγαλύτερη αλλαγή στην αυτοκινητοβιομηχανία λόγω της προόδου της τεχνολογίας.»
Πηγή: Autocar