CARSNEWS
NEW MODELS

Covid-19: Η μεγάλη ευκαιρία ενός καθολικού restart

Είναι προφανές πώς εμπρός μας υπάρχει μια τεράστια ευκαιρία για ένα καθολικό restart και μέσω μιας νέας θεώρησης των πάντων να απαλλαγούμε από τα βαρίδια που μας κρατούν δέσμιους από την μεταπολίτευση: τον κρατισμό, τον συγκεντρωτισμό, τον λαϊκισμό και την πελατειακή σχέση.

Η ελληνική κοινωνία έδειξε πώς είναι ώριμη και έτοιμη να δεχθεί τις όποιες αλλαγές αν κρίνουμε από την υπευθυνότητα και πρωτοφανή πειθαρχία στα μέτρα της καραντίνας.

Κάποιοι θα πουν πώς αυτή η στάση του «απείθαρχου Έλληνα» έχει να κάνει με το αίσθημα του φόβου για την ζωή του. Δεν θα διαφωνήσουμε ότι ισχύει. Θα προσθέσουμε όμως πώς σε αυτή την περίπτωση δεν είχε απέναντί του λαϊκιστές που να τον εμπαίζουν (όπως συνέβη σε κάποιες άλλες χώρες με δραματικά αποτελέσματα), αλλά σοβαρούς επιστήμονες που κατέθεταν τεκμηριωμένες απόψεις και έναν κρατικό μηχανισμό που όταν χρειάστηκε, ακόμη και κατασταλτικά, λειτούργησε αποτελεσματικά.

Ο Covid-19 επιταχύνει τις αλλαγές στο παγκόσμιο γίγνεσθαι και είναι δεδομένο πώς η Ελλάδα δεν μπορεί να μείνει πίσω. Ούτε να τα περιμένει όλα από τον ήλιο, τη θάλασσα και το φυσικό της κάλλος (βλέπε Τουρισμός). Θα πρέπει να στηρίξει την Οικονομία της και σε άλλους τομείς, αξιοποιώντας παράλληλα όλα τα «εργαλεία» που προσφέρονται από την ΕΕ και τις ευκαιρίες που δημιουργούνται.

Η χάραξη ενός νέου οικονομικού πλάνου με δεδομένο τα διαφορετικά χαρακτηριστικά της κρίσης του 2008 είναι το μόνο που μπορεί να μας βγάλει από την ύφεση που ουδείς γνωρίζει το πόσο θα μας πλήξει για το 2020.

Χρειαζόμαστε όσο ποτέ δομικές αλλαγές σε πολιτικό, κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο, προκειμένου να χαράξουμε έναν νέο «Οδικό Χάρτη» μέσα από τους κανόνες της διαφάνειας και του κοινού συμφέροντος, αφήνοντας στην άκρη τα ευχολόγια και την ανέξοδη κριτική:

-Η στήριξη της καινοτομίας, του νεοφυούς επιχειρείν, των μικρομεσαίων επιχειρήσεων μπορεί να αποτελέσει τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας μας με ότι αυτό συνεπάγεται για την κοινωνία και την καταπολέμηση της ανεργίας. Άρα χρηματοδοτικά εργαλεία, εξορθολογισμένο φορολογικό πλαίσιο και στήριξη της εργασίας αξιοποιώντας και ευρωπαϊκά προγράμματα επιδοτήσεων.

-Μονόδρομος οι επενδύσεις  στην «πράσινη βιομηχανία», από τη στιγμή που έχουμε χάσει προ πολλού το τρένο της «βαριάς βιομηχανίας» και μας βοηθά το γεωφυσικό μας περιβάλλον. Όμως με σεβασμό στην φύση ως προς τη διαχείριση των φυσικών μας πόρων, οικολογική αναβάθμιση των βασικών εξαγωγικών προϊόντων μας (γεωργικών, αλιευτικών, κτηνοτροφικών, κλπ.) και ένα υποστηρικτικό πλάνο προώθησης.

-Χάραξη ενός νέουσυστήματος δημόσιας υγείας και κοινωνικής ασφάλισης στο πλαίσιο της βελτιστοποίησης των υπηρεσιών στον πολίτη και της μέγιστης προστασίας της ανθρώπινης ζωής.

-Ενεργή συμμετοχή των πολιτών στα «κοινά», κυρίως στις δράσεις ενημερωτικού χαρακτήρα και σε κάθε περίπτωση η ενσυναίσθηση της ανάγκης μιας υπεύθυνης στάσης ως μέλη ενός κοινωνικού συνόλου.

Η στήλη πιστεύει πώς με βάση αυτούς τους απλούς κανόνες μπορούμε να ξεπεράσουμε πιο γρήγορα τις κοινωνικό-οικονομικές επιπτώσεις της πανδημικής κρίσης εφόσον οι άμεσα εμπλεκόμενοι αναλάβουν το κομμάτι που αναλογεί, ως άτομα, ως κοινωνικά σύνολα, ως θεσμοί.

Ξεκάθαρα το κράτος μπορεί επιτελεί ένα κυρίαρχο ρόλο (απεδείχθη διεθνώς την περίοδο αυτή, ιδίως από τις επικλήσεις για οικονομική βοήθεια από εταιρείες κολοσσούς του ιδιωτικού τομέα), ωστόσο ο επαναπροσδιορισμός του ρόλου του είναι αναγκαίος. Θα πρέπει να εκσυγχρονιστεί ώστε να προσφέρει τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες στον πολίτη και να αποκόψει τον ομφάλιο ρόλο του «κρατικισμού» που το απομυζεί.

Να απλουστεύσει και να επιταχύνει της διαδικασίες ψηφιοποίησης των υπηρεσιών του δημοσίου τομέα και να εκσυγχρονίσει τους λειτουργούς του.

Δεν είναι απλό να γίνει, χρειάζεται βούληση. Η πολιτική ηγεσία, θα πρέπει να αφήσει στην άκρη τους λαϊκίστικους θεατρινισμούς και επιτέλους, μέσα από έναν υπεύθυνο δημόσιο λόγο να κερδίσει ένα υγιές κομμάτι της κοινωνίας που συνειδητά απέχει από τα κοινά. Αυτό το κομμάτι χρειάζεται τώρα η χώρα.

Τη νεολαία, τους νέους επιστήμονες και όλους όσοι απογοητευμένοι μένουν «εκτός», αφού κανείς δεν έχει το όραμα να τους εμπνεύσει.

Να, λοιπόν, η ευκαιρία…

Tweets 

Πακέτο 60 έως 80 δισ. ευρώ περιλαμβάνεται μέσω του σχεδίου ανάκαμψης της οικονομίας Green Deal της Ε.Ε. για τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων και επενδύσεων για σταθμούς φόρτισης μπαταριών. Δεν ακούσαμε πουθενά πώς τη διάδοση της ηλεκτροκίνησης στις Ευρωπαϊκές χώρες θα την «πληρώσουν» οι ιδιοκτήτες παλαιάς τεχνολογίας αυτοκινήτων μέσω «αντικινήτρων» όπως επιχειρείται να γίνει στην Ελλάδα…

-Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου έχει δύσκολο δρόμο εμπρός της, εάν και εφόσον δεν υπάρξουν μέτρα στήριξης. Μακρύ δρόμο έχει και η ηλεκτροκίνηση και η διάδοσή της. Δεν χρειάζεται να εξηγήσουμε το γιατί… Ωστόσο, εάν η κυβέρνηση και οι αρμόδιοι φορείς πραγματικά ενδιαφέρονται για το περιβάλλον, ας δώσουν κίνητρα για την απόκτηση «πράσινων» συμβατικών αυτοκινήτων.

-Έτσι και ανανέωση στόλου θα υπάρξει και ο πολίτης θα μπορέσει να αποκτήσει ένα νέο, καθαρό και ασφαλές όχημα, το κράτος σταδιακά θα πάρει πίσω τις όποιες φορολογικές ελαφρύνσεις μέσω της αύξησης των πωλήσεων, ενώ δεν θα χαθούν θέσεις εργασίας…

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Η Mercedes GLC θα μεγαλώσει αισθητά στην επόμενη γενιά της

cars

Ηλεκτροκίνηση με κόστος €0,33 ανά kWh για την Porsche Taycan

cars

Μέσω twitter το δημοψήφισμα για το νέο εργοστάσιο της Tesla

cars

Κορωνοϊός: Ξανάνοιξαν οι αντιπροσωπίες αυτοκινήτου στην Κίνα

cars

Το υδρογόνο μπορεί να καλύψει το 1/3 της ενέργειας στις ελληνικές μεταφορές

cars

Η Γερμανία, πρώτη αγορά σε πωλήσεις EVs τον Νοέμβριο

cars

Η Hyundai κατακτά δύο βραβεία στο θεσμό Future Mobility of the Year

cars

Για 13 εκατ. δολάρια παίρνεις βίλα, Ferrari και σούπερ σκάφος σε προσφορά!

cars

Ένα πολύ έξυπνο πατίνι από την Skoda

cars