CARSNEWS
AUTONEWS

Dacia Duster 1.3 TCe 150 PS. Αποκάλυψη

Το Dacia Duster αποτελεί το πιο εμπορικό μοντέλο της Dacia και το πρώτο SUV της ευρωπαϊκής αγοράς σε πωλήσεις λιανικής. Η δεύτερη γενιά του, έχει ήδη κατακτήσει μία από τις πρωταγωνιστικές θέσεις πωλήσεων ανάμεσα στα σύγχρονα crossover και στη χώρα μας, ενώ έχει συμβάλλει τα μέγιστα στην αύξηση των πωλήσεων της Dacia στην Ελλάδα κατά σχεδόν 50%.

Εντυπωσιακό το εμπρός μέρους του

Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος, η σχεδίασή του με δυναμικές λεπτομέρειες, αλλά και το κορυφαίο σύστημα τετρακίνησης που το εξοπλίζει του εξασφαλίζουν απρόσκοπτη πρόσβαση σε ποικιλία εδαφών, τονίζοντας τον πλήρη χαρακτήρα του. Bεβαίως ποτέ δεν κρύψαμε τη συμπάθειά που έχουμε στο αυτοκίνητο, καθώς πρόκειται για μία πραγματικά τίμια πρόταση που σου δίνει πολλά περισσότερα από αυτά που πληρώνεις.

Δείχνει SUV

Όπως επίσης δεν κρύψαμε πως η έκδοση που μας άρεσε και που θα προτιμούσαμε, είναι η τετρακίνητη πετρελαιοκίνητη, προκειμένου να το απολαμβάνουμε σε πολύ δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές. Και ξαφνικά έρχεται η στιγμή να το δοκιμάσουμε την έκδοση με τον νέο κινητήρα βενζίνης των 1.3 λίτρων με τη κίνηση να μεταδίδεται μόνο εμπρός και να μπερδευτούμε. Όχι σε ότι έχει να κάνει με το γεγονός πως το Duster παραμένει μία συνολικά εξαιρετική επιλογή, αλλά ως προς το ποια θα είναι πλέον η αγαπημένη μας εκδοχή του. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Πολύ χαρακτηριστικό το πίσω μέρος του

Αναλλοίωτο τόσο εντός όσο και εκτός

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειώσουμε πως δεν πρόκειται για ανανέωση του μοντέλου, αλλά για αλλαγή των κινητήρων του, τόση της βενζίνης όσο και του πετρελαίου. Σε όλα τα υπόλοιπα το αυτοκίνητο παραμένει ίδιο όπως φυσικά και στη σχεδίασή του, καθώς η εικόνα του συνεχίζει να είναι καλαίσθητη και εντυπωσιακή συνάμα. Μία εικόνα η οποία ξεχωρίζει από τη νέα μάσκα, τους προβολείς με LED ημέρας, το νέο καπό και τα τονισμένα φτερά, τα διαφορετικά πίσω τετράγωνα φωτιστικά σώματα και πολλά άλλα στοιχεία που συνθέτουν το προφίλ ενός αυθεντικού SUV.

Ίδια εικόνα και στο εσωτερικό

Το μήκος του αμαξώματος φτάνει τα 4,341 μέτρα όταν το πλάτος είναι στα 1,804 μέτρα και το ύψος στα 1,693 (με ράγες οροφής), με το μεταξόνιο να βρίσκεται στα 2,674 μέτρων (2,676 στο 4×4). Η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος είναι στα 21 εκατοστά, ενώ οι προστατευτικές ποδιές μπροστά και πίσω τονίζουν το σκληροτράχηλο χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Οι χώροι είναι επίσης ένα από τα δυνατά του σημεία

Μπαίνοντας στο εσωτερικό, αντιλαμβάνεσαι άμεσα την αναβάθμιση που έχει γίνει τόσο στον τομέα των υλικών όσο και της κατασκευής. Το ταμπλό έχει σχεδιαστεί από την αρχή με αποτέλεσμα να δείχνει εμφανώς πιο σύγχρονο, και λειτουργικό. Στην κεντρική κονσόλα φιλοξενείται τοποθετημένη ψηλότερα, κατά 74 χιλιοστά, η οθόνη του συστήματος MediaNav Evolution, για πιο εύκολη χρήση, ενώ υπάρχουν νέοι διακόπτες. Ο επιλογέας της τετρακίνησης έχει τοποθετηθεί δίπλα στο χειρόφρενο, ενώ υπάρχουν περισσότερες θήκες για μικροαντικείμενα, που σύμφωνα με την Dacia φτάνουν συνολικά τα 27,2 λίτρα. Καλύτερη είναι και η θέση οδήγησης, η οποία ακόμη και σε πολύωρα ταξίδια δεν κουράζει. Από κει και πέρα υπάρχει για πρώτη φορά αυτόματος κλιματισμός και keyless entry (είσοδος και λειτουργίες χωρίς κλειδί), σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου, ενώ η οθόνη του συστήματος πολυμέσων αφενός έχει μεγαλώσει και αφετέρου έχει τοποθετηθεί πιο ψηλά στην κεντρική κονσόλα.

Στιλιστικές λεπτομέρειες που χαρίζουν πόντους

Οι χώροι για τους επιβάτες συνεχίζουν να είναι άκρως ικανοποιητικοί για τις διαστάσεις του αυτοκινήτου ενώ η χωρητικότητα του  πορτμπαγκάζ είναι στα 478 λίτρα για την έκδοση 2WD όπως αυτή της δοκιμής μας και με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος η συνολική χωρητικότητα φτάνει τα 1.623 λίτρα. Πολύ προσεκτική δουλειά έχει γίνει και στον τομέα της ηχομόνωσης όπως και στη ποιότητα κύλισης του Duster, με αποτέλεσμα οι θόρυβοι που φτάνουν στα αυτιά των επιβατών να έχουν μειωθεί δραστικά και μόνο όταν η ταχύτητα κίνησης αυξηθεί σημαντικά.

Άνετα και με ικανοποιητική πλευρική στήριξη

Η πηγή του καλού

Kαι ερχόμαστε στην ουσία του θέματος αλλά και στην πηγή του καλού αλλά και του προβληματισμού. Αυτό διότι όταν είσαι σχεδόν εμμονικός με την τετρακίνητη πετρελαιοκίνητη έκδοση του μοντέλου, αντιμετωπίζεις με μία κάποια προκατάληψη τη δικίνητη εκδοχή του με τον κινητήρα βενζίνης. Ωστόσο από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα, αρχίζεις να βλέπεις τα πράγματα διαφορετικά. Το μεστό τράβηγμα του 1300άρη με τους 150 ίππους από τις 1500 κιόλας στροφές, το πολύ θετικό κούμπωμα του επιλογέα, η σχεδόν αθόρυβη και βελούδινη λειτουργία του συνόλου, σε κάνει να αναρωτιέσαι για το τι πραγματικά συμβαίνει.

Δυνατός, πολιτισμένος και με πολύ λογική κατανάλωση

Είναι τέτοια η λειτουργία του συνόλου, που αρχίζεις να προβληματίζεσαι για το αν οι μηχανικοί της Dacia «φόρεσαν» απλώς το νέο κινητήρα στο αυτοκίνητο, ή αν επενέβησαν και σε άλλα του σημεία. Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο αναβαθμίζει σε τέτοιο σημείο το Duster που το απολαμβάνεις παντού. Είτε εντός πόλης, είτε στην εθνική οδό που μας έδωσε την εντύπωση ότι ο θόρυβος είναι σαφώς μειωμένος, είτε ακόμη και σε κλειστό ορεινό κομμάτι που δείχνει πιο ικανό να διαχειριστεί τη δύναμη. Ακόμη και στο χώμα μας άρεσε περισσότερο, χωρίς φυσικά να το ζορίσουμε σε κάποια δύσκολα περάσματα, καθώς δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως στα χέρια μας δεν είχαμε τη τετρακίνητη έκδοση.

Με το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο αναβαθμίστηκε συνολικά η συμπεριφορά του Duster

Και μετά απ’όλα αυτά έρχεται και η στιγμή να δούμε τη μέση κατανάλωση, όπου αυτό το 7 μοιάζει απίστευτο. Δεν μπορεί να το απολαμβάνεις παντού, χωρίς να το ζορίζεις και να ανεβάζεις αναίτια στροφές, καθώς απλώς δεν χρειάζεται, και να βλέπεις μέση κατανάλωση επτά. Διότι αυτό ανατρέπει οριστικά όλη σου τη θεωρία για το ποια έκδοση του Duster είναι ή μάλλον ήταν η αγαπημένη μας. Αν προσθέσετε και τα 17.380 ευρώ που ζητάει το συγκεκριμένο, στην έκδοση εξοπλισμού Prestige, που διαθέτει μέχρι και σύστημα πλοήγησης, τότε τα πράγματα δυσκολεύουν ακόμη περισσότερο στο μυαλό μου. Μήπως τώρα που θα χειμωνιάσει οργανώσουμε ένα συγκριτικό ανάμεσα στο 1.3 βενζίνης με κίνησης εμπρός και στο τετρακίνητο 1.5 diesel, προκειμένου να ξαναβρούμε τις ισορροπίες μας!!!

Aπολαυστικό σε κάθε κατάσταση
  • Εμφάνιση
  • Κατανάλωση
  • Επιδόσεις
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
  • Οδική συμπεριφορά

  • Δεν συνδυάζει τετρακίνηση με αυτόματο κιβώτιο

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1300 κ.εκ. Turbo
Ίπποι 150
0-100 10.4″
Τελική ταχύτητα 200 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 7 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 138 γρ/χλμ
Λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Κωνσταντοπούλου σε Δ. Μαρκόπουλο: Επιτελείτε για την κυβέρνηση το «διόλου ευγενές έργο της συγκάλυψης»

cars

Κανένας χωρίς ασφαλιστική ικανότητα λόγω οφειλών μέχρι 100 ευρώ στον ΕΦΚΑ

cars

Θα έρθει και η “καυτή” έκδοση του νέου Toyota Yaris…

cars

Nissan e-NV200. Εξηλεκτρισμός και για τους επιχειρηματίες

cars

Ford Fiesta. Και για αγώνες

cars

Ford. Με νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα που προσφέρει μοναδικά οφέλη και προνόμια

cars

IONIQ 5 N: Το απόλυτο ηλεκτρικό Hyundai με 650 ίππους, 0-100 σε 3.4΄΄ και τελική ταχύτητα τα 260 χλμ/ώρα

cars

Συνελήφθησαν στον Πύργο ένας πατέρας και οι δύο ανήλικοι γιοι του για κλοπή

cars

Volvo. Ψηφίζει Θεσσαλονίκη

cars