Το έβδομο επεισόδιο της Ducati World Première έχει ως πρωταγωνιστή τη νέα Streetfighter V4. Μια μοτοσυκλέτα που γεννήθηκε από την εφαρμογή της Fight Formula στη νέα Panigale V4 – την 7η, επαναστατική γενιά superbikes της Ducati – εξελίσσοντας έτσι όλα τα σημεία αναφοράς της κατηγορίας όσον αφορά στις επιδόσεις, ενώ ταυτόχρονα βελτιώνει την άνεση και την απόλαυση του αναβάτη για τη χρήση στο δρόμο. Η νέα Streetfighter V4 είναι η πιο όμορφη, ταχύτερη και εξελιγμένη superbike της Ducati όλων των εποχών, χωρίς φέρινγκ, με ψηλό και φαρδύ τιμόνι, βάρος 189 kg, κινητήρα Desmosedici Stradale 214 hp, αεροδυναμικά πτερύγια και ένα πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων. που είναι μοναδικό στον κόσμο. Η σύνδεση με την Panigale V4 είναι τώρα πιο άμεση από ποτέ: ο κινητήρας είναι στην ίδια διαμόρφωση – η διαφορά των δύο ίππων οφείλεται σε διαφορές στην εισαγωγή – όπως και το πλαίσιο και οι ηλεκτρονικές δυνατότητες. Για πρώτη φορά, η Ducati επέλεξε να μεταφέρει την τεχνολογία και τις επιδόσεις της Panigale V4 σε μια γυμνή μοτοσυκλέτα χωρίς καμία φειδώ, δημιουργώντας μια μοτοσυκλέτα που συνδυάζει τα καλύτερα στοιχεία από τους δύο κόσμους.
Συμπεριφορά supersport μοτοσυκλέτας στην πίστα και οδική απόλαυση σαν μιας γνήσιας naked. Η εντυπωσιακή αναλογία ισχύος/βάρους 1,13 hp/Kg, που προέρχεται από έναν ελαφρύτερο και ισχυρότερο κινητήρα (+6 hp), εγκεκριμένο κατά Euro5+, σε συνδυασμό με τις εξελίξεις των ηλεκτρονικών συστημάτων και του πλαισίου, όπως DVO, ανάρτηση Öhlins Smart EC3.0 και το νέο σύστημα πέδησης Race eCBS, καθιστούν τη νέα Streetfighter V4 ακόμα πιο αποτελεσματική στην πίστα. Ταυτόχρονα, είναι σε θέση να εγγυηθεί μεγάλη διασκέδαση στο δρόμο με κορυφαία άνεση στην καθημερινή οδήγηση. Αυτό οφείλεται στο ευρύτερο εύρος βαθμονόμησης που εγγυώνται οι αναρτήσεις, σε ένα πιο αυστηρό πλαίσιο που δίνει στον αναβάτη μεγαλύτερη αίσθηση και ευκολία οδήγησης και σε έναν πιο περιορισμένο θόρυβο εξάτμισης, αλλά ταυτόχρονα ικανό να δώσει εξαιρετικό χαρακτήρα στη μοτοσυκλέτα.
Κινητήρας Desmosedici Stradale
Ο κινητήρας της Streetfighter V4 προέρχεται από αυτόν της Panigale V4, με ακόμη πιο άμεση σύνδεση από το προηγούμενο μοντέλο. Η Desmosedici Stradale προέρχεται στενά από τον κινητήρα των μοτοσυκλετών Ducati που αγωνίζονται στο MotoGP, με τις οποίες μοιράζεται πολλές τεχνικές λύσεις, ξεκινώντας από την αρχιτεκτονική. Πρόκειται για έναν V4 90° με δεσμοδρομική κατανομή, στροφαλοφόρο άξονα αντίθετης περιστροφής και χρονισμό Twin Pulse, ο οποίος δίνει στην Streetfighter V4 έναν ήχο πολύ παρόμοιο με αυτόν του Desmosedici GP. Η Desmosedici Stradale της νέας Streetfighter V4 έχει αναθεωρήσει το διάγραμμα κατανομής της σε σύγκριση με την έκδοση του προηγούμενου μοντέλου, και διαφορετικού προφίλ εκκεντροφόρους. Ο εναλλάκτης και η αντλία λαδιού είναι τα ίδια με αυτά που είναι τοποθετημένα στην Panigale V4 R, ενώ το τύμπανο ταχυτήτων είναι αυτό που χρησιμοποιείται στην Superleggera V4. Και για πρώτη φορά, η Streetfighter V4 διαθέτει επίσης αυλούς εισαγωγής μεταβλητού μήκους, με τιμή 25 mm στη μικρή διαμόρφωση και 80 mm στη μεγάλη, αυξάνοντας έτσι ταυτόχρονα τη μέγιστη ισχύ αλλά και την ευκολία οδήγησης. Ο κινητήρας Desmosedici Stradale, εγκεκριμένος κατά Euro5+, αποδίδει 214 ίππους στις 13.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 12,2 Kgm στις 11.250 σ.α.λ. Τιμές που μπορεί να είναι υψηλότερες σε διαμόρφωση πίστας: Με την αγωνιστική εξάτμιση Ducati Performance by Akrapovič, η μέγιστη ισχύς αυξάνεται στους 226 ίππους. Η Streetfighter V4 δεν ήταν ποτέ τόσο ισχυρή.
Design
Ο σχεδιασμός της νέας Streetfighter V4 διατηρεί το αδιαμφισβήτητο DNA της Streetfighter και την Panigale φύση του γυμνή χωρίς το φέρινγκ. Με πιο ισορροπημένες αναλογίες και κατανομή των όγκων μεταξύ εμπρός και πίσω, η Streetfighter V4 έχει γραμμές που στοχεύουν προς τα εμπρός που κάνουν τη μοτοσυκλέτα να φαίνεται έτοιμη να εκτοξευθεί προς την επόμενη στροφή. Ένας εντελώς νέος προβολέας full-LED ενισχύει το επιθετικό πρόσωπο του νέου μοντέλου, διατηρώντας την χαρακτηριστική μπροστινή όψη. Στο πίσω μέρος, τα full-LED φώτα χωρίζονται λειτουργικά σε δύο μέρη, δημιουργώντας το διπλό C που χαρακτηρίζει το πιο σπορ μοντέλα Ducati. Το ρεζερβουάρ των 16 λίτρων, ιδιαίτερα στενό, χαρακτηρίζεται από ένα κατά μήκος νεύρο και αντανακλάται στη μεγαλύτερη παρουσία της ουράς, πιο επιμήκης προς τα πίσω, με μικρότερη βάση πινακίδας κυκλοφορίας ενώ η σέλα του συνοδηγού είναι τοποθετημένη χαμηλότερα από τη Streetfighter V4 του 2024. Και τα δύο αυτά στοιχεία έχουν σχεδιαστεί για να συνδυάζουν στυλ και λειτουργικότητα, βελτιώνοντας την εργονομία στην σπορ οδήγηση.
Τέλος, δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα κεκλιμένα προς τα εμπρός διπλά πτερύγια, χαρακτηριστικό στοιχείο του μοντέλου από την πρώτη του έκδοση. Σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, είναι πιο αποτελεσματικά (+17 kg κάθετης δύναμης στα 270 km/h) και ενσωματώνονται στη γραμμή με πιο εκλεπτυσμένο και εξελιγμένο τρόπο. Τα φτερά επιτρέπουν μια μοτοσυκλέτα με ιδιαίτερα γρήγορη γεωμετρία πλαισίου, αλλά ταυτόχρονα πολύ σταθερή σε υψηλές ταχύτητες. Τέλος, η εξάτμιση που τοποθετείται κάτω από τον κινητήρα διατηρεί το στιλιστικό αποτύπωμα των σπορ μοτοσυκλετών της Ducati, διατηρώντας το κέντρο βάρους χαμηλό και αφήνοντας μια καθαρή εικόνα του νέου κοίλου συμμετρικού ψαλιδιού διπλής όψης, που αναδεικνύεται οπτικά από την απουσία του όγκου της εξάτμισης.
Νέος πίνακας οργάνων 8:3
Το νέο ταμπλό 6,9″ με αναλογία διαστάσεων 8:3 προσφέρει μέγιστη αναγνωσιμότητα και είναι τέλεια ενσωματωμένο στη γραμμή του νέου μοντέλου. Το προστατευτικό γυαλί χρησιμοποιεί τεχνολογία οπτικής συγκόλλησης, για να εγγυηθεί βέλτιστη αναγνωσιμότητα σε μαύρο φόντο ακόμη και κατά τη διάρκεια της ημέρας. Το σύστημα προσφέρει διαφορετικές διαμορφώσεις, (Infomode) για χρήση στο δρόμο ή στην πίστα, συνδυάζοντας την πληρότητα και την αναγνωσιμότητα των πληροφοριών για χρήση στο δρόμο, ή υποστηρίζοντας τον μοτοσυκλετιστή στην αναζήτηση μέγιστων επιδόσεων σε χρήση στην πίστα.
Ο πίνακας οργάνων αλλάζει δυναμικά τη διάταξή του, μετακινώντας τις στήλες και ανακατανέμοντας τον χώρο στην οθόνη, για να προσφέρει μέγιστη ορατότητα στις λειτουργίες που χρησιμοποιούνται, όπως πχ η πλοήγηση. Ομοίως, επιλέγοντας τo View mode, η αριστερή στήλη κερδίζει χώρο μετακινώντας το στροφόμετρο προς τα δεξιά και συμπιέζοντας τη δεξιά στήλη, για να εμφανίσει τις διάφορες διαθέσιμες λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένου του TPMS, της στιγμιαίας ροπής και της παρεχόμενης ισχύος, των πλευρικών και διαμήκων τιμών επιτάχυνσης, των στιγμιαίων τιμών για την γωνία κλίσης και της δράσης στο γκάζι και το φρένο. H νέα Streetfighter V4, διατίθεται στις εκδόσεις V4 και V4 S και αναμένεται στην Ελλάδα τον Απρίλιο του 2025.