CARSNEWS
F1 & RACES

F1: Η Mercedes παρακολουθεί τη δικαστική μάχη του Felipe Massa

Αφότου ο πρώην επικεφαλής της Formula 1, Bernie Ecclestone, αποκάλυψε στο ντοκιμαντέρ για τη ζωή του «Lucky!» ότι ο ίδιος και ο τότε πρόεδρος της FIA, Max Mosley, γνώριζαν πριν από το GP Σιγκαπούρης του 2008 ότι ο αγώνας είχε «στηθεί» από την ομάδα της Renault. Ο Βραζιλιάνος Felipe Massa που αγωνιζόταν με τη Ferrari, έχασε τη μάχη του τίτλου εκείνη τη χρονιά από το Lewis Hamilton (McLaren), έχει συγκεντρώσει μία ομάδα δικηγόρων με σκοπό να καταφύγει στο δικαστήριο, ζητώντας να εξαιρεθεί το αποτέλεσμα του GP Σιγκαπούρης από το Πρωτάθλημα εκείνης της χρονιάς και να ανατραπεί το τελικό αποτέλεσμα υπέρ του.

Η Renault είχε διατάξει το δεύτερο οδηγό της Nelson Piquet, να προκαλέσει εκούσιο ατύχημα σε συγκεκριμένο σημείο της πίστας (όπου δεν υπήρχαν γερανοί να απομακρύνουν το μονοθέσιο) και γύρο του αγώνα, με σκοπό να προκαλέσει την επέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας και να ευνοήσει τη στρατηγική του ετέρου οδηγού της ομάδας, Fernando Alonso.

Ο Ισπανός είχε εκκινήσει από τη 15η θέση και είχε εισέλθει πρώτος στα pits στο 12ο γύρο, με τον Piquet να προκαλεί το εσκεμμένο ατύχημα στον επόμενο. Το «κόλπο» λειτούργησε και ο Alonso κέρδισε τον αγώνα. Με την παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας, ο Massa, επικεφαλής μέχρι εκείνη τη στιγμή, εισήλθε στα pits, αλλά η στάση του ήταν καταστροφική, καθώς η Ferrari του έδωσε πράσινο φως να ξεκινήσει ενώ ήταν ακόμα προσαρτημένη στο μονοθέσιό του η αντλία ανεφοδιασμού.

Ο Βραζιλιάνος αναγκάστηκε να περιμένει στο τέλος του pit lane τους μηχανικούς της ιταλικής ομάδας να αποσυνδέσουν την αντλία ανεφοδιασμού και κατέληξε στη 13η θέση, ενώ ο Hamilton ανέβηκε στο 3ο σκαλί του βάθρου. Ο Massa έχασε στο τέλος εκείνης της σεζόν τον τίτλο για μόλις 1 βαθμό.

O Piquet αποκάλυψε το καλοκαίρι του 2009 στη FIA τι είχε συμβεί και ξεκίνησε η έρευνα που οδήγησε σε αποκλεισμό από το μηχανοκίνητο αθλητισμό των διευθυντή μηχανολογίας της Renault, Pat Symmonds (νυν τεχνικός διευθυντής της F1), και του επικεφαλής της γαλλικής ομάδας, Flavio Briatore (που εμπλέκεται στη διαχείριση του Paddock Club, του χώρου φιλοξενίας VIP ανθρώπων στις πίστες της F1).

Ο επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, δήλωσε ότι η γερμανική ομάδα «ακολουθεί με ενδιαφέρον» τις εξελίξεις της υπόθεσης του Massa. «Προφανώς ήταν κάτι που κανείς δεν περίμενε. Οι κανονισμοί είναι αρκετά σαφείς στη Formula 1. Υπάρχει κάποια δικαστική υπόθεση πίσω από αυτό; Σίγουρα θα δημιουργήσει ένα προηγούμενο, όποιο και αν είναι αυτό».

Ο σαφής υπαινιγμός που Wolff είναι ότι αν ο Massa καταφέρει να κάνει κάτι με την προσπάθειά του, ίσως ανοίξει ο δρόμος για τη Mercedes να κινήσει διαδικασίες για το αποτέλεσμα του Πρωταθλήματος του 2021, το οποίο κρίθηκε στο GP Άμπου Ντάμπι υπέρ του Max Verstappen, έπειτα από «ανθρώπινο λάθος» -όπως το χαρακτήρισε η FIA– του πρώην διευθυντή αγώνων της F1, Michael Masi. Ο Wolff ανέφερε: «Η FIA σχολίασε τον αγώνα του 2021 με μια σαφή δήλωση. Για αυτό και το κοιτάζουμε με ενδιαφέρον».

Ωστόσο, ο Wolff προσέθεσε για την προσπάθεια του Massa: «Δε νομίζω ότι έχει ελπίδες. Δεχόμαστε τους αγωνιστικούς κανονισμούς, είναι πολύ σαφείς, δεσμεύεσαι σε αυτούς, είσαι κάτοχος άδειας και αν όλοι άνοιγαν καταστάσεις, τότε το άθλημα θα βρισκόταν σε σύγχυση. Υπάρχουν τόσα πολλά πράγματα που επηρεάζουν το αν κερδίζεις ή χάνεις, που δεν βλέπω να μπορεί να υποστηρίξει τους ισχυρισμούς του».

«Από την πλευρά της αστικής αγωγής, δεν ξέρω αν αξιολογούν αν υπάρχουν κάποιες αποζημιώσεις που θα μπορούσαν να διεκδικηθούν. Νομίζω ότι από άποψη φήμης έχεις μια δύσκολη θέση: τι είναι αυτό; Είναι σαν να βλέπεις μια σαπουνόπερα να εξελίσσεται μπροστά σου».

F1 - Lewis Hamilton & Toto Wolff (Mercedes)

Από την πλευρά του, ο Lewis Hamilton δήλωσε: «Αν αυτή είναι η κατεύθυνση που θέλει να ακολουθήσει ο Felipe, αυτή είναι η απόφασή του. Προτιμώ να μην εστιάζω στο παρελθόν. Είτε είναι πριν από 15 χρόνια, είτε πριν από δύο χρόνια, είτε πριν από τρεις ημέρες. Με ενδιαφέρει μόνο το παρόν». 

Στο χορό των δηλώσεων είχε μπει και ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, ο οποίος σχολίασε: «Ακόμα και η επιλογή γύρου για το pit stop (του Alonso) ήταν ύποπτη. Στη συνέχεια, ήταν ένα ανοιχτό μυστικό. Απλώς αναρωτιόμουν γιατί άργησε τόσο πολύ να αποκαλυφθεί αυτή η υπόθεση. Εάν υπάρχουν νέα στοιχεία, το θέμα μπορεί να επανεξεταστεί και τότε οι πιθανότητες του Massa δεν είναι τόσο κακές. Το μόνο ερώτημα είναι, πού θα καταλήγαμε αν έπρεπε να επανεξετάσουμε και πολλούς άλλους αγώνες όπου επίσης υπήρξαν περιστατικά;»

Ο Wolff, αναφέρθηκε και στο περιστατικό με τα σχόλια που έκανε ο Helmut Marko για την εθνικότητα του Sergio Perez και πώς αυτή επηρεάζει την απόδοσή του. Ο 80χρονος Αυστριακός απολογήθηκε για τα σχόλιά του δημόσια και προσωπικά στον Perez, ενώ δέχθηκε γραπτή προειδοποίηση από τη FIA. Σε αυτή, η Διεθνής Ομοσπονδία υπενθύμισε στο Marko ότι έχει ευθύνες ως δημόσιο πρόσωπο του μηχανοκίνητου αθλητισμού σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας της.

F1 - Max Verstappen (Red Bull) & Lewis Hamilton (Mercedes), GP Σιγκαπούρης 2023

Ο Wolff δήλωσε για το σχόλιο του Marko όπου ανέφερε τον Μεξικανό Perez ως Νοτιοαμερικανό: «Γελάμε με τη Νότια Αμερική, αλλά είναι ένα θέμα που δεν είναι καθόλου αστείο. Δεν είναι μόνο αυτά που έχουν ειπωθεί, αλλά και η νοοτροπία, ότι μπορείς να σκέφτεσαι ακόμα και αυτά τα πράγματα. Αυτό δεν έχει καμία θέση στην F1. Αυτό δεν είναι κάτι που θα έπρεπε να ειπωθεί στο παρελθόν και σίγουρα όχι τώρα και στο μέλλον».

«Όλοι γνωρίζουμε ότι χρειαζόμαστε περισσότερη ποικιλομορφία στην F1, περισσότερη ένταξη, και οι ομάδες κάνουν ό,τι μπορούν για να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον όπου αυτό είναι εφικτό. Και προφανώς δηλώσεις όπως αυτή δεν αποδίδουν στην F1 την εικόνα που της αξίζει για όλες αυτές τις δραστηριότητες».

Ο Wolff όμως παραδέχθηκε ότι ούτε τα δικά του σχόλια για το ρεκόρ 10 συνεχόμενων νικών που πέτυχε ο Max Verstappen στο GP Ιταλίας, ήταν σωστά. Ο Αυστριακός δήλωσε ότι τέτοια ρεκό ανήκουν στη Wikipedia, την οποία «κανείς δε διαβάζει». Ο Wolff παραδέχθηκε στη Σιγκαπούρη: «Προφανώς, όταν βλέπεις τα σχόλια, υπό αυτές τις συνθήκες σκέφτεσαι: Ήταν το πιο έξυπνο πράγμα που θα μπορούσα να έχω πει; Μάλλον όχι».

Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Related Articles

Schumacher: Ανακοινώθηκε ως εφεδρικός οδηγός της Mercedes

cars

F1 GP Καναδά: Το μεγάλο δίλημμα (+video)

Bury

Καουμπόηδες εσείς; Σερίφηδες εμείς

cars

Οι πέντε καλύτερες πόλεις για να ζήσεις το 2023

cars

Αισιόδοξος για τη νέα σεζόν ο Αλόνσο

cars

F1 Academy to collaborate with Champions of the Future on new global karting series

cars

Ποιό αστέρι της Formula 1 πουλά κλασικό Fiat 500;

cars

Νέα «βέλη» της Red Bull κατά της Renault

cars

F1 – GP Emilia Romagna – Kατατακτήριες: 8η συνεχόμενη pole-position για τον Verstappen

Bury