Ο Λεκλέρ θριάμβευσε στην Μόντσα και η Ferrari πηγαίνει στο Αζερμπαϊτζάν με το ηθικό στα ύψη. Βλέπετε στην πίστα του Αζερμπαϊτζάν ο κινητήρας έχει μεγαλύτερη σημασία από οπουδήποτε αλλού. Επιπλέον αυτή είναι και μία από τις αγαπημένες πίστες του Λεκλέρ.
Αλλά όσο και εάν η Ferrari έχει ανέβει σε ανταγωνιστικότητα, η Mclaren παραμένει το μεγάλο φαβορί. Όπως συμβαίνει στους περισσότερους αγώνες από τον Ιούνιο και μετά, οι Νόρις-Πιάστρι θα έχουν τον πρώτο λόγο. Βέβαια ο Νόρις είναι και εκείνος ένας από τους σπεσιαλίστες του Μπακού και θα έχει τον πρώτο λόγο έναντι του teammate του.
Και η ομάδα έπειτα από αναποφασιστικότητα μηνών θα στηρίξει τον Λάντο στη μάχη του πρωταθλήματος. Ο Στέλα είχε δηλώσει μετά την Μόντσα, εμμέσως πλην σαφώς, ότι ο Νόρις θα είχε τον πρώτο λόγο. Την ίδια δήλωση -όμως πιο ξεκάθαρη- επανέλαβε σήμερα ο Ιταλός στο BBC.
«Θα στηρίξουμε τον Λάντο ωστόσο δεν θέλουμε να παρεκκλίνουμε πολύ από τις αξίες μας. Μίλησα με τον Όσκαρ και τον ρώτησα εάν θα παραχωρούσε μία πιθανή νίκη στον Λάντο σε περίπτωση που του το ζητούσαμε. Μου απάντησε ότι όσο επίπονο και αν ήταν κάτι τέτοιο, αυτή τη στιγμή φαντάζει σωστό» δήλωσε ο επικεφαλής της McLaren.
Από την άλλη στην Red Bull μπορεί να μην έχουν τέτοιου είδους ζητήματα. Ωστόσο έχουν σοβαρό πρόβλημα με την ισορροπία της RB20. Η ομάδα θα προσπαθήσει να κάνει ένα ακόμη βήμα προς την κατανόηση του μονοθέσιου της στο Αζερμπαϊτζαν. Αλλά η μάχη του Φερστάπεν θα είναι μάλλον με τις Ferrari και τις Mercedes, παρά με τις McLaren.
Χαρακτηριστικά σιρκουί
Η δεύτερη γρηγορότερη διαδρομή πόλης στον κόσμο μετά την Τζέντα διατρέχει τους δρόμους της Αζέρικης πρωτεύουσας συνδυάζοντας μία από τις μεγαλύτερες ευθείες με ένα από πιο κλειστά σημεία του καλεντάρι. Η τελική ταχύτητα στο τέλος της ευθείας των pits ξεπερνά τα 340 χλμ/ω ενώ το στενό σύμπλεγμα των στροφών 8-9-10-11 προσφέρει μεγάλο χρονικό κέρδος στους πιο ακριβείς και τολμηρούς πιλότους.
Το υπόλοιπο εσωτερικό τμήμα παρουσιάζει μάλλον τουριστικό παρά οδηγικό ενδιαφέρον. Περνάει μπροστά από όλα τα εμβληματικά σημεία της πόλης και περιέχει πολλές στροφές 90 μοιρών. Οι διέξοδοι διαφυγής κατά μήκος της διαδρομής των 6,003 χιλιομέτρων είναι ελάχιστες και μια επαφή με τον τοίχο- ή και η στάθμευση σε δύσκολο σημείο- καθιστά σχεδόν βέβαιη την έξοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας.
Οι ζώνες DRS είναι δύο με την πρώτη να βρίσκεται στην… ατελείωτη κεντρική ευθεία και την δεύτερη στην αμέσως επόμενη του εσωτερικού τμήματος. Ο αγώνας ολοκληρώνεται σε 51 γύρους.
Η Pirelli φέρνει στο Μπακού τις τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας της. Πράγμα λογικό καθώς η άσφαλτος είναι εξαιρετικά λεία και η θερμική καταπόνηση των ελαστικών μικρή.
Ο αγώνας βγαίνει με μία στάση στα pits ενώ το μεγάλο στοίχημα είναι το ποιος οδηγός θα μπορέσει να κάνει μεγαλύτερο πρώτο stint. Βλέπετε στην πίστα του Αζερμπαϊτζάν λειτουργεί το overcut και το πλεονέκτημα είναι με εκείνον που σταματάει πιο αργά. Φυσικά, αυτό μπορεί να αλλάξει σε περίπτωση αυτοκινήτου ασφαλείας μετά το μέσον του αγώνα.
Τηλεοπτική κάλυψη
Το τριήμερο θα καλυφθεί τηλεοπτικά, ζωντανά από τον ANT1+. Ο αγώνας θα μεταδοθεί ετεροχρονισμένα την Κυριακή στις 16:30 από τον ΑΝΤ1. Οι ώρες μετάδοσης κάθε περιόδου είναι:
- Παρασκευή 13/09
12:30: FP1
16:00: FP2 - Σάββατο 14/09
11:30: FP3
15:00: Κατατακτήριες δοκιμές - Κυριακή 15/09
14:00: Αγώνας