CARSNEWS
F1 & RACES

F1 GP Άμπου Ντάμπι: Ένας αντιπροσωπευτικός επίλογος (+video)

Στις κατατακτήριες του Άμπου Ντάμπι είδαμε τις τρεις κορυφαίες ομάδες του grid να παρατάσσονται σε σειρά. Μία εικόνα αντιπροσωπευτική της χρονιάς που κλείνει σε λίγες ώρες.

Και γράφουμε “αντιπροσωπευτική” αναφερόμενοι όχι αποκλειστικά στην φόρμα των ομάδων στις κατατακτήριες αλλά συνολικά στα Grand Prix. Άλλωστε η Ferrari ήταν η ομάδα που κέρδισε της περισσότερες -δώδεκα τον αριθμό- poles φέτος. Από την άλλη η Red Bull κατάφερε μόλις για πρώτη φορά φέτος να “κλειδώσει” την πρώτη σειρά εκκίνησης.

Εντούτοις, στους αγώνες οι ισορροπίες ήταν εντελώς διαφορετικές. Η RB18 αποδείχθηκε το καλύτερο μονοθέσιο τις Κυριακές και όχι μόνο από άποψη ταχύτητας. Ήταν καλύτερη στην διαχείριση των ελαστικών και πιο αξιόπιστη από την πλησιέστερη ανταγωνίστριά της, την F1-75.

Μπορεί η φετινή Ferrari να ήταν ασυναγώνιστη ορισμένες φορές στον έναν γρήγορο γύρο. Ωστόσο η Red Bull είχε ένα ευρύτερο “παράθυρο” λειτουργίας στους αγώνες. Έτσι οι Verstappen-Perez είχαν στα χέρια τους ένα πιο εύκολο αυτοκίνητο, το οποίο, μάλιστα, γινόταν όλο και καλύτερο ενώ η χρονιά προχωρούσε.

Από την άλλη, η Ferrari παρά την εκπληκτική ταχύτητα που επέδειξε αρχικά, αντιμετώπισε και πολλαπλά προβλήματα αξιοπιστίας. Αυτά σε συνδυασμό με την χρόνια δυσλειτουργία της ομάδας σε αρκετούς κρίσιμους τομείς την έθεσαν εκτός διεκδίκησης ουσιαστικά πριν από το καλοκαιρινό διάλειμμα.

Η Scuderia αποφάσισε από νωρίς να στραφεί στην εξέλιξη του αυτοκινήτου της για το 2023. Έτσι, καθώς η Red Bull γινόταν όλο και καλύτερη η Ferrari έχανε έδαφος σε κάθε αγώνα μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα. Η μεταξύ τους ψαλίδα άνοιγε συνεχώς στους αγώνες, ενώ από το Spa η Red Bull μπόρεσε να ανταγωνιστεί επιτυχημένα την Ferrari και στις κατατακτήριες. Και φτάνοντας στην Yas marina κατάφερε να την ξεπεράσει.

Ο γρίφος της Mercedes

Έπειτα υπάρχει και η Mercedes. Η W13 παρουσιάστηκε πολύ ανταγωνιστική σε Μεξικό και Βραζιλία. Ήταν γνωστό, βέβαια, ότι αυτό οφειλόταν σε μεγάλο βαθμό στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που έχουν τα σιρκουί των δύο παραπάνω χωρών. Κυρίως στο μεγάλο τους υψόμετρο.

Φαινόταν, όμως, ότι η ομάδα είχε καταφέρει να εξελίξει παράλληλα και το μονοθέσιο της. Την ίδια εικόνα έδινε και μέχρι τις κατατακτήριες του Άμπου Ντάμπι. Με υψηλό φορτίο καυσίμου και σχετικά μεγάλη θερμοκρασία οδοστρώματος, η W13 έμοιαζε να λειτουργεί εξαιρετικά σε μία θεωρητικά “εχθρική” για εκείνην πίστα.

Καθώς, όμως, ο ήλιος έδυε στην Yas Marina και τα soft προσέφεραν μεγαλύτερη πρόσφυση η εικόνα αυτή ανατράπηκε. Οι Red Bull και Ferrari βρήκαν πολύ μεγαλύτερη απόδοση, την στιγμή που η επιπλέον πρόσφυση έκανε την W13 να βγει από το optimum της λειτουργίας της.

Δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο φέτος. Δεν μπορούμε παρά να θεωρήσουμε ότι πρόκειται για ένα έμφυτο χαρακτηριστικό της φετινής Mercedes. Και το μεγάλο ερώτημα είναι ποια κατεύθυνση θα ακολουθήσει η ομάδα για το 2023.

Θα επιμείνει στο υπάρχον project προσπαθώντας να εξαλείψει αυτά τα μειονεκτήματά του; Ή μήπως στο Μπαχρέιν του 2023 θα δούμε μία ριζικά διαφορετική Mercedes; Η δεύτερη επιλογή φαντάζει ίσως πιο σωστή. Θα κοστίσει, όμως, σε χρόνο και είναι εξαιρετικά πιθανό -εάν όλα πάνε κατ’ ευχή- η Mercedes να χρειαστεί αρκετούς αγώνες εντός του 2023 μέχρι να κάνει το νέο της μονοθέσιο να δουλέψει σωστά.

Pole βοηθώντας και τον Checo

Στις χθεσινές κατατακτήριες, τώρα, ο Max Verstappen έμοιαζε ανήμπορος για την πρώτη θέση εκκίνησης μέχρι και λίγο πριν το Q3. Η RB18 με τον αριθμό 1 αντιμετώπιζε πρόβλημα με την πρόσφυση των πίσω ελαστικών. Λίγο πριν το Q3, μάλιστα, η ομάδα θα χρειαζόταν να κάνει επανεκκίνηση σε όλα τα συστήματα του μονοθέσιου.

He’s been superb all year, and finished the final Saturday in style 👌

Here’s how @Max33Verstappen took his seventh pole of 2022 👀#AbuDhabiGP @pirellisport pic.twitter.com/hlRY7GxxK9

— Formula 1 (@F1) November 19, 2022

Όμως, ο Ολλανδός δεν πτοήθηκε από όλα αυτά. Βγήκε στην πίστα και -σαν να μην έτρεχε τίποτε- έκανε έναν εκπληκτικό πρώτο γύρο. Ο χρόνος που πέτυχε στην πρώτη του προσπάθεια ήταν αρκετός για την pole. Όμως, θα τον κατέβαζε περαιτέρω στην δεύτερή του προσπάθεια. Αυτή τη φορά βοηθώντας και με tow τον ομόσταβλο του.

Έτσι, ο Perez κατάφερε να πάρει για μόλις 40 χιλιοστά του δευτερολέπτου την δεύτερη θέση εκκίνησης από τον Leclerc. Ο Charles ήταν ελαφρώς απογοητευμένος μετά τις κατατακτήριες. Γνωρίζει ότι πλέον θα πρέπει εκείνος και η ομάδα του να κάνουν το κάτι παραπάνω ώστε να υποσκελίσουν τον Perez στον αγώνα.

“Tomorrow is what matters, mate”

Checo will be fighting all the way on Sunday 💪#AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/V6tziSmHWo

— Formula 1 (@F1) November 19, 2022

Ειδάλλως η δεύτερη θέση του πρωταθλήματος οδηγών θα πάει στον Checo. Ο Μεξικάνος φαντάζει αυτή τη στιγμή ως το φαβορί για κάτι τέτοιο. Η Red Bull πάντα είχε καλύτερο ρυθμό αγώνα από την Ferrari φέτος. Ακόμη και εάν ο Charles τον κερδίσει στην εκκίνηση, θα είναι ιδιαίτερα δύσκολο να κρατήσει ζωντανά τα Pirelli όσο και ο Perez.

Επιπλέον, ο Leclerc θα χρειαστεί σίγουρα και την βοήθεια της ομάδας του αλλά και του Sainz να επικρατήσει. Και έχουμε δει αρκετές φορές φέτος ότι Sainz και Ferrari δεν ήταν απαραίτητα σύμμαχοι του Leclerc σε πολλές περιπτώσεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Formula 1: Τιμώντας τον Seb Vettel

F1 GP Άμπου Ντάμπι: Πρώτος ο Perez – Τρίτος οδηγός στην Red Bull ο Ricciardo

F1 GP Άμπου Ντάμπι: Η τελευταία pole της χρονιάς στον Verstappen

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο carsnews  

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Απαισιόδοξος μετά τις δοκιμές εξέλιξης ο Vettel

cars

Φόρμουλα 1 Φεράρι: Πώς θα είναι το μονοθέσιο SF-24 της Scuderia;

cars

F1 – Aυτό είναι το νέο όνομα της Sauber

cars

F1 Δοκιμές Εξέλιξης, Ημέρα 2: Ταχύτερος ο Kimi, χαμός με το DAS

cars

Ο Φερστάπεν έχασε τον προπονητή του

cars

Formula 1 – Πόση βενζίνη έκαψαν τα μονοθέσια, πόσα χιλιόμετρα έγραψαν στο κοντέρ τους

cars

Ferrari: Η νέα ταινία του Μάικλ Μαν θα κάνει πρεμιέρα τα Χριστούγεννα

cars

Αυτοκίνητο: Γιατί το πρώην αφεντικό της F1 πλήρωσε πρόστιμο μαμούθ – Οικονομικός Ταχυδρόμος

cars

Το μεγάλος λάθος του Michael Schumacher

cars