CARSNEWS
F1 & RACES

F1 GP Άμπου Ντάμπι: Η καλύτερη διαχείριση ελαστικών κερδίζει (+video)

Η σεζόν του 2022 ολοκληρώθηκε στην Yas marina με έναν αγώνα που χαρακτηρίστηκε από τις εξαιρετικές επιδόσεις των Verstappen-Leclerc αλλά και από τα πολλά… deja vu του 2021.

Το Grand Prix κρίθηκε στην διαχείριση των ελαστικών. Η απόφαση μεταξύ της μίας και των δύο στάσεων στα pits ήταν οριακή καθώς η φθορά των medium -με τα οποία ξεκίνησαν οι περισσότεροι οδηγοί- αποδείχθηκε ελαφρώς χαμηλότερη από ότι αναμενόταν.

Φυσικά, αυτό συνέβη σε όσους είχαν ένα καθαρό πρώτο stint. Όσοι αναγκάστηκαν να δώσουν μάχες στους πρώτους γύρους ή να οδηγήσουν για ώρα στον “βρώμικο” αέρα κάποιου προπορευόμενου μονοθέσιου βρέθηκαν από νωρίς σε μειονεκτική θέση.

Hamilton got airborne in his opening-lap tussle with Sainz 😮#AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/kbueHcMmPt

— Formula 1 (@F1) November 20, 2022

Αυτό ακριβώς συνέβη με τους Sainz και Hamilton στον πρώτο γύρο. Σε ένα στιγμιότυπο βγαλμένο κατευθείαν από τον πρώτο γύρο του περσινού αγώνα, ο Sainz επιχείρησε να προσπεράσει τον Βρετανό στο φρενάρισμα για την στροφή 6. Ο Carlos πέρασε μπροστά μέσα στην στροφή με τον Hamilton να επιλέγει -όπως και πέρσι εναντίον του Verstappen- την έξοδο διαφυγής.

Επέστρεψε μπροστά από τον Ισπανό στην πίστα. Σε αντίθεση με πέρσι, όμως, το race control ζήτησε από την Mercedes να επιστραφεί η θέση στον Sainz. Ο Hamilton το έπραξε ενώ τα δύο μονοθέσια πλησίαζαν σε σημείο ανίχνευσης του DRS. Έτσι, κατάφερε να προσπεράσει και πάλι σχεδόν αμέσως τον Sainz.

Όμως, η W13 του Lewis είχε υποστεί ζημιά κατά το περιστατικό του πρώτου γύρου από την έντονη αναπήδηση επάνω στο κερμπ. Πιθανότατα τόσο στο πάτωμα όσο και στο υδραυλικό κύκλωμα. Έτσι, ο Sainz θα περνούσε και πάλι μπροστά.

Ο αγώνας του Lewis θα συνεχιζόταν με αρκετά προβλήματα μέχρι την οριστική του εγκατάλειψη λίγο πριν το τέλος. Ο Sainz, από την άλλη, μπορεί να είχε πάρει πίσω την θέση εκκίνησής του. Είχε χάσει, όμως, πολύτιμο χρόνο και ζωή από τα ελαστικά του κατά την μάχη του με τον Hamilton.

Το λάθος του Perez

Λίγο πιο μπροστά, ο Sergio Perez θα έκανε το κρίσιμο λάθος που του στέρησε τελικά και την δεύτερη θέση. Ο Checo πίεσε από νωρίς την medium γόμα της Pirelli, προσπαθώντας να απομακρυνθεί από τον τρίτο Leclerc. Όμως, το αποτέλεσμα ήταν να αντιμετωπίσει έντονη φθορά μετά τον δέκατο γύρο.

Ο Leclerc -έχοντας φροντίσει καλύτερα τα δικά του ελαστικά στους πρώτους γύρους- άρχισε να μειώνει την διαφορά του από τον Perez . Στον 14ο γύρο βρισκόταν μόλις 1,3 δευτερόλεπτα πίσω από τον Μεξικανό. Η απειλή του undercut για τον Checo ήταν πλέον ορατή.

Έτσι, η Red Bull αναγκάστηκε να φωνάξει πολύ νωρίς τον Perz για την αλλαγή σε hard. Το γεγονός αυτό δημιούργησε δύο ακόμη προβλήματα στον Sergio. Καταρχάς, ήταν αναγκασμένος να σταματήσει και δεύτερη φορά καθώς 43 γύροι με την hard γόμα δεν θα μπορούσαν να βγουν. Έπειτα, λόγω του εσπευσμένου του pit-stop, ο Perez βγήκε ανάμεσα στους Vettel και Alonso, χάνοντας πολύτιμο χρόνο.

Η Ferrari σωστά επέλεξε στο σημείο εκείνο να μην απαντήσει αμέσως στο pit-stop της Red Bull. Κράτησε τον Leclerc στην πίστα για ακόμη έξι γύρους ώστε να του δώσει την επιλογή και του ενός pit-stop. Σε εκείνο το σημείο, βέβαια, κανείς δεν γνώριζε με σιγουριά εάν θα έβγαινε η μία στάση. Έπρεπε πρώτα να παρατηρηθεί η φθορά στην hard γόμα.

Το τέχνασμα της Ferrari

Όπως συνέβη με τη μεσαία γόμα, έτσι και με την σκληρή, η φθορά δεν ήταν όσο υψηλή αναμενόταν. Έτσι, ο Leclerc -ο οποίος χθες έκανε μεγάλο αγώνα- μπορούσε να πάει μέχρι το τέλος με τα hard. Ο Perez από την άλλη ήταν δεσμευμένος στα δύο pit-stops. Με τον προπορευόμενο Verstappen να έχει παρόμοια στρατηγική με του Leclerc, ο δεύτερος μετά τις πρώτες στάσεις Μεξικάνος βρέθηκε σε δύσκολη θέση.

“Yes baby!”

Charles Leclerc celebrates clinching P2 in the drivers’ championship 👏#AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/WcUj7mPnze

— Formula 1 (@F1) November 20, 2022

Από τη μία έπρεπε να αυξήσει την διαφορά του από τον Leclerc εν όψει της δεύτερης στάσης του. Από την άλλη δεν ήταν αρκετά γρήγορος ώστε να προσπεράσει τον Max, ο οποίος εκείνη τη στιγμή πήγαινε συντηρητικά. Ήταν αναγκασμένος να κρατήσει μία απόσταση ασφαλείας -περί τα 2,5 δευτερόλεπτα- από την προπορευόμενη Red Bull. Παράλληλα είπε στο team radio ότι χάνει χρόνο πίσω από τον Max.

Η Red Bull θέλοντας να αποφύγει μία επανάληψη της Βραζιλίας, ζήτησε από τον Verstappen να αυξήσει τον ρυθμό του. Ο Ολλανδός ανταποκρίθηκε, δείχνοντας και πόσο περιθώριο είχε ακόμη εάν επέλεγε να πιέσει. Ο Perez θα είχε την ευκαιρία τώρα να πιέσει περισσότερο την hard γόμα και να απομακρυνθεί από την Ferrari που βρισκόταν ήδη 1,5 δευτερόλεπτο πίσω του.

Η Ferrari βλέποντας αυτό, αποφάσισε να κάνει ένα τέχνασμα. Ειδοποίησαν τον Leclerc να μπει στα pits “opposite Perez’. Δηλαδή να έκανε το αντίθετο από αυτό που θα έπραττε ο Perez. Ακούγοντας το αυτό, οι της Red Bull πίστεψαν ότι και ο Leclerc θα πήγαινε για δύο στάσεις. Άλλωστε, λίγους γύρους πριν ο Sainz είχε διαμαρτυρηθεί για την έντονη φθορά των hard.

Έτσι, ο Perez μπήκε για δεύτερη φορά παίρνοντας και πάλι τα hard. Όμως, ο Leclerc δεν επρόκειτο να σταματήσει ξανά. Πήρε την δεύτερη θέση και χάρη στην εξαίρετη οδήγησή του κατάφερε να την κρατήσει μέχρι την καρό σημαία.

Αναμνήσεις του 2021

Ο Perez βγαίνοντας από τα pits θα έβρισκε μπροστά του τον Lewis Hamilton ο οποίος σε εκείνο το σημείο προσπαθούσε για το ένα pit-stop και είχε αρκετά χαμηλότερο ρυθμό. Ωστόσο, ο Βρετανός δεν παρέλειψε να… ξεπληρώσει στον Checo το γραμμάτιο του 2021.

Strangely familiar 🤔😃#AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/vTup700aEN

— Formula 1 (@F1) November 20, 2022

Η μάχη των δύο ήταν μία επανάληψη της περσινής τους, με αντεστραμμένους ρόλους. Ο Perez χρειάστηκε δύο προσπάθειες για να περάσει τελικά τον Hamilton, χάνοντας σχεδόν δύο δευτερόλεπτα μέχρι να το πράξει. Να σημειώσουμε ότι ο Leclerc τερμάτισε 1,3 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Perez στο τέλος.

Κατά ένα περίεργο παιχνίδι της μοίρας, μάλιστα, ο Hamilton εγκατέλειψε στο τέλος, όπως και ο Perez πέρσι. Τα deja vu, όμως, δεν σταμάτησαν εκεί. Οι Mick Schumacher και Nicholas Latifi βρέθηκαν και πάλι να μονομαχούν στους τελευταίους γύρους, όπως και το 2021.

His 15th(!) win of the year 💪@Max33Verstappen caps an outstanding season with a lights to flag victory in AbuDhabi! #AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/Nh1Y9LLjn5

— Formula 1 (@F1) November 20, 2022

Είχαν και πάλι επαφή, αυτή τη φορά στην στροφή 9. Ωστόσο, δεν υπήρξε Safety Car φέτος. Ακόμη και να έβγαινε, όμως, το αυτοκίνητο ασφαλείας λίγα θα μπορούσαν να αλλάξουν στην κορυφή. Ο Max Verstappen είχε τον απόλυτο έλεγχο του αγώνα από την αρχή μέχρι το τέλος. Πήρε την τρίτη συνεχόμενη νίκη του στο Άμπου Ντάμπι και έκλεισε με στιλ μία εκπληκτική για εκείνον και την ομάδα του σεζόν.

Με την αυλαία του φετινού πρωταθλήματος έπεσε και η αυλαία στην μεγάλη καριέρα του Sebastian Vettel. Όμως, για τον Γερμανό θα αναφερθούμε εκτενώς σε ξεχωριστό κείμενο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Formula 1: Τιμώντας τον Seb Vettel

F1 GP Άμπου Ντάμπι: Ένας αντιπροσωπευτικός επίλογος ( video)

F1 GP Άμπου Ντάμπι: Ο Verstappen κλείνει με νίκη τη σεζόν

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο carsnews  

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Ο Μπραντ Πιτ γίνεται πιλότος της Formula 1 για το «Apex»: Η πρώτη εικόνα του μονοθέσιου που θα οδηγήσει

cars

Τα αθλητικά στην TV – Αθλητικός Κόσμος / Αθλητικά Νέα / Ειδήσεις / Sport

cars

Τι ισχύει με την πρόταση της Ferrari στον Vettel;

cars

O Σουμάχερ έχει καταστρέψει τα πάντα…

cars

F1: Οι δοκιμές εξέλιξης μεταφέρονται στο Μπαχρέιν

cars

F1 GP Ιταλίας: Pole Leclerc με φινάλε παρωδία!

cars

Η Μαδρίτη ετοιμάζεται και θέλει αγώνα F1

cars

Πρώτο Red Bull Showrun by ALUMIL στην Ελλάδα

cars

Μίχαελ Σουμάχερ: «Συνεχίζει να μάχεται» λέει ο πρόεδρος της FIA, Ζαν Τοντ

cars