CARSNEWS
F1 & RACES

F1 GP Μεξικού: Νίκη Hamilton, “πόνεσε” στη στρατηγική η Ferrari

Ο Lewis Hamilton πανηγύρισε στο Μεξικό τη δέκατη φετινή του νίκη και #83 στην καριέρα του, σε έναν αγώνα όπου η Ferrari προκάλεσε έντονα ερωτηματικά για την στρατηγική που επέλεξε για τον Charles Leclerc.

Ωστόσο ο πέντε φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, ακόμα δεν κάνει τους τίτλους του έξι, αφού δεν πήρε 14 βαθμούς περισσότερους από τον teammate του Valtteri Bottas, που ήταν τρίτος. Έτσι η στέψη πήρε αναβολή.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το Autodromo Hermanos Rodriguez υποδέχθηκε ομάδες και οδηγούς με καλοκαιρία, η θερμοκρασία αέρα ήταν στους 22 βαθμούς Κελσίου ενώ αυτή του οδοστρώματος στους 39.

Στην pole βρισκόταν ο Charles Leclerc, με τη Ferrari να κάνει ένα ακόμα lock out στην πρώτη σειρά του grid ως συνέπεια της ποινής που έλαβε μετά τις κατατακτήριες δοκιμές ο Max Verstappen. Θυμίζουμε πως ο Ολλανδός οδηγός δεν σήκωσε το πόδι από το γκάζι όταν στην τελική του προσπάθεια, στην τελευταία στροφή της πίστας, υπήρχε καθεστώς διπλής κίτρινης σημαίας λόγω του ατυχήματος του Valtteri Bottas. Έτσι ο οδηγός της Red Bull Racing δεν είδε απλά την τελική του προσπάθεια να ακυρώνεται αλλά έχασε και την pole την οποία εξασφάλιζε από την πρώτη του προσπάθεια (!) καθώς έλαβε ποινή 3 θέσεων στο grid. Έτσι εκκίνησε από τη δεύτερη σειρά, δίπλα στη Mercedes του Lewis Hamilton.

Το τελικό grid του Grand Prix Μεξικού! pic.twitter.com/oXKqmrJptQ

— SeitanF1 (@PanosSeitanidis) October 27, 2019

Σε ότι αφορούσε στα ελαστικά, Ferrari και Red Bull είχαν τις ίδιες επιλογές στη φαρέτρα τους. Αντίθετα οι Mercedes, είχαν μεν ένα απάτητο σετ μαλακής γόμας, δεν είχαν όμως μέσης. Κι αυτό σε ένα Grand Prix πριν την εκκίνηση του οποίου ήταν ασαφές ποια στρατηγική θα ήταν τελικά αυτή που θα έδινε πλεονέκτημα νίκης.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα οι Ferrari κράτησαν τις θέσεις τους αλλά πίσω τους υπήρξε επαφή ανάμεσα σε Hamilton και Verstappen. Αμφότεροι βγήκαν στο γρασίδι ενώ τα θραύσματα από την επαφή τους προκάλεσαν καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας.

⚠️ VIRTUAL SAFETY CAR (LAP 1/71) ⚠️

We’ve got lots of debris in Sector 1

Minor contact between Hamilton and Verstappen meant they both took to the grass#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/NzydIEGVJ5

— Formula 1 (@F1) October 27, 2019

Χαμένος από αυτή την επαφή ήταν ο οδηγός της Red Bull Racing που έπεσε όγδοος, όμως τα χειρότερα δεν είχαν έρθει ακόμα. Στο γύρο 5, ο Ολλανδός έκανε μία απαιτητική προσπέραση έναντι του Bottas, όμως η εμπρός αεροτομή της Mercedes έσκισε το πίσω δεξί ελαστικό της RB15. Έκανε σχεδόν ένα γύρο έτσι, φτάνοντας στα pit με τη… ζάντα. Συνέχισε όμως, παρότι είχε πέσει τελευταίος.

LAP 5/71

VERSTAPPEN PUNCTURE 😩

From the highs of Saturday… the Dutchman drops to last place#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/yyL4lb9Mwy

— Formula 1 (@F1) October 27, 2019

Ο Alex Albon που είχε ανέβει τρίτος μετά τη σύγχυση τους πρώτου γύρου, άνοιξε το χορό των pit stop στο γύρο 15. Παραδόξως, στον αμέσως επόμενο γύρο τον μιμήθηκε η Ferrari που κάλεσε τον πρωτοπόρο Leclerc για να βάλει ένα ακόμα σετ μέσης γόμας, δεσμεύοντάς τον σε στρατηγική τουλάχιστον δύο pit stop.

Όμως οι άμεσοι ανταγωνιστές του δεν έκαναν το ίδιο. Τόσο οι Mercedes όσο και ο Vettel συνέχισαν. Ο Βρετανός μπήκε στον γύρο 26 και σύντομα άρχισε να αμφισβητεί την ορθότητα της επιλογής αυτής, ειδικά από τη στιγμή που ο Γερμανός άλλαξε τελικά ελαστικά στον γύρο 37.

LAP 29/71

HAM 📻: “Feels like we stopped way too early”

He’s currently running fourth#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/bkYn3mFzdX

— Formula 1 (@F1) October 27, 2019

Πρέπει όμως να σημειωθεί πως ο Vettel υποστήριξε μέσω team radio αυτή την καθυστέρηση, με σύμμαχο την εμπειρία ο τετράκις πρωταθλητής «καθοδήγησε» τη στρατηγική του, σε αντίθεση με τον Leclerc που έπεσε θύμα της έμπνευσης της ομάδας του.

Το υποχρεωτικό δεύτερο pit stop για να βάλει κι αυτός τη σκληρή γόμα για να πάει μέχρι τέλους, ήρθε στο γύρο 43 και μάλιστα ήταν πολύ αργό. Η καθυστέρηση στην αλλαγή τροχού πίσω δεξιά του στέρησε περίπου τέσσερα δευτερόλεπτα. Ο Μονεγάσκος ήταν τέταρτος και πλέον αρκετά πίσω.

LAP 43/71

Leclerc finally pits from P1, but it’s *another* slow stop!

The rear-right just didn’t want to attach… he rejoins fourth#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/4FIKj6QVIH

— Formula 1 (@F1) October 27, 2019

Στη συνέχεια άρχισε το κυνήγι αν και η σκληρή γόμα φαινόταν να αντέχει και μάλιστα να κρατάει και απόδοση – αυτό είχε φανεί από τον Daniel Ricciardo που έκανε με αυτή 50 γύρους!

Έτσι ο Hamilton κρατούσε με άνεση τα ηνία, κινούμενος μάλιστα ενίοτε και στο 1.19. Ο Vettel τον ακολουθούσε αλλά ποτέ δεν πλησίασε πιο κοντά από τα δύο δευτερόλεπτα, ο Bottas σταδιακά άρχισε να συμπληρώνει το τρενάκι με τον Leclerc να τους πιάνει στο τέλος. Δεν είχαμε όμως κάποια αλλαγή.

H Mercedes έκανε το 1-3, ο Lewis πήρε τη νίκη αλλά όχι τον τίτλο – θα πρέπει να περιμένει τουλάχιστον μέχρι το Τέξας την επόμενη Κυριακή και το Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής.

“That one was for Bono!”#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/vItLoRzbrQ

— Formula 1 (@F1) October 27, 2019

Στο στρατόπεδο της Ferrari η ψυχολογική ανάκαμψη του Vettel συνεχίστηκε, με τον Γερμανό μπροστά από τον teammate του που έχει κάθε δικαίωμα να νιώθει προδομένος από τις επιλογές της ομάδας του.

Ακολούθησαν οι δύο Red Bull, με τον Albon να συνεχίζει τις παρουσίες του στο Top6 (αυτή τη φορά πέμπτος), την ώρα που ο Verstappen ανέβηκε έκτος από τελευταίος. Πράγμα ενδεικτικό της διαφοράς που εξακολουθούν να έχουν οι τρεις πρώτες ομάδες από τους υπόλοιπους.

Προς τέρψη του κοινού στις κερκίδες, best of the rest ήταν ο Sergio Perez με τη Racing Point, κρατώντας πίσω του τον Daniel Ricciardo. Η άλλη Renault, του Nico Hulkenberg, ήταν ένα γύρο πίσω και στην ένατη θέση αλλά στον τελευταίο γύρο ο Γερμανός είχε σύγκρουση με την Toro Rosso του Daniil Kvyat.

Entretanto Hulkenberg na última volta toca com Kvyat. E não termina a corrida. @iGPManager pic.twitter.com/wvqUfgG1T5

— RTP Mundial de F1 (@f1rtp) October 27, 2019

Οι αγωνοδίκες εξέτασαν το συμβάν και επέβαλλαν ποινή 10 δευτερολέπτων στον Ρώσο. Τα παραπάνω προβίβασαν στην ένατη θέση την άλλη Toro Rosso του Pierre Gasly, με τον Hulkenberg τελικά δέκατο.

Αναλυτικά η κατάταξη:

Related Articles

Καλά κάνει και περιμένει τον Vettel η Ferrari

cars

F1 GP Μ. Βρετανίας: Ο Bottas έδειξε το δρόμο στο FP3

cars

F1: Ο χρωματισμός της Alfa Romeo για το GP Βελγίου

cars

H F1 επιστρέφει στην Τουρκία με τις πιο σκληρές γόμες ελαστικών

cars

Κοντά στην ανανέωση ο Λεκλέρ με τη Ferrari – Τι ισχύει με την περίπτωση του Σάινθ

cars

Albon: Επιπλοκές μετά την εγχείρηση!

cars

Νίκες το 2022 ή… αντίο!

cars

Ίμολα και Μουτζέλο θα διεκδικήσουν Grand Prix της F1

cars

F1 GP Αυστραλίας: Προεπισκόπηση

cars