CARSNEWS
F1 & RACES

F1 GP Μεξικού: Ρεκόρ, μποϊκοτάζ και μία σταθερά (+ video)

Στην αραιή ατμόσφαιρα του Mexico City πολλά πράγματα ήταν διαφορετικά σε σχέση με τους προηγούμενους αγώνες της χρονιάς. Μοναδική σταθερά παρέμεινε η υπεροχή του Max Verstappen.

Δεν υπάρχει μία μαγική συνταγή με την οποίαν κερδίζονται όλα τα Grand Prix. Κάθε αγώνας είναι ξεχωριστός και απαιτεί διαφορετική προσέγγιση. Κάποιοι κρίνονται από τον ρυθμό αγώνα της Κυριακής, άλλοι το Σάββατο και αρκετοί στην διαχείριση της στρατηγικής.

Ο χθεσινός αγώνας στο Autodromo Hermanos Rodriguez ανήκει σε αυτήν την τελευταία κατηγορία. Και συγκεκριμένα στο ποια ομάδα ήταν διατεθειμένη να πιέσει τις soft και medium γόμες της Pirelli στο όριο της αντοχής τους.

Η Red Bull ήταν διατεθειμένη να το πράξει. Πολλοί πίστεψαν, μόλις βγήκαν οι ηλεκτρικές κουβέρτες στο grid, ότι τα soft ελαστικά στους Verstappen-Perez σήμαιναν αυτομάτως και δύο pit-stop. Η εντύπωση αυτή δεν ήταν δύσκολο να δημιουργηθεί καθώς και η ίδια η Pirelli θεωρούσε ότι δύο pit-stop με soft-medium-medium ήταν η ταχύτερη επιλογή.

Έπειτα υπήρχε και ο συνδυασμός των medium-hard ο οποίος -σύμφωνα με την ιταλική εταιρία- ήταν ελαφρώς αργότερος. Όμως, είχε το πλεονέκτημα της μίας και μοναδικής στάσης στα pits. Πράγμα που σήμαινε έναν πιο απλό αγώνα με μικρότερα περιθώρια λάθους. Η Mercedes επέλεξε αυτήν την οδό.

Ο γητευτής των ελαστικών

Αυτό το προσωνύμιο είχε ο Sergio Perez όταν υπέγραφε με την Red Bull το 2021. Ο Μεξικανός είχε την φήμη του οδηγού που μπορούσε να βγάλει μεγάλα stint με μαλακές γόμες, διατηρώντας αξιοθαύμαστη ταχύτητα. Αντίστοιχη ικανότητα έχουν επιδείξει στο παρελθόν και οι Vettel-Hamilton.

The charge down to Turn 1 in Mexico is always spectacular to watch 🍿#MexicoGP #F1 pic.twitter.com/cFdIsuuZFQ

— Formula 1 (@F1) October 30, 2022

Όμως, δεν ήταν κάτι που οι περισσότεροι θα σκέφτονταν αυτομάτως για τον Verstappen. Παρά ταύτα ο Ολλανδός έκανε ακριβώς αυτό στο GP του Μεξικού. Διαχειρίστηκε άψογα τόσο την soft όσο και την medium γόμα για δύο stints τα οποία ήταν πολύ μεγαλύτερα από τις προβλέψεις της Pirelli.

Ήταν μία “καθηγητική” εμφάνιση από τον Max, ο οποίος δείχνει ότι ακόμη και έπειτα από τόσα χρόνια στην F1 μπορεί και διευρύνει το ρεπερτόριό του. Έτσι, η 14η φετινή του νίκη ήρθε, φαινομενικά, πολύ εύκολα. Ο Perez θα μπορούσε ενδεχομένως να κάνει το undercut στον Hamilton και να ολοκληρώσει τον θρίαμβο της Red Bull με μία δεύτερη θέση. Όμως, για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα, ένα από τα αερόκλειδα του πληρώματος δεν λειτούργησε σωστά και ο Checo έχασε τουλάχιστον 3 δευτερόλεπτα στο box.

Συντηρητική προσέγγιση

Η ευκαιρία είχε δοθεί στον Sergio από την -όπως αποδείχθηκε- υπερβολικά συντηρητική προσέγγιση της Mercedes. Οι υπεύθυνοι στρατηγικής της ομάδας θεώρησαν αδύνατη την μία στάση με soft-medium. Έτσι, επέλεξαν την ασφαλή οδό της hard γόμας για το δεύτερο stint.

Οι δύο W13 όσο είχαν τα medium στην αρχή μπορούσαν να κρατηθούν κοντά στις Red Bull. Από την στιγμή, όμως, που πέρασαν στα σκληρά ελαστικά, το παιχνίδι είχε τελειώσει. “Όχι, γ***το” σκέφτηκε ο Lewis Hamilton στο grid μόλις είδε τα soft στις Red Bull. Ο Βρετανός ήξερε σε εκείνο το σημείο ότι η μόνη του ελπίδα για νίκη ήταν να περάσει τον Verstappen στην εκκίνηση.

Όμως, τα soft έδωσαν το πλεονέκτημα στον Max ώστε να κρατήσει πίσω του τις Mercedes. Ο Hamilton θα κέρδιζε, εντούτοις, μία θέση από τον teammate του ο οποίος προσέγγισε λάθος την δεύτερη στροφή. Ουσιαστικά, οι τέσσερις πρώτοι οδηγοί τερμάτισαν με την σειρά που έστριψαν στην στροφή 4 του πρώτου γύρου.

He’s too good! 💪#MexicoGP @Max33Verstappen pic.twitter.com/9gaFmN1oJ4

— Formula 1 (@F1) October 30, 2022

Η επιλογή της Mercedes μπορεί να μην φαίνεται παράλογη εκ πρώτης όψεως. Από τη μία είχαν ένα αυτοκίνητο ικανό για τη νίκη το οποίο αρέσκεται στις πιο σκληρές γόμες της Pirelli. Όμως, έχοντας να αντιμετωπίσουν την φετινή Red Bull με τον Verstappen πίσω από το τιμόνι, ίσως έπρεπε να ρισκάρουν λίγο παραπάνω. Με ένα από τα δύο μονοθέσια τουλάχιστον. Εξάλλου, στο Μεξικό είχαν, μάλλον, την καλύτερη ευκαιρία τους για νίκη σε μία δύσκολη σεζόν.

Υπερβολικά συντηρητική ήταν και η προσέγγιση της Ferrari. Συγκεκριμένα με τα modes που επιλέχθηκαν στις PU των Sainz-Leclerc. Στην Scuderia φοβήθηκαν ότι η μικρότερη πυκνότητα αέρα ίσως οδηγούσε σε βλάβη όπως εκείνη του Sainz στην Αυστρία. Έτσι, οι δύο F1-75 πέρασαν τον αγώνα τους στο πουθενά. Με τον αγώνα του Interlagos να διεξάγεται επίσης σε μεγάλο υψόμετρο δεν θα πρέπει να περιμένουμε ραγδαία βελτίωση της χθεσινής τους εικόνας.

Το ρεκόρ και το μποϋκοτάζ

Κλείνοντας θα θέλαμε να αναφερθούμε στο μποϋκοτάζ που έκανε η Red Bull στο δίκτυο του Sky κατά το τριήμερο του Μεξικού. Αιτία ήταν τα σχόλια του Ted Kravitz στο σε Ιαπωνία και ΗΠΑ. Στην Suzuka o Kravitz είπε ότι ο Verstappen “δεν φαίνεται να μπορεί να κερδίσει κανονικά ένα πρωτάθλημα”, έπειτα από το μπέρδεμα που έγινε με τους βαθμούς που αποδόθηκαν τελικά στους οδηγούς.

Ασφαλώς, ένα κουτοπόνηρο σχόλιο σαν αυτά που μας έχουν συνηθίσει ορισμένοι Βρετανοί δημοσιογράφοι. Στις ΗΠΑ βέβαια, ο Kravitz το πήγε ένα βήμα παραπέρα. Διατύπωσε την εκτίμηση ότι ο Hamilton “ληστεύτηκε” κατά το περσινό φινάλε στο Άμπου Ντάμπι.

Ο Verstappen χαρακτήρισε τα σχόλια και το ύφος του Kravitz ως ασεβή. Συμπλήρωσε δε ότι αυτό είναι κάτι που έχει συμβεί επανειλημμένα με το συγκεκριμένο δίκτυο. Η ομάδα του έσπευσε να τον υποστηρίξει. Αρχικά είπαν ότι το μποϋκοτάζ (όχι μόνο στο βρετανικό Sky αλλά και σε εκείνα Γερμανίας-Ιταλίας) θα ήταν επ’ αόριστον. Εν συνεχεία, όμως, ο Horner ξεκαθάρισε ότι ήταν κάτι προειδοποιητικό μόνο για τον συγκεκριμένο αγώνα.

Η σωστή αντιμετώπιση

Ο Max δεν έχει άδικο όταν κάνει λόγο για ασέβεια. Κυρίως από τον συγκεκριμένο δημοσιογράφο, ο οποίος είχε ανέκαθεν μία τάση “κιτρινισμού” όσων οδηγών (ή ομάδων) είχαν την… ατυχία να αντιμετωπίσουν Βρετανούς. Δικαιολογεί αυτό, το μποϋκοτάζ που τους έκανε η Red Bull;

Πιστεύουμε πως όχι. Δυστυχώς, η αντικειμενικότητα -για την οποίαν κόπτονται όλοι- είναι μόνο μία ιδεατή κατάσταση. Ο καθένας έχει τις προτιμήσεις του και αυτές γίνονται φανερές αργά ή γρήγορα. Φυσικά, η ασέβεια προς τον αντίπαλο θα πρέπει να ελέγχεται και να καταδεικνύεται. Όχι, όμως, έτσι.

A podium like no other! 🙌@Heineken #MexicoGP pic.twitter.com/U1ryEJVqhm

— Formula 1 (@F1) October 30, 2022

Το καλύτερο είναι να αντιμετωπίζει κανείς ευθέως τέτοιες καταστάσεις. Χωρίς, βέβαια, να πέφτει στο επίπεδο των ανθρώπων που τις προκαλούν. Και σε ότι αφορά τον Max, να αφήνει τα επιτεύγματά του στην πίστα να μιλούν από μόνα τους. Όπως στο Μεξικό, όπου έσπασε το ρεκόρ των περισσότερων νικών σε μία σεζόν, με μία ακόμη εξαιρετική εμφάνιση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Alonso: Τα πρωταθλήματα του Verstappen έχουν μεγαλύτερη αξία από του Hamilton

F1 GP Μεξικού: Ο Verstappen κερδίζει τις Mercedes ( video)

F1 GP Μεξικού: Ο Verstappen των ρεκόρ!

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο carsnews  

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Καθυστερεί η πρεμιέρα του ντοκιμαντέρ για τον Schumacher

cars

Που είναι οι οδηγοί της F1 την περίοδο του κορωνοϊού;

cars

Ο Lewis Hamilton «σκονίζει» τη νέα Mercedes-AMG GT Coupe (video)

cars

Άσχημα νέα για τον Verstappen -Πόσες θέσεις θα χάσει στο Βέλγιο ο Ολλανδός

cars

Ο Hamilton και ο Russel διασκεδάζουν στην… παιδική χαρά! (+video)

cars

Ελλάδα – Νέα Ζηλανδία: Το 2-0 της γαλανόλευκης με τον Γιώργο Γιακουμάκη

cars

Επίσημο: Στη Renault o Fernando Alonso

cars

Champions Leugue η Formula 1 ψάχνει για 11άδα

cars

GP Πορτογαλίας: Σειρά του Hamilton στο FP2

cars