Θα είμαι ειλικρινής. Δεν θυμάμαι ποια ήταν η τελευταία φορά που η Ferrari προγραμμάτισε το ντεμπούτο όχι ενός αλλά δύο ολοκαίνουριων μοντέλων στην ίδια έκθεση. Πόσο μάλλον δύο ολοκαίνουριων cabrio! Κι όμως, ελάχιστα μετά την παρουσίαση της F8 Spider, η ιταλική εταιρία αποκαλύπτει την 812 GTS που θα ποζάρει στον φωτογραφικό φακό των επισκεπτών της έκθεσης της Φρανκφούρτης με την σιγουριά και την αυτοπεποίθηση που της δίνει ο τίτλος “Το ισχυρότερο cabriolet στον κόσμο”!
Η Ferrari 812 GTS παρουσιάζεται στον κόσμο 50 ολόκληρα χρόνια μετά το λανσάρισμα της τελευταίας ανοιχτής V12, της 365 GTS4 και εξοπλίζεται με τον ίδιο πανίσχυρο, ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα της coupe, 812 Superfast. Αυτό σημαίνει πολύ απλά 800 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και 718 Nm ροπής, το 80% εκ των οποίων είναι διαθέσιμο από τις 3.500 σ.α.λ. Ναι, η μέγιστη ροπή παράγεται ψηλά στο φάσμα των στροφών αλλά εδώ δεν μιλάμε για έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα “της σειράς” αλλά ένα ατμοσφαιρικό διαμάντι με διάθεση να στροφάρει μέχρι τον κόφτη των 8.900 σ.α.λ.
Έτσι, το νέο κορυφαίο drop-top της Ferrari είναι σε θέση να επιταχύνει στα 100 km/h σε λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα, στα 200 km/h από στάση σε 8,3 δευτερόλεπτα και με το πόδι κολλημένο στο γκάζι, να πιάσει τα 340 km/h. Αν από την άλλη ο οδηγός επιθυμεί μία χαλαρή βολτούλα με την οροφή κατεβασμένη για να απολαύσει το μεγαλείο του V12, τότε η 812 GTS θα ρίξει τα ιμάτια της σε 14 δευτερόλεπτα, αρκεί η ταχύτητα να μην υπερβαίνει τα 45 km/h. Βεβαίως, η αφαίρεση της σταθερής οροφής έχει ένα μειονέκτημα και αυτό μεταφράζεται σε 75 επιπλέον κιλά σε μορφή επιπλέον ενίσχυσης του πλαισίου.
Τέλος, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε σε έναν ακόμα άσσο που κρύβει η 812 GTS στο μανίκι της: το ηλεκτρικό “windstop” ακριβώς πίσω από την καμπίνα των επιβατών, που είναι σχεδιασμένο να κατεβαίνει ακόμα και με την οροφή ανεβασμένη ώστε οι επιβάτες να ακούνε την μελωδία του V12. Όταν η οροφή κατεβαίνει δε, δύο μικρά flaps στις πάνω γωνίες του παρπρίζ δημιουργούν ένα vortex πάνω από το πίσω τζάμι, μειώνοντας την πίεση που δημιουργείται πίσω από τα κεφάλια των επιβατών. Όσο για τον ελέφαντα στο δωμάτιο, ναι, η 812 GTS είναι ακριβή. Για την ακρίβεια, είναι 11% ακριβότερη από την 812 Superfast, αφού στην Ιταλία κοστίζει “μόλις” €356.000!