CARSNEWS
AUTONEWS

Fiat 500. Η αρχή του εξηλεκτρισμού της Fiat

Για να σχεδιάσει το μέλλον του 500, η Fiat ξεκίνησε από τα στοιχεία που το έκαναν θρύλο. Η πρώτη γενιά προσέφερε την ελευθερία και τη χαρά της αυτοκίνησης στο ευρύ κοινό τη δεκαετία του 1960. Το 500 εξέφρασε την αλλαγή μιας αγαπημένης μάρκας με ένα μοντέλο που παρέμεινε πάντα επίκαιρο και αποτέλεσε σημείο αναφοράς από την πρώτη μέρα που παρουσιάστηκε πριν από 63 χρόνια. Με την παρουσίαση της 2ης γενιάς, το 2007, το Fiat 500 έφερε επανάσταση στο στιλ και τη γοητεία που μπορεί να εκπέμπει ένα αυτοκίνητο πόλης. Ένα μοντέλο που πάντα εξελίσσεται και αποτελεί πηγή έμπνευσης για καλλιτέχνες σε όλο τον κόσμο.  Τώρα, το 2020, μια νέα εποχή αναδύεται και είναι ώρα για το Fiat 500 να χρησιμοποιήσει όλη τη δημοτικότητα του για να εμπνεύσει την αλλαγή και να γίνει μέρος της λύσης.

Η αυτοκίνηση πρέπει να είναι πιο φιλική προς το περιβάλλον, πιο συνδεδεμένη και πιο αυτόνομη και η 3η γενιά του Fiat 500 φέρνει αυτή την αλλαγή με στιλ και οδηγική απόλαυση. Δεν πρόκειται απλά για μια επανάσταση, αλλά για την «μετεμψύχωση» ενός πνεύματος που εμπνέει την αλλαγή. Οι νόμοι και οι κανόνες δεν είναι αρκετοί για να φέρουν την επανάσταση. Χρειάζεται κάτι θρυλικό και όμορφο: το Νέο ηλεκτρικό Fiat 500.  Για τη βελτιστοποίηση του χρόνου φόρτισης, το Νέο 500 εφοδιάζεται με ένα σύστημα ταχυφόρτισης 85kW, ικανό να «γεμίσει» τις μπαταρίες σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Για παράδειγμα απαιτούνται μόλις 5 λεπτά για να αποθηκευτεί ενέργεια ικανή να μετακινήσει το αυτοκίνητο για 50χλμ., απόσταση που κατά μέσο όρο υπερβαίνει την μέση ημερήσια χρήση. Ο ταχυφορτιστής μπορεί να φορτίσει σε επίπεδο 80% τις μπαταρίες σε μόλις 35 λεπτά ενώ έχει τη δυνατότητα φόρτισης με συνεχές ή εναλλασσόμενο ρεύμα.

Και για τη φόρτιση στο σπίτι υπάρχει λύση,  με την έκδοση “la Prima” του Νέου ηλεκτρικού 500 να προσφέρεται με το σύστημα Easy Wallbox™, το οποίο συνδέεται με το οικιακό δίκτυο μέσω απλής πρίζας. Το σύστημα εξελίχθηκε από την ENGIE EPS αποκλειστικά για την FCA και κάνει ιδιαίτερα απλή και εύκολη τη διαδικασία φόρτισης. Τα αυτοκίνητο του μέλλοντος δεν είναι απλά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης, αλλά περνά σε ένα νέο –κυριολεκτικά- επίπεδο διαθέτοντας για πρώτη φορά στην κατηγορία επίπεδο αυτόνομης οδήγησης 2. Η εμπρόσθια κάμερα ελέγχει κάθετα και οριζόντια το χώρο, ενώ το έξυπνο σύστημα ενεργής διατήρησης της ταχύτητας (intelligent Adaptive Cruise Control – iACC) επιταχύνει και επιβραδύνει το όχημα σε σχέση με τα αυτοκίνητα, τους πεζούς, τα ποδήλατα, κτλ., ενώ το ενεργό σύστημα διατήρησης πορείας διορθώνει την κατεύθυνση του αυτοκινήτου σύμφωνα με τις λωρίδες κυκλοφορίας.

Το σύστημα Intelligent Speed Assist «διαβάζει» τα όρια ταχύτητας, ενώ το σύστημα Urban Blind Spot προειδοποιεί για εμπόδια που βρίσκονται ή κινούνται γύρω από το αυτοκίνητο. Το σύστημα Attention Assist προειδοποιεί σε περίπτωση που διαγνώσει κόπωση του οδηγού, ενώ τέλος οι περιμετρικοί αισθητήρες προσφέρουν εικόνα του αυτοκινήτου και των πιθανών εμποδίων από ψηλά ώστε να διευκολυνθούν οι ελιγμοί. ο Νέο 500 είναι ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο πόλης, με τις ίδιες θρυλικές αναλογίες και το καθαρό σχεδιασμό που χαρακτηρίζει το μοντέλο εδώ και 63 χρόνια. Το κέντρο σχεδιασμού της Fiat για την 3η γενιά ακολούθησε μια ξεκάθαρη, όσο και κομψή προσέγγιση καταλήγοντας σε ένα αποτέλεσμα με έντονες αναλογίες και ελκυστική εμφάνιση που ενισχύουν την αίσθηση σταθερότητας, αλλά και παρουσίας στο δρόμο.

Η νέα πλατφόρμα έδωσε στην 3η γενιά του 500 εντυπωσιακή παρουσία. Το αυτοκίνητο είναι 6 εκ. φαρδύτερο, 6 εκ. μακρύτερο, ενώ το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 2 εκ. Περισσότερη προσωπικότητα, μεγαλύτερη άνεση, αλλά πάντα με μήκος κάτω από τα 4 μέτρα. Στο εσωτερικό το Νέο ηλεκτρικό 500 είναι εντελώς νέο και κομψό με ακόμα πιο σαφείς αναφορές στην 1η γενιά. Όπως και σε ένα μοντέρνο σπίτι ο σχεδιασμός χαρακτηρίζεται από την απλότητα, την υψηλή αισθητική και την κομψότητα. Το φαρδύ ταμπλό σε συνδυασμό με το μεταβλητό αποθηκευτικό χώρο ανάμεσα στα δύο καθίσματα –εκεί που στη συμβατική έκδοση υπάρχει ο επιλογέας των ταχυτήτων- βελτιώνουν την αίσθηση άνεσης και ευρυχωρίας.

Περισσότερος είναι ο διαθέσιμος χώρος για τους ώμους και τα πόδια, ενώ το επίπεδο πάτωμα φιλοξενεί τις μπαταρίες λιθίου χωρίς να επηρεάζει το χώρο αποσκευών, του οποίου η χωρητικότητα παραμένει αναλλοίωτη. Το αποτέλεσμα είναι ένα αρμονικό και φιλικό προς το περιβάλλον εσωτερικό, ενώ όπως και στην περίπτωση του 500 Hybrid κάποιες εκδόσεις του ηλεκτρικού 500 θα εφοδιάζονται με καθίσματα επενδεδυμένα με το ύφασμα “Seaqual” για του οποίου την κατασκευή χρησιμοποιούνται ανακυκλωμένα πλαστικά που έχουν ανασυρθεί από την θάλασσα.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Η ναυαγοσώστρια του Baywatch, Ντόνα Ντέρικο, γιορτάζει τα 56α γενέθλια της με μια… κορδέλα – «Φορέστε το δέρμα σας»

cars

Ο καιρός σήμερα 12/4/2024

cars

Bugatti-Rimac. Έσονται δύο εις σάρκα μία… επισήμως!

cars

Επιστρέφει το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας

cars

Η Bugatti Chiron “σκοτεινιάζει” με τις ειδικές εκδόσεις Noire!

cars

Mini: Τα (υπόλοιπα) ηλεκτρικά είναι βαρετά.

cars

Το νέο Ford Mondeo μεταμορφώνεται σε… crossover.

cars

Ducati Smart Jacket. Προσφέρει προστασία

cars

Στην Τήλο ο Κυριάκος Μητσοτάκης – Ομιλία το βράδυ στο φόρουμ για τον τουρισμό

cars