CARSNEWS
NEW MODELS

Ford Fiesta Active 1.5 TDCi 120 PS. Για όλες τις καταστάσεις

Η απορία είναι εύλογη και προκαλείται από το άκουσμα του ονόματος και μόνο. Ford Fiesta Active ή αλλιώς η κροσσόβερ έκδοση του γνωστού σε όλους μας Fiesta, έχει λόγο ύπαρξης στη γκάμα της μάρκας, ή απλώς η Ford ακολουθεί πιστά τις επιταγές των καιρών που θέλουν τα SUV και κροσσόβερ να κατακλύζουν τις κατηγορίες και να σαρώνουν κυριολεκτικά στις επιλογές των υποψήφιων αγοραστών. Για ποιο λόγο να δώσει κάποιος τα επιπλέον χρήματα που κοστίζει η συγκεκριμένη έκδοση και φυσικά αξίζουν στη πράξη. Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα που είχαμε στο μυαλό μας όταν ζητήσαμε το συγκεκριμένο αυτοκίνητο για δοκιμή και τα οποία όχι απλώς τα απαντήσαμε αλλά ξεκαθαρίσαμε πλήρως τη κατάσταση, μετά από σχεδόν 2000 χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του.

Tα φώτα ημέρας προσθέτουν πόντους στην εμφάνιση

Δείχνει τη διαφορετικότητά του

Όταν αναφερόμαστε στη κροσσόβερ έκδοση ενός μοντέλου, ή αν θέλετε στη περιπετειώδη πλευρά αυτού, η διαφοροποίηση θα πρέπει να ξεκινάει από την εμφάνιση. Η εξωτερική του εικόνα, οφείλει να δηλώνει σαφώς τη ταυτότητα, κάτι που στη συγκεκριμένη περίπτωση συμβαίνει με έναν ιδιαίτερα προσεγμένο και καλαίσθητο τρόπο. Ο νέος εμπρός προφυλακτήρας, με διαφορετικές εισαγωγές και πιο έντονο τελείωμα στο κάτω μέρος, σε συνδυασμό με τα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος, στους θόλους, χαμηλά στο πλάι και πίσω, εκεί που συναντάμε έναν επίσης ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, δίνουν το πρώτο σαφές στίγμα της διαφορετικότητας.

Ράγες οροφής και προστατευτικά πλαστικά δίνουν το στίγμα

Βεβαίως αυτή συνεχίζεται και σε άλλα σημεία του αυτοκινήτου όπως η  μαύρη απόχρωση των εξωτερικών καθρεπτών, η οροφή που μοιάζει από μακριά σαν γυάλινη, με την πιο περιπετειώδη εικόνα να συμπληρώνουν οι ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών μοναδικής σχεδίασης για το Active, με ελαστικά 205/45. Επιπλέον, 10 mm πιο πλατιά είναι τα μετατρόχια έχουν αυξηθεί κατά ένα εκατοστό, συμβάλλοντας τόσο στην εικόνα, όσο και στη οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, στην οποία θα αναφερθούμε στη συνέχεια. Βεβαίως όπως είναι φυσικό, η έκδοση active έχει και διαφορετική απόσταση από το έδαφος, καθώς βρίσκεται 18 χιλιοστά πιο ψηλά σε σχέση με το απλό Fiesta.

Όμορφο απ’όλες τις πλευρές του

Eλάχιστα αλλαγμένο

Και μπορεί η εξωτερική εικόνα του Fiesta Active να είναι και να δείχνει τη διαφορετικότητα του θέματος, στο εσωτερικό ωστόσο δεν συμβαίνει κάτι ανάλογο με τις αλλαγές σε σχέση με το απλό Fiesta να είναι ελάχιστες. Βεβαία αυτό είναι λογικό και αναμενόμενο, καθώς η δουλειά που είχε ήδη γίνει τόσο στον τομέα της ποιότητας όσο και σε αυτόν του σχεδιασμού και της εργονομίας, ήταν ήδη πολύ προσεκτική και μελετημένη, οπότε δεν υπήρχε λόγος για αλλαγές και πειραματισμούς. Μόνο οι διαφορετικές επενδύσεις στα καθίσματα και τα χρωματιστά φιλέτα στο ταμπλό και τις πόρτες, δίνουν  ένα στίγμα διαφορετικότητας. Αντίστοιχα αλλαγές δεν υπάρχουν τόσο στη θέση οδήγησης, όσο φυσικά και στους χώρους τους χώρους κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι αν θελήσουν να μπούνε τέσσερις μεγαλόσωμοι ενήλικες, θα πρέπει να κάνουν κάποιες μικρές υποχωρήσεις ενώ και ο χώρος αποσκευών των 311 λίτρων δεν είναι από τους κορυφαίους.

Χωρίς αλλαγές το εσωτερικό

Αντίθετα το ταμπλό είναι από τα πλέον σύγχρονα της κατηγορίας με το επάνω μέρος του να διαθέτει μαλακό πλαστικό και ευχάριστη υφή, ενώ τα υπόλοιπα είναι σκληρά με άκρως ικανοποιητική όμως κατασκευή συναρμολόγηση. Η οθόνη αφής 6,5” του SYNC 3 είναι υπόδειγμα ευχρηστίας και ευκολίας στην εκμάθηση, συνοδεύεται δε από κάμερα οπισθοπορείας και ηχοσύστημα της B&Ο με 10 ηχεία. Στον πλούσιο βασικό εξοπλισμό του Active περιλαμβάνονται το Adaptive Cruise Control, οι αισθητήρες φώτων και βροχής, Driver Alert, Auto Hi-Beam και Trafic Sign Recognition. Ακόμα έχει, κλιματισμό, τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενος και αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέπτες, Collision Mitigation System (σύστημα υποβοήθησης αποφυγής σύγκρουσης) και ράγες οροφής.

Οι χώροι ικανοποιούν, χωρίς να ενθουσιάζουν

Γνήσιο Ford εντός εκτός

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με τον γνωστό πετρελαιοκινητήρα των 1.5 λίτρων με τους 120 ίππους και τα 27.5 κιλά ροπής, ο οποίος συνδυαζότανε με το χειροκίνητο κιβώτιο των έξη σχέσεων. Στη πράξη αυτό σημαίνει εξαιρετικές επιδόσεις οι οποίες συνδυάζονται με πολύ λογική κατανάλωση όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε κατά τη διάρκεια των σχεδόν 2000 χιλιομέτρων της δοκιμής μας. Μία κατανάλωση η οποία μετά βίας ξεπέρασε κατά μέσο όρο τα 6 λτ./100 χλμ και αυτό διότι χρειάστηκε ένα γρήγορο έως πολύ γρήγορο ταξίδι Θεσσαλονίκη – Λαμία – Θεσσαλονίκη. Βέβαια η αλήθεια είναι πως το πάτημα, το πλαίσιο, το τιμόνι, η απόκριση του κινητήρα, τα φρένα και κυρίως η ανάρτηση του Fiesta Active, δημιουργούν ένα σύνολο που όχι απλώς σου προσφέρει μία μοναδική σιγουριά στο δρόμο, αλλά σε ωθεί να το οδηγήσεις.

Δυνατός και πολύ οικονομικός

Κάθε χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του, είναι μία εξαιρετική εμπειρία πραγματικής οδήγησης. Οδηγείς γρήγορα χωρίς να κάνεις κάτι το ιδιαίτερο. Στο ταξίδι απολαμβάνεις τη πολύ προσεγμένη ηχομόνωση και την ακόμη πιο προσεγμένη ποιότητα κύλισης παρά τα 17άρια ελαστικά με το χαμηλό προφίλ. Στις ανοιχτές καμπές μπαίνεις όπως έρχεσαι και ακόμη και όταν αναγκαστείς από τα πολλά να πέσεις στα φρένα, η τροχιά παραμένει ίδια, χωρίς να ελαφραίνει το πίσω μέρος, δίχως να χάνεις έστω και στιγμιαία το εμπρός. Οι μηχανικοί της Ford έκαναν και πάλι το θαύμα τους. Όχι τόσο για τα όσα σας περιγράψαμε πρίν, όσο για αυτό που νιώθεις όταν μπείς σε έναν χωματόδρομο. — μέσα σου περιμένεις ότι «εδώ τους έπιασες δε μπορεί» και διαπιστώνεις ότι όχι μόνο δεν κοπανάει στις λακκούβες, αλλά περνάει από αυτές με τρόπο που κατεβαίνεις για να κοιτάξεις και πάλι τις διαστάσεις των τροχών, διότι δεν μπορεί αυτοί να είναι 17 ιντσών. Και όμως μπορεί.

Γνήσιο Ford στο δρόμο.

Και βεβαίως έρχεται η ώρα της μεγάλης απάντησης αλλά και της δημιουργίας ενός ακόμη πιο μεγάλου ερωτήματος! Ξεκινώντας από την απάντηση στο αν αξίζει κάποιος να δώσει τα επιπλέον χρήματα για την έκδοση Active, σαφώς και αξίζει. Αυτό διότι με τιμή που ξεκινάει από τα 19250 Ευρώ παίρνει ένα Fiesta ακόμη πιο όμορφο, το οποίο σίγουρα είναι και διαφορετικό, με ξεχωριστό χαρακτήρα, ιδιαίτερο στυλ και ακόμη πιο απολαυστικό στην οδήγηση τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου, στο πλαίσιο πάντα της λογικής σε ότι έχει να κάνει με την εκτός δρόμου κατάσταση. Όσο για το ερώτημα που μας δημιουργήθηκε είναι, αν το Fiesta Active πάει έτσι, το Focus Active πως θα είναι στο δρόμο…

Απολαυστικό σε κάθε κατάσταση

 

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Εξοπλισμός
  • Κατανάλωση

  • Χώροι

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1500 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι 120
0-100 9.4″
Τελική ταχύτητα 190 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 6 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 112 γρ/χλμ
Πολύ όμορφες οι 17άρες

Related Articles

Δυστυχώς, η Shelby Mustang GT500 δεν θα έρθει στην Ευρώπη!

cars

Η τεχνολογία σκοτώνει τα coupe αυτοκίνητα!

cars

Εσύ γνωρίζεις την πίστα της Μόντσα τόσο καλά όσο ο Kimi; (video)

cars

Jeremy Clarkson vs Steve McQueen. Ποιος είναι το Νο1 σύμβολο της Αυτοκίνησης?

cars

Ο Carlos Ghosn παραιτήθηκε από πρόεδρος και CEO της Renault.

cars

Ετοιμάζει η Fiat το νέο Panda για τη Γενεύη;

cars

Η δραματική διάσωση επιβατών από φλεγόμενο van (Video)

cars

H Opel ανανέωσε και το κορυφαίο Insignia GSI

cars

Toyota RAV4: Νέο λογισμικό βελτιώνει τις επιδόσεις στην αποφυγή ταράνδου

cars